پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Togo

یادداشتی بر فیلم «توگو»
فیلم جدید شبکه دیزنی پلاس به زنجیره طولانی ای از آثاری می پیوندد که درمورد های سگهای سورتمه کش ساخته شده اند. از «بالتو» و «اراده آهنین» تا «فنگ سفید» و اقتباس های فراوانی که از رمان «آوای وحش» انجام شده اند. هرچند این اثر برخوردی متفاوت به این داستان ها دارد. کسانی که با این داستان ها آشنایی دارند حتما نام بالتو را شینده اند. سگ قهرمانی که یک مجسمه از او در پارک مرکزی نیویورک ساخته شده و همچنین یک مجموعه فیلم درموردش وجود دارد، اما کم تر کسی نام توگو را شنیده است. سگی که به نظر می رسد قهرمان اصلی عملیات نجات آلاسکا باشد.
جلوه های ویژه عالی و بازی گرم و پر احساس ویلم دفو این فیلم را در سطح بالاتری از تولیدات اخیر دیزنی پلاس قرار می دهد. به نظر می رسد توگو به اولین فیلمی از تولیدات این کمپانی تولید شود که محبوبیت جمعی گسترده ای را به دنبال داشته. فیلمنامه فلین تا حد زیادی به وقابع تاریخی تکیه می کند و این موضوع ممکن است باعث کم شدن علاقه مخاطبان شود، اما از سوی دیگر شرایط طبیعی بسیار سخت و نیاز به انتقال سروم بیماری دیفتری در این شرایط آنقدر جذاب است که فیلم را به یک درام درگیرکننده تبدیل می کند. ویلم دفو در نقش لئونارد سپالا بازی می کند که این سفر حماسی را برای رساندن سرم به اهالی آلاسکا شروع می کند. وقتی توگو و تیمش سفر پرخطرشان را شروع می کنند، فیلمنامه به زمان جوانی توگو برمی گردد. زمانی که او مریض و ضعیف بوده و اصلا به عنوان یک سگ سورتمه کش مورد توجه نبوده است. 
سبک فیلمبرداری فیلم بسیار قابل توجه است. کارگردان فیلم اریکسن کر که فیلمبرداری آنرا هم به عهده داشته تجربه زیادی به عنوان مدیر فیلم برداری داشته است. در اینجا او به خوبی از رنگ های اصلی برای تصویر کردن سختی سفر توگو استفاده می کند و همچنین موفق می شود بازی های بسیار خوبی از بازیگرانش بگیرد. به خصوص جولیان نیکلسون که به خوبی نقش زنی را بازی می کند که بسیاری از احساساتش را به زبان نمی آورد. ویلیام دفو هم در نقش سپالا طبق معمول بازی قدرتمندش را به گونه ای ارائه می دهد که همذات پنداری مخاطب را تا لحظه آخر نزد خودش حفظ می کند. تغییر شخصیت سپالا در بازی دفو به خوبی مجسم شده است. او از کسی که سگ ها را «حیوانات کاری» می نامد به کسی تغییر می کند که حاضر است به خاطر توگو هر کاری بکند. 
توگو به طور کلی یک فیلم عاطفی بسیار خوش ساخت از کمپانی دیزنی پلاس است که قدرت این کمپانی را در تولید فیلم‎های تلویزیونی نشان می دهد. با اینکه بیننده در توگو با فیلم ساده ای روبرو می شود اما فیلم در اوج سادگی به تمام اهدافش می رسد و به خصوص با منظره های زیبایش این حس را منتقل می کند که ای کاش میشد این فیلم ها را در سینما هم تماشا کرد. تا به حال چنین اتفاقی نیوفتاده اما اگر کیفیت تولیدات بعدی دیزنی پلاس به اندازه توگو بالا باشد بعید نیست اکران های محدودی برای این فیلم ها در نظر گرفته شوند.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 92% را بر اساس 25 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/54 از 10 است: «یک داستان جذاب درمورد شخصیتی که دست کم گرفته می شود، فیلم با بازی خوب ستارگانش داستانی همیشگی و بدون تاریخ مصرف را روایت می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 71 از 100 را بر اساس نظر 7 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی به طور کلی مثبت» است.
« یک فیلم ساده اما باارزش که همه جنبه های آن با مهارت در کنار هم قرار گرفته اند.»

نظر مثبت:
عجب فیلم تاثیرگذاری. این فیلم رو همراه دختر ده ساله م نگاه کردم و من از اون خیلی بیشتر گریه کردم!

نظر منفی:
مشکل فیلم اینه که فقط روی یک بخش کوچیک از این سفر تمرکز می کنه و کاری به دکترها، سگ های دیگه و خانواده های درگیر بیماری و غیره نداره. من بازی دفو رو دوست داشتم اما این فیلم به نسبت فیلمای قدیمی تری مثل «بالتو» اصلا راضی کننده نیست.

نویسندگان: 
تام فلین

عوامل:
فیلمبرداری: اریکسن کر
تدوین: مارتین پنسا
موسیقی: مارک ایشام

بودجه کلی: نامعلوم
فروش جهانی: پخش تلویزیونی

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 97%

دیالوگ برگزیده:
لئونارد سپالا: روی جایی تمرکز کن که میخوای بهش برسی نه چیزی که ازش میترسی.

جزئیات:
سفری که در فیلم نشان داده میشود برای نجات بیماران کافی نبوده و یک هفته بعد سفر دیگری برای آوردن مقدار بیشتری سرم انجام شده که در آن توگو حضور نداشته است.
سپالا (با بازی دفو) برای رفتار بسیار انسانی اش با سگ ها مشهور بوده است، به خصوص در دوره ای که چنین کارهایی اصلا معمول نبوده اند.
در سال 2011 مجله تایم توگو را به عنوان «بزرگترین قهرمان حیوان تاریخ» انتخاب کرد.
نام توگو از دریاسالار بزرگ ژاپنی توگو هیهاچیرو گرفته شده است.
مدیر دوبلاژ:امیرحسین صفائی 
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

توگو

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری