پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Dark River

رودخانه تاریک فیلمی بریتانیایی در ژانر درام و معمایی و محصول سال 2017 است. این فیلم توسط کلیو برنارد کارگردانی و نوشته شده است و از بازیگران آن می توان به روث ویلسون، مارک استنلی و شان بن اشاره کرد. فیلمنامه «رودخانه تاریک» بر اساس رمانی از رز ترمین نوشته شده اما مکان اتفاقات و برخی از شخصیت های آن تغییر کرده است. این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو اکران شد و سپس در 23 فوریه 2018 اکران عمومی خود را در بریتانیا شروع کرد.


نویسندگان:
کلیو برنارد

عوامل:
فیلمبرداری: آدریانو گلدمن
تدوین: لوکا دانکلی
موسیقی: هری اسکات


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 79% را بر اساس 52 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/4 از 10 است: «رودخانه تاریک به اندازه عنوانش تیره و تار است اما بازی درخشان روث ویلسون و شخصیت های باور پذیر فیلم آنرا به تجربه ای به یادماندنی تبدیل کرده اند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 69 از 100 را بر اساس نظر 22 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«رودخانه تاریک عنوانی فراموش شدنی برای فیلمی است که تا مدت ها در یادتان باقی خواهد ماند»
- گری گلدستاین (لس آنجلس تایمز)


یادداشتی بر فیلم «رودخانه تاریک»
فیلمسازهای بزرگ همیشه این اصل را به خاطر دارند که سینما یک رسانه تصویری است و وقتی چیزی را می شود در فیلم با تصویر نشان دادن لزومی به استفاده از دیالوگ وجود ندارد. این دقیقا شیوه ای است که کلیو برنارد (کارگردان) برای تعریف کردن داستان رودخانه تاریک انتخاب کرده است، یک داستان ساکت و پرکشمکش درمورد اختلافات خانوادگی که در منطقه روستایی یورک شایر انگستان می گذرد. شاید برنارد فکر کرده است که لهجه سنگین آن منطقه نمی تواند به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کند و یا اینکه به دلیلی دیگر تعداد دیالوگ ها را کاهش داده است اما به هرحال رودخانه تاریک اجازه می دهد مکان ها و ریتم سخت زندگی روستایی و صورت بازیگرانش جای دیالوگ را بگیرند و مخاطب را به قصه نزدیک کنند.
انتخاب روث ویلسون به عنوان بازیگر نقش اصلی بسیار درست انجام شده است. توانایی بالای او در بازی با صورت و به خصوص چشم ها باعث می شود او بتواند درد، ناامیدی و زخم های گذشته را فقط از طریق نگاه هایش منتقل کند. جنگ آلیس با برادرش جو بر سر ارث و میراث با فلش بک هایی همراه می شود که به خوبی زندگی گذشته این دو را نشان می دهد. او در گوشه گوشه آن زمین و مزرعه سایه سنگین پدرش را حس می کند و خاطرات تلخ گذشته را به یاد می آورد. فیلمنامه برنارد خیلی به روابط حقوقی مربوط به ارث و مالکیت زمین نمی پردازد اما اطلاعاتش به اندازه ای هست که به خوبی معضل مرکزی فیلم را درک کنیم.
کلیو برنارد اجازه می دهد تا آسمان خاکستری و چشم اندازهای سنگی یورک شایر احساسات شخصیت اصلی اش را به نمایش بگذارند و فیلمبرداری درخشان آدریانو گلدمن در اینجا بسیار به کیفیت فیلم کمک کرده است. ما از طریق جزئیات زندگی آلیس پی میبریم که او چرا اینقدر اصرار دارد مزرعه را حفظ کند و رابطه اش با برادرش را بهبود ببخشد. اما در کنار بازی روث ویلسون نباید نقش آفرینی قدرتمند مارک استنلی در نقش جو را نیز از یاد ببریم که با استفاده از زبان بدن کشمکش موجود در فیلم را تقویت کرده و رقابت برادر- خواهری این دو شخصیت را بسیار باور پذیر می کند. تصویر غیراحساسی و سردی که این دو نفر از ارتباطشان ترسیم می کنند، به خوبی با زندگی و کار سخت در مزرعه هماهنگ است و بیننده گویی خود را به تمامی در این محیط می تواند تصور کند. برخورد کلیو برنارد با طبیعت، روانشناسی شخصیت ها و داستان در «رودخانه تاریک»، جایگاه او به عنوان یکی از کارگردانان برجسته سینمای واقع گرای بریتانیا را بیش از پیش تثبیت می کند.

نویسنده: راجر مور
منبع: www.rogersmovienation.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 65%
نظر مثبت:
یک داستان غم انگیز درمورد بازگشت به خانه و مشکلات خانوادگی که فیلمبرداری و بازی های فوق العاده ای داره. از اون فیلماییه که تا مدت ها بعد از دیدنش نمی تونید فراموشش کنید چون به شدت تاثیرگذاره.
نظر منفی:
این فیلم نویسنده بهتری میخواست، کسی که سرعت داستان رو یکم بیشتر می کرد و به علاوه سعی میکرد با دیالوگ های بیشتر بیننده رو از مشکلات شخصیت ها مطلع کنه. توی فیلم بیننده همیشه خیلی دیر متوجه پیش داستان شخصیت ها میشه و این یه مشکل بزرگه.

جزئیات:
سه نفر از بازیگران سریال «بازی تاج و تخت» در این فیلم بازی می کنند: شان بن (ند استارک)، مارک استنلی (گرن) و جو دمپسی (گندری).
بازیگر نقش آلیس (روث ویلسون) به خاطر بازی در سریال لوتر شناخته می شود، اسم شخصیت او در آن فیلم هم آلیس است.
کلیو برنارد (کارگردان) قبلا فیلم «غول خودخواه» (2013) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

رودخانه تاریک

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری