پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Lighthouse

«یادداشتی بر فیلم فانوس دریایی»
جوردن فیرلی
تازه ترین ساخته رابرت اگرز درمورد خسته شدن دو مرد از دست همدیگر است. از نظر داستان این تقریبا کل چیزی است که قرار است ببینید. اما اتفاقات بسیار بسیار بیشتری از این طرح داستانی ساده در این فیلم اتفاق می افتد. فانوس دریایی دومین فیلم بلند اگرز است. مانند فیلم قبلی او «جادوگر» فانوس دریایی به تعادلی بین تاریخ و وحشت می رسد.: هر دو فیلم درباره تاثیرات روانی یا ماوراءالطبیعی گیر افتادن در یک مکان دور افتاده و پرت هستند. اما فانوس دریایی فیلم شجاعانه تر و ماهرانه تری است. بعضی صحنه های فیلم به چنان تنش فزاینده ای می رسند که بیننده محکم به صندلی اش می چسبد، طوری که انگار روی عرشه یک کشتی کوچک وسط طوفان گیر کرده باشد. بیننده متوجه می شود که واقعا در این جا هر جیزی ممکن است اینکه هیچ جایی نیست که داستان به آن سرک نکشد و هیچ کاری نیست که بازیگران انجام ندهند.
فیلم به صورت مونوکروم و قطع مربعی فیلم برداری شده که علاوه بر القای بهتر دوره تاریخی باعث می شود شخصیت ها را خود به خود محصور در فضایی کوچک ببینیم. مانند «جادوگر» در اینجا هم دیالوگ ها با وسواس بسیار هماهنگ با دوره تاریخی فیلم نوشته شده اند و زیبایی شان موقعی مشخص می شود که در دو صحنه از فیلم شخصیت ها تک گویی های نسبتا طولانی ای دارند. بازی کلامی در این فیلم نقش برجسته ای دارد چراکه عملا بیشتر فیلم به درگیری هایی اختصاص دارد که بر حسب میزان مست بودن شخصیت ها شدت و ضعف دارند. 
فیلمبرداری نرم اگرز در نیمه اول فیلم فضا را برای شدت گرفتن وضعیت آماده می کند اما وقتی طوفان شدیدتر می شود، دوربین طوری خوی وحشی طبیعت را جذب می کند که بیننده را یاد بهترین آثار دارن آرنوفسکی می اندازد. موسیقی مارک کورون به پرداخت فضای فیلم بسیار کمک کرده است و در کنار آن طراحی صوتی فیلم قرار دارد که با صدای گاه و بی گاه آژیر مه انگار بینندگان را هم در کنار شخصیت ها تهدید به دیوانه شدن می کند. نکته جذاب دیگر فیلم اینست که در عین هولناک بودن هیچ فرصتی را برای اضافه کردن کمدی از دست نمی دهد. از سر و صداهای شکم ویک گرفته تا تک گویی طولانی او درمورد عذاب الهی پس از اینکه همکارش از آشپزی او گله می کند. 
فانوس دریایی شاید به لحاظ داستانی پیچش های زیادی نداشته باشد اما داستان ساده اش را با نهایت قدرت تعریف می کند و یک پله دیگر اگرز را به جایگاه یکی از بهترین کارگردانان معاصر ژانر وحشت نزدیک می کند.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 90% را بر اساس 336 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/07 از 10 است: «یک داستان جذاب که به زیبایی به تصویر درآمده و با دو بازی قدرتمند در نقش های اولش یک بار دیگر جایگاه رابرت اگرز به عنوان یک فیلمساز بسیار با استعداد را تثبیت می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 84 از 100 را بر اساس نظر 46 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.
«فیلم دوم اگرز پس از «جادوگر» نشان می دهد که اگرز چیزی بیشتر از توانایی ساختن فیلم های ژانری دارد، او می تواند شما را در تب و تاب آنچه روی پرده می بینید نگه دارد»
اوون گلیبرمن (ورایتی)
«بازی دفو در اینجا با بازی دنیل دی لوییس در «خون به پا خواهد شد» قابل مقایسه است. همه چیز در فانوس دریایی موقع اتفاق افتادن مثل سیل ویرانگر است، این سینمایی است که می خواهد ذهن و روحتان را به لرزه درآورد»
رابی کولین (دیلی تلگراف)

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
فانوس دریایی بهترین فیلمیه که امسال توی جشنواره کن دیدم. فیلمی که دیوانگی اون با هیچ فیلم دیگه ای قابل مقایسه نیست و رابرت پتینسون احتمالا بهترین بازی عمرش رو توش ارائه میده. فیلم به آرامی و با حوصله میره توی ناخودآگاهتون و تا لحظه آخر ولتون نمی کنه.

نظر منفی:
اگه تا به حال کلاس بازیگری رفته باشید و اگه اونجا استاد بهتون یه ایده خیلی کلی داد و دو تا بازیگر 4 برابر چیزی که ایده کشش داره اون رو ادامه دادن میفهمید چه حسی نسبت به این فیلم دارم. فیلم به نظر من حوصله سر بر، خیلی سخت فهم و گیج کننده بود. 

نویسندگان: 
رابرت اگرز، ماکس اگرز

عوامل:
فیلمبرداری: جارین بلاشک
تدوین: لوییس فورد
موسیقی: مارک کورون

بودجه کلی: $4,000,000
فروش جهانی: $15,800,000

دیالوگ برگزیده:
توماس ویک: چند وقته که روی این جزیره ایم؟ پنج هفته؟ دو روز؟ کجاییم؟ کمکم کن خودمو جمع و جور کنم.

جزئیات:
ویلیام دفو و رابرت پتینسون گفته اند سر صحنه این فیلم تقریبا هیچ وقت با هم صحبت نکرده اند.
ویلیام دفو موقع فیلمبرداری فیلم در هتلی که برای اقامت عوامل در نظر گرفته بودند سکونت نکرده و به تنهایی در یک کلبه ماهیگری کوچک زندگی می کرده است.
صحنه ای که در آن شخصیت ویلیام دفو، همکارش را به خاطر دوست نداشتن غذایش نفرین می کند بدون کات فیلمبرداری شده است و به گفته رابرت اگرز (کارگردان) دفو در این صحنه برای بیش از دو دقیقه پلک نزده است.
فیلم بر اساس ماجرایی واقعی در سال 1801 ساخته شده است که در آن دو نگهبان فانوس دریایی ولزی که هر دو اسمشان توماس بوده است، در طوفان گیر می افتند و یکی از آنها مرده و دیگری دیوانه می شود.
ویلیام دفو برای بازی در این نقش استفاده از میل بافتنی را یاد گرفته است.

مدیر دوبلاژ: امیرحسین صفائی 
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

فانوس دریایی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری