پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Dark Waters

آب های تیره فیلمی در ژانر بیوگرافی و درام و محصول سال 2019 است. فیلم بر اساس داستان واقعی پرونده «آلودگی زیست محیطی بزرگ کمپانی دوپانت» و توسط ماریو کوررا نوشته شده است. تاد هینز فیلم را کارگردانی کرده و از بازیگران آن می توان به مارک رافالو، آن هاتاوی، تیم رابینز و بیل کمپ اشاره کرد. آب های تیره در تاریخ 22 نوامبر 2019 به اکران در آمد و موفق شد علاوه بر جلب نظر مثبت منتقدان به فروش 16 میلیون دلاری برسد.

نویسندگان:
ماریو کوررا

عوامل:
فیلمبرداری: ادوارد لاچمن
تدوین: آفونسو گنچالوز

موسیقی: مارسلو زارووس

بودجه کلی: نامعلوم
فروش جهانی: $16,782,950

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 89% را بر اساس 182 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/28 از 10 است: «آب های تیره یک داستان واقعی را با جسارت تعریف می کند و در عین اینکه رنج های قربانیان این پرونده را نشان می دهد از نشان دادن بی پرده مقصران حادثه هم ابایی ندارد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 72 از 100 را بر اساس نظر 36 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«فیلمی که تا مدت ها ذهنتان را به خود مشغول خواهد کرد»
- هانا وودهد (لیتل وایت لایز)



یادداشتی بر فیلم «آب های تیره»
آب های تیره اعمال خلاف قانون شرکت شیمیایی عظیم دوپانت را برملا می کند که برای چندین دهه محیط زیست شهر کوچکی در ایالت ویرجینیای غربی را مسموم کرده و همیشه با موفقیت از پیگرد قانونی فرار کرده بودند. فیلم ماجرای مبارزه قضایی 15 ساله ای است که وکیلی به نام رابرت بیلوت برای برملا کردن رازهای این شرکت و محاکمه قانونی آنان انجام می دهد. اما برای سینما دوستان این فیلم یک راز بزرگتر را هم در خود دارد: چرا تاد هینز که همیشه به ساختن فیلمهای هنری خاص مشهور بوده حالا فیلمی را کارگردانی کرده که به نظر می رسد چیزی بیش از یک فیلم ساده حقوقی نیست.
اما اگر نگاه دقیقتری به کارنامه سینمایی هینز داشته باشیم می بینیم که آب های تیره درست در همان مسیر فیلم های قبلی او قرار دارد. هینز بارها و بارها با قالب های آشنای سینمایی بازی کرده و آنان را در شکل های جدیدی عرضه کرده است: او ایده های مان درمورد مستند را با «سم» دچار تزلزل کرده و سپس یک ملودرام نامتعارف به نام «دور از بهشت» ساخته است و حتی فیلمهای زندگینامه ای او هم ویژگی های همیشگی سینمای او را حمل می کنند: «من آنجا نیستم» و «سوپراستار: داستان کارن کارپنتر». حالا او سلیقه اش را وارد یک ژانر تازه کرده است و فیلمی با محوریت دادگاه و پرونده قضایی ساخته است که با آثار معمول این ژانر تفاوت های ظریفی دارد.
کارگردانی هینز به نوعی فیلم را نجات داده است چرا که فیلمنامه پرجزئیات و کند فیلم ممکن بود در دست یک کارگردان دیگر به فیلمی حوصله سر بر تبدیل شود. در ابتدای فیلم بیلوت وکیل موفقی است که نمی تواند علاقه مخاطب را جلب کند اما وقتی یک کشاورز فقیر اهل ویرجینیا از او کمک می خواهد بیلوت به سرعت جذب حل پرونده می شود و همراه مخاطب به تدریج راز این کمپانی را افشا می کند. پرونده مهم بیلوت و کمپانی دوپانت مسئله ای است که باید با حساسیت ویژه ای به آن پرداخت و خوشبختانه هینز راهی پیدا می کند تا به پرونده و ماجراهای مرتبط با آن بپردازد بدون اینکه روایت یک طرفه ای ارائه دهد و یا اینکه زیادی بی طرف بماند. نماهای زیادی در فیلم به گونه ای گرفته شده اند که ترس از محیط بسته و عدم آرامش روانی را به بیننده القا می کنند وضعیتی که بازتاب شرایط بیلوت است. هینز با این زبان سینمایی نیروی قدرتمند و خفه کننده ای را نشان می دهد که بیلوت با آن درافتاده است.
انتخاب مارک رافالو برای ایفای نقش بیلوت بسیار درست بوده است، چرا که رافالو خود فعال محیط زیست بوده و با تمام قدرت نقش را بازی کرده است بدون اینکه ذره ای خودنمایی قهرمانانه در بازی او قابل مشاهده باشد. تصویری که او از بیلوت ارائه می دهد قابل تحسین است اما آنقدر خشم خود را فرومی خورد که از درون متلاشی می شود. فضاسازی بدبینانه آب های تیره شاید به پای فیلم هایی مثل «راه ابریشم» و «تمام مردان رئیس جمهور» نرسد اما قطعاً باعث می شود از ستمی که به قربانیان این پرونده شده عصبانی شوید و البته از این که چرا زودتر فرصت ساخت این فیلم به هینز داده نشده است!

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 95%
نظر مثبت:
این فیلم اونقدر من رو ترسوند و برد تو فکر که چند روز طول کشید تا تونستم باهاش کنار بیام. به نظرم همه باید این فیلم رو ببینن تا بفهمن قدرت سرمایه چقدر زیاده و مبارزه کردن با اون چقدر مهم و حیاتیه.
نظر منفی:
این داستان اونقدر مهمه که حتما باید فیلمی ازش ساخته میشد و همه میدیدن اما ای کاش اون فیلم مستند بود و نه یه فیلم افسرده کننده که میخواد همه حقایق رو به بیننده ش بگه.

دیالوگ برگزیده:
رابرت بیلوت: سیستم فاسده. میخوان ما باور کنیم که اونا ازمون محافظت می کنن اما دروغ میگن. ما از خودمون محافظت می کنیم. نه شرکت ها نه دانشمندها نه حکومت. فقط خودمون.

جزئیات:
این دومین فیلم با بازی مارک رافالو است که به خانواده دوپانت می پردازد. فیلم دیگر «فاکس کچر» (2014) است.
پسر راب بیلوت (قهرمان داستان فیلم) در ساخت فیلم به عنوان یکی از اعضای گروه دکور همکاری داشته است.
این اولین فیلم تاد هینز با درجه سنی +12 پس از فیلم «دور از بهشت» (2002) است.
اسم اولیه فیلم «درای ران» بوده است که نام منطقه آلوده شده توسط کمپانی دوپانت است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

آب های تیره

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری