پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Eli

ایلای فیلمی امریکایی در ژانر وحشت و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط کیاران فوی کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا دیوید چیرچیریلو به همراهی ایان گلدبرگ و ریچارد ناینگ نوشته است. از بازیگران «ایلای» می توان به کلی رایلی، سدی سینک و لیلی تیلور اشاره کرد. فیلم در تاریخ 18 اکتبر 2019 از طریق نت فلیکس به نمایش در آمد و به اولین فیلم کمپانی پارامونت تبدیل شد که اکران سینمایی نداشته است. اکثر منتقدان بازی ها و فضاسازی این فیلم را تحسین کرده اند.
نویسندگان: 
دیوید چیرچیریلو، ایان گلدبرگ، ریچارد ناینگ 
عوامل:
فیلمبرداری: جف کاتر
تدوین: جیسون هلمن
موسیقی: بیر مک کریری

بودجه کلی: $11,000,000
فروش جهانی: پخش اینترنتی

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 48% را بر اساس 25 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/2 از 10 است: «داستان ایلای کاستی هایی دارد اما فیلم با بازی های خوبش موفق می کند فضایی ترسناک بسازد و مخاطبانش را غافلگیر کند».
«خشونت و تصاویر ترسناک در یک فیلم ترسناک عالی از نت فلیکس»
- برایان کاستلو (کامن سنس)




یادداشتی بر فیلم «ایلای»
تازه ترین فیلم ترسناک نت فلیکس رازی در خود دارد. این راز خیلی مربوط به گره گشایی داستان فیلم نیست بلکه به این سوال برمی گردد که ایلای می خواهد چه نوع فیلم ترسناکی باشد. در طول فیلم بارها از زیرژانرهای مختلف وحشت عبور می کنیم و از خود می پرسیم فیلم قرار است بالاخره کدام یک از این ها باشد. داستان فیلم درمورد پسربچه ای به نام ایلای است که مریضی نادری دارد و مجبور است درون یک حباب پلاستیکی زندگی کند. او به خاطر بیماری اش که سیستم ایمنی بدنش را نابود کرده نمی تواند زندگی معمولی ای داشته باشد و حتی کارهایی مثل بغل کردن پدر و مادرش را در خواب می بیند. پدر و مادری که حالا تا ریال آخر پول هایشان را خرج کرده اند تا او را پیش پزشکی ببرند که آخرین امید آنهاست. دکتر ایزابلا هورن برنامه ای آزمایشی را برای درمان کودکانی شبیه ایلای طراحی کرده است اما تک تک کارهای او ایلای را به شک می اندازند. او خانه ای بزرگ و قدیمی را در جایی دور افتاده اجاره کرده و آنرا تبدیل به مکانی ویژه برای کسانی با این بیماری کرده است. به زودی ایلای تجربه های عجیب ایلای با ارواح داخل خانه شروع می شود اما والدین او دائما یادآوری می کنند که این اتفاقات زاییده تخیلات او هستند و اینکه توهم جزو عوارض دارویی هایی است که او مصرف می کند.
فیلمنامه نویس های فیلم این ایده های کلی را به کار گرفته اند تا وحشت جسمی را با وحشت از ارواح و وحشت روانشناسانه ترکیب کنند. بیماری ایلای به قدری وحشتناک است که دنیای درونی او را به جهنم تبدیل کرده است و او را به شکلی دائمی در خطر مرگ قرار می دهد. از طرف دیگر کیاران فوی (کارگردان) با مهارت زیادی بخش هایی از فیلم را شبیه به آثار زیرژانر «خانه جن زده» طراحی کرده است و ترس های خوبی را در این بخش ها گنجانده است. ایلای در این بخش ها در اوج خود قرار دارد چرا که انتظارات مخاطبانش را به بازی می گیرد. شما هم مثل ایلای متوجه یک عبور یک سایه می شوید و سپس منتظرید تا فیلم با یک ترس ناگهانی به شما حمله کند اما فیلم با هوشمندی این ترس را به تاخیر می اندازد تا آنرا در لحظه ای بهتر عرضه کند. 
علاوه بر این جنبه ها فیلم تا حدی بر روی بخش روانشناسانه وحشت هم کار می کند. از همان نمای اول فیلم بیننده به نقطه دید ایلای محدود می شود و فیلم با رویای او شروع می شود، به همین خاطر وقتی همه بزرگترها به او می گویند چیزهایی که می بیند واقعیت ندارند ما هم چاره ای نداریم که مثل ایلای به دیده هایمان شک کنیم. به طور کلی ایده اولیه جذاب فیلم فضا را برای استفاده حداکثری کارگردان فراهم می کند و تصاویر زیبای فیلم به همراه ترس های به موقع باعث می شود کل فیلم به تجربه ای به شدت درگیرکننده تبدیل شود. 

نویسنده: کریستی پوچکو
منبع: www.ign.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 40%
نظر مثبت:
بازی ها و داستان فیلم فوق العاده خوبن و پایان فیلم خیلی خیلی غافلگیر کننده ست. عالی بود.
نظر منفی:
این فیلم اصلا ترسناک نیست و همش باید راجع به چیزایی حدس بزنید که اهمیتی بهشون نمی دید چون فیلمنامه بیش از حد سردرگمه.

دیالوگ برگزیده:
ایلای: یک نفس عمیق بکش، شمع هات رو خاموش کن. حالا آرزو کن.

جزئیات:
اسامی تمام بیمارهای دکتر هورن از روی فیلمهای ترسناک قدیمی انتخاب شده اند.
پارمونت راهی برای فروش سینمایی فیلم پیدا نکرده و در نهایت بدون هیچ اکرانی آنرا به نت فلیکس فروخته است.
کیاران فی (کارگردان) قبلا فیلم سیتادل (2012) را ساخته است.

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

ایلای

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری