پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Beanpole

«بین پل» فیلمی روسی در ژانر درام و تاریخی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط کانتمیر بالاگوف کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا بالاگوف به همراه الکساندر ترخوف نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به ویکتوریا میروشینشنکو، واسیلیسا پرلیگینا و کنستانتین بالاکرف اشاره کرد. «بین پل» در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 5 می 2020 به صورت آنلاین اکران شد.

نویسندگان:
کانتمیر بالاگوف، الکساندر ترخوف
عوامل:
فیلمبرداری: سنیا سردا
تدوین: ایگور لیتونینسکی
موسیقی: یوگنی گالپرین

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 91% را بر اساس 85 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/78 از 10 است: «بین پل با مهارت بالایی کارگردانی شده و بازی های با کیفیت آن به خوبی شرایط ویرانگر جنگ را به نمایش می گذارند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 84 از 100 را بر اساس نظر 26 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.

یادداشتی بر فیلم «بین پل»
تولیدات سینمای روسیه که در سالهای اخیر مورد توجه جشنواره های بین المللی قرار گرفته اند معمولا آثاری خشن و تاریک بوده اند. فیلم هایی مانند «بی عشق» و «لویاتان» با استفاده از تم های حساسیت برانگیز توانسته اند توجه زیادی را به خود معطوف کنند و حتی به یک قدمی جایزه اسکار نیز رسیده اند. امسال نماینده روسیه در جوایز اسکار فیلمی است که توسط کارگردانی 28 ساله به نام کانتمیر بالاگوف ساخته شده است و موفق شده در جشنواره کن جایزه فیپرشی را دریافت کند. «بین پل» بر روی دوره پس از جنگ روسیه تمرکز کرده و شرایطی را به تصویر می کشد که در آن مردمان خسته از جنگ سعی می کنند هر طور شده به آینده امیدوار بمانند.
فیلم ماجرای خود را با استفاده از دو شخصیت زن تعریف می کند و هر چه جلوتر می رود لایه های شخصیتی عمیق تری از آنان را به بیننده اش نشان می دهد. نکته جالب درمورد فیلم این است که از نظر تصویری کلیشه های آثار جنگ جهانی در آن تکرار نشده است. کارگردان به جای اینکه از رنگ های تار و خاکستری برای ترسیم این فضای غم انگیز استفاده کند به استفاده از رنگ های شفاف و متنوع روی آورده است. در ابتدا ممکن است این تصاویر برای بیننده عجیب باشند اما هرچه داستان جلوتر می رود بیننده می تواند دلیل این انتخاب ها را بیشتر بفهمد. با پیشروی سکانس های فیلم انگیزه های شخصیت ها بیشتر و بیشتر مشخص می شوند و بیننده می تواند ارتباط نزدیک تری با شخصیت ها برقرار کند. در این زمینه برگ برنده فیلم بازی های بسیار خوب دو بازیگر اصلی آن است که توانسته اند تصویری به شدت باورپذیر را از شخصیت هایشان بسازند. این بازی های محکم و یکدست باعث شده بیننده بتواند فضای تاریخی فیلم را بیشتر از طریق شخصیت ها درک کند و توجه کم تری به طراحی صحنه ها و لباس داشته باشد. بیننده رفتارهای دو شخصیت تاریخی را می بیند اما داستان فیلم و موضوع آن درمورد امید به آینده آنقدر عمیق است که در هر زمان و مکانی می توان با آن ارتباط برقرار کرد. بالاگوف شخصیت های مرد را در فیلمش به شکل انسان های ضعیف به تصویر می کشد و برعکس سعی می کند در شخصیت های زن امید و قدرت را جستجو کند. همین موضوع باعث شده فیلم با آثار دیگری که درمورد وضعیت پس از جنگ ساخته شده اند متفاوت باشد و بتواند در لحظاتی بیننده را به شدت شوکه کند. «بین پل» یک درام تاریخی پیچیده با داستان جذاب و بازی های باکیفیت است که سبکی متفاوت با سایر آثار روسی دارد و برخی سکانس های آن تا مدت ها در ذهن بیننده اش باقی می ماند.

نویسنده: داستین چیس
منبع: www.texasartfilm.net


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 79%
نظر مثبت:
یک فیلم تلخ و در عین حال بسیار زیبا درمورد جنگ که بازی های بسیار خوبی داره و برخی از سکانس های اون ممکنه بیننده رو به گریه بندازه.
نظر منفی:
این فیلم شخصیت های جالبی داره اما داستانش بیش از حد ضعیف نوشته شده و خیلی کند پیش میره. ممکنه بعضی از صحنه های فیلم تاثیرگذار باشن اما تماشای فیلم به صورت کلی یک تجربه خسته کننده‎ست.

جزئیات:
• داستان این فیلم از کتاب مشهور «جنگ صورت زنانه ندارد» نوشته اسوتلانا الکسیویچ الهام گرفته شده است.
• کانتمیر بالاگوف (کارگردان) قبلا فیلم «نزدیکی» (2017) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

بین پل

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری