پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Eerie

ائری فیلمی فیلیپینی در ژانر ترسناک و محصول سال 2019 است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم توسط میخائیل رد انجام شده است و از بازیگران آن می توان به بی آلونزو و جیک کوئنسا اشاره کرد. «ائری» در تاریخ 27 مارچ 2019 در فیلیپین به نمایش در آمده است.

نویسندگان:
میخائیل رد

عوامل:
فیلمبرداری: مایکو دیوید
تدوین: جفری لورنو، نیکلاس رد
موسیقی: پاول سیگوا
واکنش منتقدها:
اکثر نقدهایی که روی ائری نوشته شده اند المان های تصویری فیلم را تحسین می کنند در حالی که از تکراری بودن داستان و حقه های فیلم گله دارند در زیر یادداشتی که در وبسایت اینترکام بر روی فیلم نوشته شده را می خوانیم.


یادداشتی بر فیلم «ائری»
«ائری» تمامی المان های فیلم ترسناک های بزرگ را در خود دارد. از روح های وحشتناک دختربچه ها بگیرید تا راهبه های بدجنس و یک بازیگر زیبا که قرار است که کلی بترسد. اما با وجود اینکه همه چیز این فیلم سر جای خودش قرار دارد در نهایت فیلم تنها موفق می شود ادای یک فیلم ترسناک بزرگ را دربیاورد. خلاقیت ویژه ای در فیلم وجود ندارد و شخصیت جدیدی به ژانر وحشت معرفی نمی شود، هرچند فیلم در جایگاه خود به عنوان یک فیلم ترسناک کلیشه ای موفق عمل می کند. مثل بسیاری از فیلم ترسناک های دیگر ائری هم با شایعه شروع می شود. داستان ائری آشناست و نمونه های مشابه زیادی از آن را تا به امروز دیده ایم. انتخاب حقه های ترسناک فیلم به درستی انجام شده و برخی از این حقه ها واقعا ترسناک از کار درآمده اند اما در کل خلاقیتی روی آنان انجام نشده که بتواند آنها را مختص فیلم کند. یکی از مشکلات دیگر فیلم سرعت نامناسب آن است. در فیلم های ترسناک خوب همیشه لحظاتی وجود دارند که به بیننده اجازه نفس کشیدن می دهند و در آن ها سرعت فیلم عمدا پایین آورده می شود. ائری این لحظات را در خود نداشت و در کل زمان فیلم یک ریتم کلی و یکنواخت وجود داشت و تنش موجود در فیلم هیچوقت تغییری نمی کرد. این برخورد را مقایسه کنید با کاری که در فیلمی مثل «موروثی» انجام می شود و کارگردان هفتاد درصد از زمان فیلم را برای دو سه ترس بزرگ در اواخر فیلم مقدمه چینی می کند. در اینجا کارگردان در هر نقطه ای که ممکن بوده ترس های ناگهانی را قرار داده است و این تا حدودی بیننده را خسته می کند.
اما با وجود مشکلاتی که اشاره شد، در نهایت ائری یک فیلم ترسناک مفرح است. اکثر بینندگان انتظاری فراتر از استانداردهای این فیلم ندارند و این استاندارد ها می تواند به خوبی آنها را راضی کند. ترس های ناگهانی فیلم اکثرا طراحی خوبی دارند و با وجود زیاد بودن تعدادشان اکثرا در ترساندن مخاطب موفق عمل می کنند. بهترین جنبه کل فیلم تصویربرداری فوق العاده آن است. تصاویر زیبا و نورپردازی پر جزئیات فیلم انگار ترکیبی جذاب از فیلمهای ترسناک امریکایی و آسیایی را ارائه می دهد. میخائیل رد به خوبی فیلمش را بین این دو سنت متفاوت فیلم های ترسناک جا می دهد، از یک طرف مثل آثار آسیایی روی وجود هیولاها تاکید دارد و از سوی دیگر سرعت وقایع در آن شبیه به فیلمهای امریکایی طراحی شده است. به عنوان یک فیلم ترسناک خارجی، ائری می تواند توجه طرفداران افراطی فیلم های ترسناک در امریکا را به خود جلب کند، هرچند فیلم از نظر داستانی ضعف هایی دارد اما در نهایت فیلمی سرگرم کننده است که می تواند در لحظاتی بیننده اش را بسیار بترساند.

نویسنده: لی وای چو
منبع: www.fromtheintercom.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
بعد از دیدن این فیلم نتونستم بخوابم. این فیلم واقعا ترسناکه و هرچند از بعضی کلیشه ها استفاده می کنه اما همه کلیشه ها موثر عمل می کنن و ضربه ای به فیلم نمی زنن.
نظر منفی:
یک ساعت اول فیلم بیش از حد کنده و تقریبا تمام داستان فیلم کلیشه ایه. با این حال از یک سوم آخرش لذت بردم.


جزئیات:
میخائیل راد قبلا فیلم های «ریکوردر» (2013) و «بردشات» (2016) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

ائری

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری