پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Gonjiam Haunted Asylum

گونجیام: تیمارستان تسخیر شده فیلمی کره‎ای در ژانر وحشت و محصول 2019 است. این فیلم توسط جونگ بوم شیک کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا شیک به همراه پارک سانگ مین نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به وی هاجون، پارک جی هیون و او آیون اشاره کرد. «گونجیام» در تاریخ 28 مارس 2018 در کره اکران شد و با فروش موفقیت آمیز 21 میلیون دلاری به دومین فیلم ترسناک کره ای پرفروش پس از «داستان دو خواهر» تبدیل شد.
نویسندگان: 
جونگ بوم شیک، پارک سانگ مین 
عوامل:
فیلمبرداری: یون بیونگ هو
تدوین: چونگ هیری

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 91% را بر اساس 11 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/44 از 10 است. اکثر منتقدان خلاقیت های تصویری فیلم و به خصوص جلوه های ویژه با کیفیت آنرا تحسین کرده اند.


یادداشتی بر فیلم «گونجیام: تیمارستان تسخیر شده»
آخرین ساخته کارگردان کره ای جونگ بوم شیک برخوردی خلاقانه با ژانر وحشت و به خصوص زیرژانر «ویدیو پیدا شده» است. در این زیرژانر داستان فیلم از کنار هم قرار گرفتن ویدیوهایی به دست می آید که وانمود می شود توسط شخصی پیدا شده اند. اما در سالهای اخیر گسترش روشهای آنلاین پخش ویدیو فیلم های این ژانر را بیشتر به سوی استفاده از تصاویر مربوط به چت روم ها و پخش های زنده برده اند. گونجیام گروهی از علاقه مندان به داستان های ترسناک را دنبال می کند که برای ضبط یک ویدیو زنده وارد تیمارستانی تسخیرشده می شوند که به عنوان «هفتمین مکان ترسناک در جهان» شناخته می شود. این بیمارستان در دهه 1970 و به دنبال خودکشی دسته جمعی بیمارانش تعطیل شده و گفته می شود که علاوه بر بیماران عادی زندانی های سیاسی نیز برای شکنجه به این زندان فرستاده شده اند. هر کدام از اعضای گروه تجهیزاتی را روی خودشان نصب کرده که خودش و همچنین چیزی که می بیند را نشان می دهد. راهنمای گروه آنها را در راهروهای تاریک تیمارستان همراهی می کند اما چیزی که اعضای گروه نمی دانند این است که رئیس گروه برای جذاب شدن پخش زنده مقدمه چینی کرده تا در چند نقطه اعضای گروه را بترساند اما به زودی شرایط تغییر می کند و مشخص می شود که در آن مکان واقعا نیروهای ماورا الطبیعه وجود دارند.
فیلمنامه فیلم به خوبی نوشته شده و شخصیت ها را به گونه ای معرفی می کند که تصمیماتشان در طول فیلم منطقی به نظر می رسند همچنین اینکه دوربین همیشه در حال ضبط تصاویر می باشد نیز به خوبی با این واقعیت توجیه شده که این افراد به دنبال توجه مخاطبان آنلاینشان هستند. این دلایل به خودی خود فیلم را در سطح بالاتری از آثار معمول این زیرژانر قرار می دهند اما مهمترین ویژگی کار جونگ بوم شیک این است که فیلم را خالی از هرگونه خشونتی ساخته است و «گونجیام» ترسناک بودنش را فقط از وحشت آور بودن مکان ها و بازی های عالی شخصیت ها می گیرد. بازیگران با اسامی خودشان در فیلم حاضر شده اند و بازی ها و هماهنگی شان با یکدیگر بسیار مناسب است. بین جیغ و دادها و ترس های ناگهانی رابطه عاشقانه ای نیز شکل می گیرد که به ارتباط گرفتن بینندگان با شخصیت ها بسیار کمک کرده است. با اینکه گونجیام برای طرفداران سرسخت ژانر وحشت ممکن است غافلگیری ویژه ای نداشته باشد اما فضاسازی و ترس های فیلم آنقدر موثرند که فیلم را به صدر جدول باکس آفیس کره رسانده اند. 

نویسنده: جیمز مارش
منبع: www.scmp.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 74%
نظر مثبت:
این فیلم بی نهایت ترسناکه و صحنه های وحشت آوری داره که باعث میشه شب خوابتون نبره. اگر طرفدار فیلم های ترسناک هستید این فیلم یکی از ترسناک ترین فیلم های امساله.
نظر منفی:
فیلم هیچ ایده جدیدی نداره و هرچیزی که ارائه میده رو قبلا توی «برخوردهای قبر» دیدیم. کاش کارگردان های این ژانر یکم خلاقیت بیشتری داشتن.

جزئیات:
فیلمسازها نتوانستند از مقامات حکومتی اجازه بگیرند تا فیلم را در لوکیشن واقعی بیمارستان بسازند و به همین خاطر مجبور شدند آنرا در یک مدرسه در بوسان ضبط کنند.
این فیلم به موفقیت تجاری عظیمی در کشور کره جنوبی رسیده و به یکی از موفق ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینمای این کشور تبدیل شده است.
در سال 2012 شبکه سی ان ان بیمارستان گونجیام را به عنوان هفتمین مکان ترسناک در دنیا معرفی کرد.

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

تیمارستان متروکه گنجیام

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری