پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Last Christmas

درباره فیلم:
کریسمس پیشین فیلمی انگلیسی در ژانر کمدی و رمانتیک و محصول سال 2019 است. فیلم توسط پال فیگ کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا برایونی کیمینگز به همراه همسرش اما تامپسون نوشته است. فیلم با اقتباس از چند ترانه مشهور جرج مایکلز نوشته شده است و از بازیگران مطرح آن می توان به امیلیا کلارک، هنری گلدینگ و مایکل یو اشاره کرد. کریسمس پیشین در تاریخ 8 نوامبر 2019 در امریکا اکران شد و به فروش جهانی 121 میلیون دلاری رسید. واکنش منتقدها به فیلم به طور کلی مثبت بوده و آنان بازی امیلیا کلارک در فیلم را تحسین کرده اند.
یادداشتی بر فیلم «کریسمس پیشین»
کیت (امیلیا کلارک) زنی است که نمی تواند روابط درستی را با اطرافیانش (از جمله مادرش) برقرار کند. او در انجام شغلش در مغازه کادوفروشی کریسمس موفق نیست اما رئیسش به او یک فرصت دیگر می دهد تا خودش را اثبات کند. یک روز او تام (هنری گلدینگ) را ملاقات می کند. تنها چیزی که او از تام می داند این است که تام در یک نوانخانه افراد بی خانمان به صورت داوطلبانه کار می کند و اینکه اعتقادی به استفاده از تلفن ندارد. به زودی رابطه ای عاطفی بین او و تام شکل می گیرد.
داستانی که اما تامپسون و گرگ وایز برای فیلم نوشته اند در نگاه اول به صورت یک کمدی رمانتیک معمولی با تم کریسمس به نظر می رسد اما تاثیر آن بسیار فراتر از این فیلم های کلیشه ای می رود. فیلم با توجه به وقایع سیاسی روز در بریتانیا و بخصوص مسائل تبعیض نژادی المان های کمدی و رمانتیک اش را تلطیف می کند و به آنها عمق می دهد. شوخی های فیلم از مدل کمدی کلامی انگلیسی پیروی می کنند و بسیار بامزه نوشته شده اند. بازی امیلیا کلارک در نقش کیت در اوج سادگی انجام شده اما تاثیرگذار است چرا که مخاطبش را با خود همراه می کند. پس از گذشت مدت کمی از فیلم ما واقعا دوست داریم کیت به عشق و خوشبختی برسد و بخش بزرگی از این تاثیر به خاطر بازی خوب کلارک و حضور شخصیت دوست داشتنی خود او به دست آمده است. هماهنگی او با تام گلدینگ (نقش تام) قابل تحسین است و مشخصاً با تمرین های زیاد به دست آمده است. گلدینگ موفق می شود شخصیت اسرارآمیزش را به خوبی بازی کند و به دام بازی کمدی سخیف نمی افتد.
قطعات موسیقی ای که از جرج مایکل در فیلم استفاده شده اند، گاهی مصنوعی به نظر می رسند اما چون در ارتباط مستقیم با داستان فیلم قرار دارند، به تاثیرگذاری بیشتر آن کمک می کنند. با وجود داستان پر کشش و دلنشین فیلم، در یک سوم پایانی آن یک گره گشایی قرار دارد که باعث می شود یا از فیلم متنفر شوید و یا علاقه تان به آن بیشتر شود. من در گروه دوم قرار دارم اما منتقدان دیگری هستند که چنین اعتقادی ندارند و آنرا مصنوعی می دانند. در اینجا به خاطر اینکه تجربه دیدن فیلم خراب نشود در مورد این گره گشایی نمی نویسم اما اشاره به آن از این نظر مهم بود که به کسانی که می خواهند فیلم را ببینند گوشزد کنم که بسیاری از نقدهای منفی نوشته شده روی این فیلم تنها روی این گره گشایی داستانی در یک سوم پایانی فیلم تکیه کرده اند. در یک نگاه کلی کریسمس پیشین فیلمی لذت بخش با بازی های بسیار خوب و موسیقی دلنشین است که در دوران تعطیلات می تواند حسابی حالتان رو خوب کند.
نویسنده: نیل سوانس

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 47% را بر اساس 193 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/37 از 10 است: «کریسمس پیشین بازی های عالی ای دارد و قطعات موسیقی آن بسیار خوب نوشته شده‎اند اما در نهایت داستان آن ضعبف تر از جنبه های دیگرش می ماند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 50 از 100 را بر اساس نظر 40 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی متضاد با هم و متوسط» است.
«امیلیا کلارک به خوبی بازی در فیلم های رمانتیک کمدی را می شناسد و با مهارتش به تنها هدف بازیگری در این فیلم ها می رسد: اینکه ما می خواهیم او را خوشحال ببینیم»
-ای وی کلاب (چارلز برامسکو)

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 81%

نظر مثبت:
در مقایسه با فیلم های کمدی ای که با تم کریسمس ساخته می شوند این یک فیلم بسیار خوب و تاثیرگذار است که با بازی درخشان امیلیا کلارک تاثیر عاطفی عمیقی روی مخاطبش می گذارد.

نظر منفی:
یک فیلم کلیشه ای با موسیقی آزار دهنده و شوخی هایی که هیچ هماهنگی ای با لحن فیلم ندارند. تدوین بد فیلم باعث خسته شدن مخاطب می شود و احساس می کنید فیلم به زور به زمان یک ساعت و نیم رسیده است. با این وجود بازی امیلیا کلارک در فیلم بی نقص است و اگر جنبه های دیگر فیلم به این اندازه خوب بودند فیلم تاثیرگذاری را شاهد بودیم.

نویسندگان:
برایونی کیمینگز، اما تامپسون

عوامل:
فیلمبرداری: جان شوارتزمن
تدوین: برنت وایت
موسیقی: تئودور شاپیرو

بودجه کلی: $25,000,000
فروش جهانی: $121,550,750

دیالوگ برگزیده:
تام: هرکار کوچیک یا بزرگی که انجام میدیم شخصیتمون رو میسازن. آدم فقط از کارهایی که انجام میده ساخته شده.

جزئیات:
فیلم در لوکیشین های واقعی در لندن فیلمبرداری شده است و به خاطر جلوگیری از تجمع مردم فیلمبرداری از ساعت 2 شب شروع می شده است.
آوازهای امیلیا کلارک در فیلم با صدای خود او ضبط شده اند.
اما تامپسون کار روی فیلمنامه این فیلم را از سال 2010 شروع کرده بود.
این دومین فیلم رمانتیک امیلیا کلارک است، فیلم دیگر «من پیش از تو» محصول 2016 است.
امیلیا کلارک بازیگر نقش اصلی این فیلم ستاره سریال محبوب «بازی تاج و تخت» است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

آخرین کریسمس

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری