پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Uncut Gems

«جواهرات تراش نخورده» فیلمی امریکایی در ژانر جنایی و هیجانی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط جاش سفدی و بن سفدی کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا برادران سفدی به همراه رونالد برونستاین نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به آدام سندلر، لاکیت استنفیلد و جولیا فاکس اشاره کرد. «جواهرات تراش نخورده» در تاریخ 13 دسامبر 2019 در امریکا به نمایش درآمد و به شدت مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.

نویسندگان: 
جاش سفدی، بن سفدی، رونالد برونستاین

عوامل:
فیلمبرداری: داریوش خنجی
تدوین: رونالد برونستاین، بنی سفدی
موسیقی: دنیل لوپاتین

بودجه کلی: $19,000,000
فروش جهانی: $50,000,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 92% را بر اساس 328 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/39 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 90 از 100 را بر اساس نظر 56 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.

یادداشتی بر فیلم «جواهرات تراش نخورده»
جدیدترین ساخته برادران سفدی به نام «جواهرات تراش نخورده» داستان شخصیتی به نام هاوارد رتنر را روایت می کند که هم زمان در حال انجام کارهای بسیاری است و در هر کدام از این کارها باید با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم کند. اما دلیل اصلی بدبختی رتنر این مشکلات نیستند بلکه شخصیت خود رتنر است که به هیچ چیزی راضی نمی شود. هیچ چیزی به اندازه کافی خوب نیست و همیشه تصویری گنگ از یک پیروزی بزرگ در ذهن رتنر است که هرگز نمی تواند به آن برسد. 
«جواهرات تراش نخورده» داستان هاوارد را در طول یک آخر هفته طولانی روایت می کند که او در آن باید با عواقب شرط بندی ها و دروغ های فراوانی که گفته روبرو شود. شخصیت هاوارد خودآزار و حتی بدجنس است و فیلمنامه برادران سفدی سعی نمی کند او را از بدی هایش تبرئه کند. در لحظات کوتاهی از فیلم ورق بر می گردد و تعدادی از مشکلات هاوارد حل می شوند اما همه اینها موقتی هستند و در نهایت هاواراد همچنان محبور است با حجم بسیار بزرگی از مشکلات روبرو شود. بیننده در اوایل فیلم هیچ احساس همذات پنداری ای با شخصیت هاوارد ندارد اما هنر کارگردانی برادران سفدی در این است که آرام آرام این وضعیت را تغییر می دهند و بیننده را با شخصیت عجیب هاوارد همراه می کنند. بیننده ناگهان متوجه می شود که می تواند نکات مثبتی را در این شخصیت عجیب پیدا کند و به همین دلیل خود به خود شخصیت مکمل فیلم (که عاشق هاوارد است) نیز توسط بیننده درک می شود. هیجان اصلی فیلمنامه از این موضوع نشئت می گیرد که بیننده منتظر است ببیند که این اعمال ویرانگر هاوارد بالاخره تا کجا ادامه پیدا می کند و همزمان با این روند، کم کم به خود شخصیت هاوارد هم علاقه مند می شود. این روند صعودی تا دقیقه آخر فیلم ادامه پیدا می کند و همزمان با آن تدوین هنرمندانه رونالد برونستاین و بنی سفدی هم ریتم تندتری به خود می گیرد تا رسیدن فیلم به نقطه اوج هیجان انگیزش کامل شود. اما در کنار کارگردانی و متن باکیفیت عامل مهم دیگری نیز در موفقیت «جواهرات تراش نخورده» نقش اساسی دارد. بازی آدام سندلر در نقش هاوارد بدون تردید یکی از بهترین بازی های سال سینمای امریکاست، سندلر توانسته با موفقیتی چشم گیر شخصیت عجیب و پیچیده رتنر را بازی کند و در این راه حس عدم اطمینان و اضطراب دائمی او را به گونه ای به تصویر کشیده که بیننده می تواند به همراه او کاملا در این حس سهیم شود. «جواهرات تراش نخورده» با این بازی به یاد ماندنی و کارگردانی ماهرانه برادران سفدی به یکی از آثار موفق سینمای مستقل امریکا در سال گذشته تبدیل شده و تمام منتقدان را برای تماشای فیلم بعدی سفدی‎ها مشتاق نگه می دارد.

نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 52%
نظر مثبت:
یک فیلم تماشایی با بازی عالی آدام سندلر که به شدت هیجان انگیز و اضطراب آوره و بیننده رو کاملا روی صندلیش میخکوب میکنه.
نظر منفی:
بازی آدام سندلر توی فیلم خوبه اما میکس صوتی و تدوین «جواهرات تراش نخورده» به حدی اعصاب‎خوردکنه که هر بیننده ای نمیتونه اون رو تحمل کنه.

جزئیات:
• برادران سفدی شخصیت هاوارد را بر اساس یکی از کارفرمایانشان در نیویورک طراحی کرده اند. آنها از سال 2009 تا 2019 برای ساخته شدن فیلم تلاش کردند تا در نهایت موفق به جلب رضایت آدام سندلر شدند.
• آدام سندلر برای بازی در این فیلم از دندان مصنوعی استفاده کرده است.
• «جواهرات تراش نخورده» به جای شیوه دیجیتال بر روی فیلم خام 35 میلی متری فیلمبرداری شده است. 
• برادران سفدی (کارگردان) قبلا فیلم «اوقات خوش» (2017) را ساخته اند.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

جواهرات تراش نخورده

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری