پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Captain

کاپیتان فیلمی آلمانی در ژانر جنگی و تاریخی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط رابرت شونتکه کارگردانی و نوشته شده و از بازیگران آن می توان به مکس هوباخر، فردریک لاو و برند هولشر اشاره کرد. «کاپیتان» در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 15 مارس 2018 در آلمان اکران شد.
نویسندگان:
رابرت شونتکه
عوامل:
فیلمبرداری: فلوریان بالهاوس
تدوین: میشال زارنکی
موسیقی: مارتین تادشارو
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 85% را بر اساس 52 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/57 از 10 است: «کاپیتان در تصویر کردن وجه تاریک طبیعت انسانی بسیار موفق عمل می کند و نوعی کمدی بسیار تلخ در خود دارد که آنرا به اثر پخته تری تبدیل می کند.» در سایت متاکریتیک فیلم نمره 64 از 100 را بر اساس نظر 56 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«فیلمی بسیار اضطراب آور با تصاویری خیره کننده»
- اد پاتن (تایمز)


یادداشتی بر فیلم «کاپیتان»
کاپیتان یک فیلم عجیب و غریب درمورد جنگ جهانی دوم است که توسط رابرت شونتکه کارگردانی و نوشته شده است. کسی که در امریکا بیشتر به خاطر کارگردانی دو شماره از فیلم های «سنت شکن» شناخته می شود اما در اینجا به تجربه ای یکسر متفاوت دست زده است. او فیلم جدیدش را در آلمان و به صورت سیاه و سفید ساخته است و نتیجه فیلم هنری‎ای است که دید شما را نسبت به کل کارنامه هنری او تغییر می دهد. با اینکه توانایی شونتکه در آثار قبلی او و به خصوص در «متمایز» مشخص بود اما در اینجا چیزی منفجر نمی شود تا حواسمان را از کارگردانی استادانه او پرت کند. زوایا و محل قرار گیری دوربین بی نقص انتخاب شده اند و پس زمینه و پیش زمینه به یک اندازه چشم نواز هستند. قاب بندی ها و نحوه قرارگیری بدن بازیگران در قاب همگی به شکلی پیچیده و به گونه ای تنظیم شده اند که حاوی معنایی احساسی و داستانی باشند. «کاپیتان» فیلمی نیست که شونتکه ناگهان تصمیم به ساخت آن گرفته باشد و کاملا مشخص است که سالها روی آن وقت گذاشته شده و به آن فکر شده است.
فیلم داستان شخصیتی واقعی به نام ویلی هارولد را روایت می کند که سرباز ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم بوده است و پس از فرار از جبهه مورد تعقیب پلیس نظامی آلمان قرار می گیرد. او به صورت اتفاقی یونیفرم یک ژنرال بلندپایه را داخل ماشینی پیدا می کند، آنرا می پوشد و به سرعت راه رفتن، حرف زدن و رفتارش را نیز مانند ظاهرش تغییر می دهد. فیلم دو هفته مانده به پایان جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد و ماجرای واقعی اش را همچون یک حکایت پند آموز قدیمی روایت می کند. ویلی با عوض کردن لباسش اخلاقیاتش را هم عوض می کند و یا شاید اولین بار اجازه پیدا می کند ذات واقعی اش را نشان دهد و بدل به یک قاتل شود. او که می گوید نماینده شخص هیتلر است عملیاتی را برای دستگیری و قتل تمام فراریان از جبهه آغاز می کند. شاید این داستان اولیه باعث شود فکر کنید اینکه ویلی به یک هیولا تبدیل می شود آنرا قابل پیشبینی می کند اما فیلم پر از تعلیق و غافلگیری است. بازی بسیار ماهرانه مکس هوباخر به گونه ای است که به طرز عجیبی همدلی تماشاگران را به دست می آورد.
شخصیت ویلی در فیلم آسیب پذیر است و این موضوع شاید واقعیت تاریخی نداشته باشد اما برای فیلم تصمیم بسیار درستی است و باعث می شود شخصیت پردازی و داستان به مسیر جذابتری برود چرا که شخصیت مرکزی فیلم تبدیل به تصویری از جوانیِ تلف شده می شود و این موضوع عمیق به خوبی در فیلم پرداخت می گردد. کلوزآپ هایی که از صورت ویلی گرفته شده لحظات خصوصی و معصومانه ای را از او به نمایش می گذارند که باعث همدلی مخاطبان می شود. شونتکه تا به انتها تمرکز فیلم را روی تغییرات درونی ویلی نگه می دارد و حواس مخاطب را با خشونت پرت نمی کند؛ این فیلم درمورد یک قاتل بی رحم است اما کارگردان آن راه های خلاقانه ای را به کار گرفته تا خشونت را بدون نشان دادن آن به داستان فیلم وارد کند. به همین خاطر است که وقتی بعدها به فیلم فکر کنید تنها تصاویری را به خاطر می آورید که خود در ذهنتان ساخته اید، به کار گرفتن تخیل تماشاگر از قدرتمند ترین جنبه های «کاپیتان» است و آنرا به اثری به یاد ماندنی تبدیل می کند.

نویسنده: میک لاسال
منبع: www.sfchronicle.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 82%
نظر مثبت:
این فیلم به بهترین شکل فساد ناشی از قدرت رو نشون میده و به مراتب از دانکرک فیلم بهتریه!
نظر منفی:
فیلم بازی های واقعا خوبی داره و فیلمبرداری سیاه و سفیدش خیلی دیدنیه اما واقعا دو ساعت زمان نیاز نداشت و میتونست کوتاه تر باشه. سرعت فیلم کمه و نماهای طولانی خیلی زیادی توی فیلم وجود دارند که به جز زیبایی هیچ خاصیت دیگه ای توی فیلم ندارن.


جزئیات:
رابرت شونتکه در مصاحبه ای گفته است که ترجیح می دهد مخاطبان با این دید که ماجرای فیلم واقعی است آن را نبینند چرا که هدف او این بوده که بینندگان به این فکر کنند که هر کدام از ما اگر در موقعیت قدرت قرار بگیریم ممکن است به چه کارهایی دست بزنیم.
یک صحنه رنگی در فیلم وجود دارد.
رابرت شونتکه پیش از این فیلم آثاری چون «قرمز» (2010) و «تتو» (2002) را کارگردانی کرده است.




همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

کاپیتان

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری