پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Driven

رانده شده فیلمی امریکایی در ژانر هیجانی و درام و محصول سال 2018 است. فیلم توسط نیک هام کارگردانی شده و فیلمنامه آن را کالین بیتمن نوشته است. از بازیگران مطرح فیلم می توان به لی پیس، جیسون سودیکیس و کوری استول اشاره کرد. رانده شده در 75مین دوره جشنواره ونیز اکران شد و سپس به جشنواره تورنتو نیز راه یافت.
نویسندگان:
کالین بیتمن
عوامل:
فیلمبرداری: کارل والتر لیندنلاوب
تدوین: برت ام. رید
موسیقی: جرونیمو مرکادو

بودجه کلی: نامشخص
فروش جهانی: $147,172

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 67% را بر اساس 33 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/95 از 10 است: «بازی های بسیار خوبی که گروه سرشناس بازیگران فیلم ارائه می دهند آنرا به یک فیلم عجیب و لذتبخش تبدیل می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 58 از 100 را بر اساس نظر 8 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
اعضای خانواده جان دلورین نسبت به تصویری که از او در فیلم ارائه شده اعتراض کرده اند. در فیلم نشان داده می شود که او با تعدادی از افسران اف بی آی دوستی دارد که گویا چنین چیزی واقعیت نداشته است.

یادداشتی بر فیلم «رانده شده»
فیلم جدید نیک هام داستان واقعی دوستی جیم هافمن قاچاقچی سابق مواد مخدر و جان دلورین طراح اتومبیل است. ما هافمن را ابتدا در حالتی می بینیم که برای رفتن به دادگاه و ارائه شهادت آماده می شود. از آنجا فلش بکی به سالها قبل زده می شود به زمانی که هافمن به عنوان قاچاقچی دستگیر شده و مجبور می شود تا به عنوان جاسوس اداره پلیس در محله ای در جنوب کالیفرنیا فعالیت کند. اهداف اصلی فعالیت او موادفروش بزرگی به نام موگان و همسر او کیتی است اما او به سرعت با همسایه اش جان دلورین دوست می شود و همه چیز از اینجا به بعد تغییر می کند.
جیم تحت تاثیر زندگی اشرافی دلورین قرار می گیرد که مدام در حال برگذاری مهمانی با آدم های ثروتمند شهر است. این صحنه های مهمانی آنقدر خوب در فیلم جا افتاده اند که آدم ترجیح می دهد تمام فیلم کمدی بود و نه درام. فیلم خیلی زود به سرعت بالایی می رسد و چون تقریبا کل روایت در فلش بک می گذرد تعلیقی در کار نیست. هرچند ممکن است از همان اوایل حدس بزنید که داستان چگونه به پایان میرسد اما جذابیت شخصیت ها و سرعت بالای حوادث همچنان شما را درگیر داستان فیلم نگه می دارد.
جیسون سودکیس به خوبی از پس نقشش برآمده اما در لحظاتی از فیلم مشخص است که با لحن درام/کمدی فیلم مشکل دارد. بیشتر اوقات او بازی اش را مشابه فیلم های کمدی تنظیم می کند اما صحنه بازی جدی تری را از او می خواهد. لی پیس هم تصویر باورپذیری از دلورین ارائه می دهد و به خوبی شخصیتی را به نمایش می گذارد که اطمینان دارد آنقدر باهوش است که می تواند به هر چیزی دست پیدا کند.
رفت و برگشت های زمانی فیلم مشکلی در درک داستان آن ایجاد نمی کند و مخاطب ارتباط عاطفی اش با شخصیت ها را از دست نمی دهد. در ابتدای این نوشته اشاره کردم که لحن فیلم بهتر بود کمدی باشد اما با توجه به این رفت و برگشت های زمانی ممکن بود لحن کمدی فیلم آسیب زیادی ببیند. این دومین فیلمی است که امسال با موضوع زندگی جان دلورین ساخته می شود (اولی «توطئه برای جان دلورین» نام دارد) و هرچند بینندگان تا حدی با شخصیت او آشنا می شوند اما تمرکز فیلم بیشتر روی جیم هافمن باقی می ماند و خود دلورین نقش دوم فیلم محسوب می شود. «رانده شده» با دستکاری در اتفاقات واقعی موفق می شود روایتی تماشایی از این حوادث را به بینندگان نشان دهد.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 72%
نظر مثبت:
فیلم پرسرعت و تازه نفسی که ثابت می کنه سودکیس خیلی از فیلمای کمدی آشغالی که بازی میکنه حقش بیشتره و بازیگر خیلی مسلط و تواناییه. خیلی ها انتظار داشتن فیلم روی دلورین تمرکز کنه اما این فیلم مستند نیست و لزومی نداره این کار رو انجام بده.
نظر منفی:
این به نسبت فیلم دیگه ای که راجع به دلورین ساخته شده (توطئه برای جان دلورین، 2019) خیلی ضعیف تره. مشکل بزرگ فیلم اینه که مدام سعی میکنه کمدی باشه اما صحنه های کمدیش خنده دار نیستن و کارکرد دیگه ای هم ندارن که لااقل داستان رو جلو ببرن.

جزئیات:
برای اکران اول فیلم در جشنواره ونیز، لی پیس (بازیگر) توانست یک ماشین قدیمی ساخته دلورین را پیدا کند و آنرا با خود به فرش قرمز فیلم بیاورد.
75مین جشنواره فیلم ونیز با اکران رانده شده به پایان رسید.
نیک هام (کارگردان) قبلا فیلم «سفر» (2016) را ساخته است که یک درام سیاسی است که در قالب فیلمی جاده ای روایت می شود.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

در تقلا

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری