پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم My Soul to Keep

«روح من رو حفظ کن» فیلمی امریکایی در ژانر وحشت و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط اجمل زهیر احمد کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا زهیر احمد با همکاری جاستین هیونوس نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به پارکر اسمرک، رمینگتون گیلنیاک و آریل الخوفسکی اشاره کرد. «روح من رو حفظ کن» در تاریخ 4 اکتبر 2019 در امریکا به نمایش درآمد.

نویسندگان:
اجمل زهیر احمد، جاستین هیونوس

عوامل:
فیلمبرداری: جان میشالیک
تدوین: اجمل زهیر احمد، جاستین هیونوس
موسیقی: استفن ویلیام کورنیش



واکنش منتقدها:
این فیلم اکران محدودی داشته و نقدهای کمی دریافت کرده است با اینحال اکثر نقدهای نوشته شده روی فیلم مثبت هستند و فیلمنامه و شیوه کارگردانی زهیر احمد را تحسین کرده اند. در زیر یادداشت نشریه گستلی گرینینگ بر فیلم را می خوانیم:


یادداشتی بر فیلم «روح من رو حفظ کن»
روحم رو حفظ کن فیلم تازه اجمل زهیر احمد از آن فیلمهایی است که ظاهر ساده ای دارند اما بیننده را با داستان‎ جذابشان غافلگیر می کنند. همانطور که در خلاصه داستان فیلم آمده ماجرای فیلم درمورد پسری است که میخواهد با یک هیولا در زیرزمین خانه شان بجنگد اما اتفاقات فیلم به همین سادگی پیش نمی روند. داستان با پسربجه ای به نام ایلای شروع می شود که با همکلاسی هایش درمود هیولای برگلری صحبت می کند. به زودی مشخص می شود که این هیولا تنها داستانی است که پدر ایلای در کودکی شنیده و سپس آنرا برای خواهر ایلای تعریف کرده و اینگونه به گوش ایلای رسیده است. این نوع از داستان بارها و بارها در فیلم های ترسناک نشان داده شده و همه ما با آن آشنایی داریم اما این تازه شروع ماجراست و اجمل زهیر احمد از این آشنایی برای غافلگیر کردن بینندگان استفاده می کند.
به جای اینکه هیولا مستقیما به تخیلات ایلای نسبت داده شود، اشاراتی به بیماری روانی دو قطبی در فیلم وجود دارد که این احتمال را مطرح می کند که ایلای دچار توهم شده است. اما همزمان این احتمال هم وجود دارد که این بیماری روانی ایلای را به طعمه راحت تری برای هیولا تبدیل کرده است، این موضوع به صورت درستی در فیلم گنجانده شده چرا که خانواده ایلای به ظاهر اهمیت چندانی به این بیماری او نمی دهند. یکی از ویژگی های فیلم تنوع لحن در آن است که آنرا به تجربه ای سرگرم کننده تبدیل می کند. یک سوم ابتدایی فیلم شبیه به یک فیلم وحشت مخصوص کودکان شروع می شود. یک سوم مرکزی فیلم بیشتر حسی شبیه به سریال «ماجراهای عجیب» دارد که در آن بچه ها برای حل معمای هیولای برگلری تلاش میکنند و یک سوم آخر فیلم ناگهان دیگر اصلا در ژانر وحشت نیست و دیدن ایلای که برای هیولا تله می گذارد فیلم را شبیه به «تنها در خانه» کرده است.
لحن فیلم در بیشتر صحنه های آن به شکلی کمیک و ماجراجویانه باقی می ماند و کمتر سراغ جنبه های تاریک و تلخ ژانر می رود هرچند در آخر بیننده را غافلگیر می کند و در نقطه اوج خود صحنه ای بسیار ترسناک و تماشایی دارد. چرخش ناگهانی داستان که شبیه فیلمهای ام نایت شایامالان طراحی شده، برخی بینندگان را سر ذوق می آورد و بقیه را ناراحت می کند اما به طور کلی باعث می شود فیلم بیشتر در ذهن مخاطب باقی بماند. اگر فیلم را بخواهیم در یک کلمه خلاصه کنیم باید از «سرگرم کننده» استفاده کنیم چرا که فیلم ترکیبی از جادو، تعلیق، ترس و ماجراجویی را در خود دارد و هرگز حوصله سر بر نمی شود. مجموع تمام این المان های جذاب فیلم پتانسیل این را دارد که به یک ادامه درخشان بیانجامد، من بسیار مشتاقم ببینم زهیر احمد چگونه این فیلم بامزه را ادامه خواهد داد.

نویسنده: زوئی هیکمن
منبع: www.ghastlygrinning.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 57%
نظر مثبت:
من با این تصور فیلم رو دیدم که قراره دو ساعت ترس های ناگهانی ببینم و جا بخورم اما فیلم واقعا من رو خیلی غافلگیر کرد و از لحظه اول تا آخر فیلم مجذوب داستان فیلم موندم. غافلگیری آخر فیلم فوق العاده ست و واقعا شوکه تون میکنه. اگه به ترکیب وحشت و ماجراجویی علاقه دارید حتما این فیلم رو ببینید.
نظر منفی:
تا 15 دقیقه آخر، این فیلم یه فیلم ترسناک مخصوص بچه هاست اما یکهو از اونجا به بعد تبدیل به فیلم ترسناک بزرگسال میشه. به خاطر همین نمیشه این فیلم رو به هیچ کدوم از این گروه ها توصیه کرد. با این وجود بازیگرهای کودک فیلم عالی بازی کردن.


جزئیات:
• اجمل زهیر احمد (کارگردان) قبلا فیلم «جن» (2014) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

روح من رو حفظ کن

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری