پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Colette

کولت فیلمی امریکایی در ژانر بیوگرافی و درام و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط واش وستمورلند کارگردانی شده و فیلمنامه آن توسط ریچارد گلاتزر، ربکا لانکویچ و واش وستمورلند نوشته شده است. از بازیگران فیلم می توان به کایرا نایتلی، دومینیک وست و النور تاملینسون اشاره کرد. «کولت» در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد و سپس از تاریخ 21 سپتامبر 2018 اکران خود در امریکا را آغاز کرد.

نویسندگان:
ریچارد گلاتزر، ربکا لانکویچ، واش وستمورلند

عوامل:
فیلمبرداری: گیلس ناتگنس
تدوین: لوسیا زوچتی
موسیقی: توماس آدس
فروش جهانی: $14,600,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 87% را بر اساس 187 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/2 از 10 است: «کولت توانایی بالای کایرا نایتلی در بازیگری را نشان می دهد و بینندگان را با داستان جذاب و واقعی اش سرگرم می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 74 از 100 را بر اساس نظر 40 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«کولت به عنوان یک فیلم تاریخی موفق می شود به خوبی محدودیت های زنان در جوامع قدیم را نشان دهد»
- نیک آلن (راجر ایبرت دات کام)

یادداشتی بر فیلم «کولت»
فیلم جدید واش وستمورلند در مورد زندگی رمان نویسی فرانسوی به نام کولت است، یک فیلم زندگینامه ای با بازی کایرا نایتلی که در پاریس اوایل قرن بیستم می گذرد. کولت شخصیتی است که بر تمام محدودیت های زنان در آن دوران غلبه می کند و اگرچه داستان او مربوط به یک قرن پیش است اما تلاش او برای آزادی و معرفی توانایی هایش چیزی نیست که با دوران ما غریبه باشد. شخصیت کولت فرانسوی است اما وستمورلند بیشتر فیلم را با زبان انگلیسی ساخته است. البته که این یک فیلم داستانی است و دخل و تصرف هایی در ماجرای اصلی انجام داده است، در واقعیت کولت آنقدرها هم تندرو نبوده و بیشتر قصد داشته تا به عنوان نویسنده کارهایش (که با اسم شوهرش چاپ می شدند) شناخته شود تا یک فمینیست دو آتشه.
داستان فیلم روی سالهای جوانی کولت تمرکز دارد و با ازدواج کولت با نویسنده ای مسن به نام ویلی شروع می شود. او در خانواده ای روستایی بزرگ شده که بسیار مورد احترام هستند اما ثروتمند نیستند و به همین خاطر پدرش با رضایت تمام او را به عقد یک نویسنده مشهور و ثروتمند در می آورد. ویلی زن روستایی اش را با طبقات اشراف و هنرمندان پاریسی آشنا می کند و کولت متوجه می شود که حالا ویلی بیش از آنکه یک نویسنده باشد تبدیل به یک سلبریتی شده که به نویسنده های گمنام پول می دهد تا برایش کتاب بنویسند؛ در اینجا کولت تصمیم می گیرد کتاب های شوهرش را او بنویسد. اما موفقیت عظیم رمان «کلاودین» که در واقع کولت آنرا نوشته زندگی مشترک آنها را به جهنمی تبدیل می کند که کولت دوست دارد هرچه زودتر از آن فرار کند.
بزرگترین نقطه قوت فیلم بدون شک بازی درخشان کایرا نایتلی در نقش کولت است که تغییرات این شخصیت را به شکلی باور پذیر به نمایش در می آورد و بیننده را با خود همراه می کند. او کولت را از یک دختر دهاتی باهوش به بهترین نویسنده زن زمانه اش تبدیل می کند و تکامل ذهنی او را به بهترین شکل نشان می دهد. دومنیک وست نیز در نقش شوهر کولت بسیار عالی بازی می کند، کسی که چند ماه نگذشته کولت را به جمع نویسندگانش اضافه کرده و سپس او را برای نوشتن رمان بعدی اش در یک اتاق حبس می کند. او به کولت ابراز علاقه می کند اما هرگز او را به اندازه شهرت و غرورش دوست ندارد. فیلم دوره تاریخی اش (اوایل قرن 20) را با طراحی صحنه و لباس به شکلی پرجزئیات به مخاطب عرضه می کند و این زیبایی تصویری را برای تعریف کردن بهتر داستانش به کار می گیرد. «کولت» از آن فیلم های تاریخی با کیفیتی است که دیدن آنها را نباید از دست داد.
نویسنده: کیت مارکیز
منبع: www.wearemoviegeeks.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 70%
نظر مثبت:
این فیلم نمایش استعداد بازیگری کایرا نایتلی هست و خیلی خوب داستان تاریخیش رو روایت می کنه. به علاوه داستان فیلم و به خصوص رابطه کولت و همسرش بسیار جذاب و پرتعلیق نوشته شده بود.
نظر منفی:
داستان فیلم خیلی جالبه اما کند تعریف میشه چون فیلمساز میخواسته همه جزئیات رو نشون بده. بازی کایرا نایتلی خوبه اما بازیگرهای مکمل خوب بازی نمی کنن.

دیالوگ برگزیده:
کولت: این همون دستیه که تاریخ رو مینویسه.

جزئیات:
• لوکیشن فیلمبرداری در بوداپست بسیار گرم بوده و به همین خاطر دومینیک وست زیر لباس های سنگینش یک جلیقه پر از آب می پوشیده است. این جلیقه با مکانیسمی شبیه رادیاتور ماشین بدن او را در دمای مناسبی نگه می داشته است.
• در فرانسه اوایل قرن بیستم پوشیدن لباس مردانه برای زنان ممنوع بوده است و این مسئله در فیلم تبدیل به مسئله مهمی برای کولت می شود.
• نوشتن فیلمنامه این فیلم در سال 2001 به پایان رسید اما تا سال 2018 فرصت ساخت آن برای وستمورلند (کارگردان) به وجود نیامده بود.
• این اولین فیلمی است که واش وستمورلند به تنهایی کارگردانی کرده است تا پیش از این همه کارهای او با دوستش ریچارد گلتزر ساخته می شد که در سال 2015 از دنیا رفت.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

کولت

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری