پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم In the Shadow of the Moon

در سایه ماه فیلمی امریکایی در ژانر جنایی و علمی تخیلی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط جیم میکل کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا گرگوری ویلدمن به همراهی گئوف تاک نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به بوید هولدبروک، کلئوپاترا کولمن و مایکل سی هال اشاره کرد. «در سایه ماه» در تاریخ 27 دسامبر 2019 از طریق نت فلیکس به نمایش درآمد.

نویسندگان:
گرگوری ویلدمن، گئوف تاک

عوامل:
فیلمبرداری: دیوید لنزنبرگ
تدوین: مایکل برنبام
موسیقی: جف گریس



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 59% را بر اساس 51 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/75 از 10 است: «در سایه ماه همیشه در برقرار کردن تعادل در داستانش موفق نیست اما کشمکش اصلی آن به اندازه کافی جذابیت دارد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 48 از 100 را بر اساس نظر 9 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«ترکیبی جذاب از ژانر های علمی تخیلی و کاراگاهی»
- آدرا شرودر (دیلی دات)


یادداشتی بر فیلم «در سایه ماه»
ژانر سفر در زمان همواره محبوبیت زیادی بین مخاطبان سینما داشته است. اصلی ترین لذت این فیلم ها در این است که بیننده می تواند ببیند که چگونه شخصیت های داستان شیوه معمول داستانگویی خطی را به هم می ریزند. انسان همواره دوست دارد بر گذر خطی زمان غلبه کند و این اتفاق از طریق شخصیت های داستانی می تواند اتفاق بیافتد. در این داستان ها زمان های مختلف داستان به شیوه های غافلگیرکننده ای در کنار هم قرار می گیرند و نویسندگان سعی می کنند اطلاعات را به شیوه ای حساب شده به مخاطب منتقل کنند تا او مجذوب داستان باقی بماند. یکی از جذابیت های دیگر این غلبه بر زمان فانتزی "اصلاح گذشته" است، یعنی این شخصیت اجازه پیدا می کند تا اعمال گذشته اش را اصلاح کند.
در فیلم جدید نت فلیکس به نام «در سایه ماه» هر دو این موارد وجود دارد. هم روایت فیلم پازل گونه و معمایی است و هم فانتزی اصلاح کردن گذشته در آن به کار گرفته شده است. ترکیب این دو نوع از داستانگویی در فیلم به خوبی انجام شده است و کسانی که به آثار معمایی و چالش برانگیز علاقه دارند از آن بسیار لذت خواهند برد. فیلم به مخاطب اجازه می دهد به صورت حدودی اتفاقات آن را پیشبینی کند اما از جزئیات آن بی خبر بماند. «در سایه ماه» سفری هیجان انگیز است که در آن بینندگان زندگی شخصیت ها را در فاصله های 9 ساله تماشا می کنند. لاکهارت درواقع تلاش می کند با شبحی بجنگد که اطرافیانش حتی وجود آن را باور ندارند. بازی بوید هولدبروک در نقش لاکهارت بسیار حساب شده و دقیق است چرا که به خوبی دور شدن او از زندگی معمولی اش را نشان می دهد. مایکل سی هال هم بازیگری است که همیشه از بازی هایش لذت برده ام و هرچند نقش او در فیلم پررنگ نیست اما تصویر جذابی را از کاراگاه هالت ارائه می دهد، به خصوص وقتی که می خواهد با لاکهارت نشان دهد چگونه کارهایش روی اعضای خانواده تاثیر گذاشته اند.
نکته ای که باعث کیفیت بالای فیلمنامه شده، توانایی جیم میکل در ارائه همزمان داستان علمی تخیلی و مضامین و موضوعات روز است. در فیلم مضامین زیادی وجود دارد که بینندگان می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند، یکی از این موضوعات خشونت های پلیس علیه سیاه پوستان و اعتراضات آنهاست که بازتابی از وضعیت امروز جامعه امریکا می باشد. به طور کلی «در سایه» ماه فیلمی احساسی و پرتعلیق است که اعمال وحشت آور انسان ها در گذشته و امروز را با یک داستان علمی- تخیلی هوشمندانه ترکیب می کند. پس از یک بار دیدن فیلم برای دیدن دوباره آن تحریک می شوید چرا که پیدا کردن جزئیات داستانی و سرنخ های معما بسیار لذت بخش است.

نویسنده: شنون مک گرو
منبع: www.nightmarishconjurings.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 42%
نظر مثبت:
فیلم بازی های خیلی خوبی داره و کیفیت تصویربرداریش فوق العاده ست. داستان فیلم پر از غافلگیری و چرخش های ناگهانیه که باعث میشه تمام مدت درگیر فیلم بمونید.
نظر منفی:
داستان فیلم قابل پیشبینی و کلیشه ایه و هیچ نقطه اوجی نداره. تا آخر فیلم منتظر یه نتیجه درست و حسابی هستید و یهو فیلم تموم میشه.

دیالوگ برگزیده:
لاک: تو تنها کسی نیستی که میخوای گذشته رو تغییر بدی.

جزئیات:
ریچل کلر و بوکیم وودباین هر دو در فصل دوم سریال فارگو بازی کرده اند.
جیم میکل قبلا فیلم «سرما در جولای» (2014) را ساخته است.
یکی از بهترین بازی های بوید هولبروک را می توانید در فیلم لوگان (در نقش پیرس) تماشا کنید.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

در سایه ماه

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری