پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Tale

«قصه» فیلمی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط جنیفر فاکس کارگردانی و نوشته شده است. از بازیگران فیلم می توان به لارا درن، الن بورستین و الیزابت دبیکی اشاره کرد. «قصه» اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 26 می 2018 از شبکه اچ بی او پخش شد.

نویسندگان:
جنیفر فاکس

عوامل:
فیلمبرداری: دنیس لنوار
تدوین: الکس هال، گری لوی، آنه فابینی
موسیقی: آریل مارکس



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 99% را بر اساس 71 ریویو بدست آورده که معادل نمره 9 از 10 است: «فیلم «قصه» داستان حساسیت برانگیزش را با ظرافت و آرامش تعریف می کند و این را مدیون بازی فوق العاده لارا درن در نقش اصلی اش است». اکثر منتقدان علاوه بر بازی لارا درن داستان فیلم را تحسین کرده اند و نمرات فیلم به طور کلی از بیشترین نمرات کسب شده توسط یک فیلم تلویزیونی در سایت راتن تومیتوز است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 90 از 100 را بر اساس نظر 26 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.
«بهترین بازی لارا درن تا به امروز»
- امیل ناسبام (نیویورکر)


یادداشتی بر فیلم «قصه»
«قصه» با اعلام اینکه اتفاقات داستان واقعی هستند شروع می شود. ادعایی که بسیاری فیلم ها به آن دست می زنند تا تاثیر فیلم را روی ذهن مخاطب بیشتر کنند اما در اینجا وضعیت به کلی متفاوت است چرا که کل داستان بر پایه نوشته ها و خاطرات شخصی کارگردان فیلم جنیفر فاکس نوشته شده است. او در 13 سالگی وارد رابطه با مردی شده که 40 سال داشته است و مربی سوارکاری بوده. در دنیای واقعی هم تنها سلاح قربانیانِ تجاوز کلمات و خاطراتی هستند که آنها مجبورند برای به دست آوردن عدالت به کار بگیرند. فیلم جدید جنیفر فاکس تصویری صادقانه و واقعی از خود اوست، هنرمندی که مجبور است با گذشته اش بجنگد. او که قبلا تنها فیلمهای مستند ساخته بود حالا نخستین فیلم داستانی اش را ساخته و لارا درن بزرگ را راضی کرده تا نقش خودش را بازی کند.
فیلم داستان جنیفر فاکس (با بازی لارا درن) مستندساز و استاد دانشگاه موفقی را روایت می کند که علاقه دارد موقع ارائه درس دانشجوهایش را به چالش بکشد. او از آنها میخواهد تا با هیچ چیزی به جز حقیقت کنار نیایند و دروغگو ها را شناسایی کنند. او به نامزدش بسیار علاقه مند است و رابطه عجیب و سردی با مادرش (با بازی بلایث دنر) دارد. مکالمات بین او و مادرش آنقدر غیر احساسی است که انگار مکالمه دو غریبه در تلفن را می شنویم؛ مشخص است که آنها به اندازه چندین سال از هم پنهان کاری کرده اند و با هم راحت نیستند. مادر جنی به او می گوید هرموقع بیل مربی سوار کاری به خانه می‎آمده او حواسش جمع بوده اما هرگز متوجه چیز مشکوکی نشده است. داستان فیلم درمورد پنهان کاری، گناه و خشم است و با پیدا شدن داستانی که جنی در 13 سالگی نوشته آغاز می شود.
«قصه» داستانی است که در دو زمان حال و گذشته روایت می شود و دو قهرمان دارد، یکی جنیفر حال حاضر و دیگری جنیفر 13 ساله. این دو بر سر شخصیت بیل که آنها را به هم پیوند می دهد اختلاف نظرهای اساسی دارند. هر دو بازیگر نقش جنیفر ، لارا درن و ایزابل نلیس در ایفای نقش های خود فوق العاده عمل می کنند. ساختار داستانی و تصویری فیلم هم بر اساس همین دوگانگی شکل گرفته است، مانند یک خاطره نیمه فراموش شده که با وحشت به خاطر آورده می شود. بازی لارا درن و ایزابل نیلس به اندازه کافی توسط بینندگان و منتقدان تحسین شده است اما به نظر من بازی جیسون ریتر در نقش بیل (که متهم به تجاوز است) حتی از آنها هم درخشان تر است. بازی در چنین نقشی حتی بزرگترین بازیگران تاریخ سینما را هم به چالش می کشد اما ریتر به جای اینکه این شخصیت را به صورت یک هیولای مصنوعی و دو بعدی بازی کند او را به شکل فردی در می آورد که با درونیات و نفس شیطانی خودش همیشه درگیر است و با اینحال موفق می شود همچنان او را ترحم برانگیز نشان ندهد و همچنان نفرت انگیز بماند.
هرچه بزرگتر می شویم خاطراتمان بیشتر و بیشتر فراموش می شوند. «قصه» ماجرای یک نفر را روایت می کند اما این داستان می تواند با بیشمار انسان دیگر که مشکلات مشابهی را در کودکی تجربه کرده اند نیز ارتباط برقرار کند چرا که با ظرافت و وسواس ساخته شده است. بدون شک «قصه» یکی از بهترین فیلم های سال است و بازی لارا درن و جیسون ریتر در آن تا سالها به یاد خواهد ماند.

نویسنده: کوین فالون
منبع: www.thedailybeast.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 83%
نظر مثبت:
این یکی از صادقانه ترین و تاثیرگذارترین فیلمها با موضوع مشکلات کودکیه، فیلمی که حاضر نمیشه موضوعش رو ساده کنه و با جدیت و ظرافت با اون برخورد میکنه. اگه فیلم به صورت سینمایی اکران می شد لاران درن قطعا باید نامزد اسکار میشد.
نظر منفی:
متاسفانه شخصیت های این فیلم عمق لازم رو ندارن و به همین خاطر بیننده احساس می کنه داره یه فیلم آموزشی میبینه. صحنه های فیلم فقط برای دادن اطلاعات وجود دارن و هیچ بار احساسی ای رو به داستان اضافه نمی کنن و درست به همین خاطره که نیمه دوم فیلم تا حد زیادی خسته کننده و تکراریه.

دیالوگ برگزیده:
جنیفر: من قهرمان این داستان هستم نه قربانی اون، اونا همه متلاشی شدن اما من نه.

جزئیات:
داستان فیلم بر اساس تجربه های واقعی کارگردان فیلم (جنیفر فاکس) نوشته شده است.
این آخرین فیلم با بازی جان هرد است. او در 21 جولای 2017 از دنیا رفت.
این نخستین فیلم داستانی جنیفر فاکس است، تا قبل از این فیلم او تنها مستند ساخته بود.
دوست مشترکی که فیلمنامه جنیفر فاکس را به دست لارا درن رسانده، برایان دی پالما (کارگردان «پدرخوانده») بوده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

قصه

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری