پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Gentlemen

آقایان فیلمی انگلیسی در ژانر کمدی و اکشن و محصول سال 2020 است. فیلم توسط گای ریچی و بر اساس داستانی از ایوان اتکینسون ساخته شده است. از بازیگران فیلم می توان به متیو مک کانهی، چارلی هونام، هنری گلدینگ و کالین فرل اشاره کرد. اولین اکران سینمایی فیلم در تاریخ 1 ژانوبه 2020 در انگلستان به انجام رسیده است و با نقدهای مثبت منتقدان روبرو شده است. فروش فیلم با اکران جهانی به 102 میلیون دلار رسید که با توجه به بودجه 20 میلیون دلاری فیلم موفقیت تجاری قابل توجهی به حساب می آید.

نویسندگان: 
گای ریچی، ایوان اتکینسون 

عوامل:
فیلمبرداری: الان استوارت
تدوین: جیمز هربرت
موسیقی: کریستوفر بنستد

بودجه کلی: $22,000,000
فروش جهانی: $102,334,183


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 74% را بر اساس 231 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/4 از 10 است: «این فیلم شاید موفق نشود برای گای ریچی طرفداران بیشتری جمع کند اما برای کسانی که از فیلمهای قبلی او خوششان می آید یک اثر بسیار هیجان انگیز است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 51 از 100 را بر اساس نظر 44 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی متضاد با هم و متوسط» است.
«آقایان بازگشت گای ریچی به روزهای اوجش است زمانی که سبک تصویری ویژه اش او را متمایز می کرد»
- آشر لوبرتو (ال ای ویکلی)

یادداشتی بر فیلم «آقایان»
با جرئت می توان گفت که «آقایان» بازگشت گای ریچی به سبکی است که سینمای او با آن شناخته می شود. بازگشت به ریشه های او به عنوان داستانگویی که داستانهایش پر هستند از دیالوگ های سریع و طعنه آمیز و درگیری هایی که با مشت و اسلحه بین شخصیت هایشان رخ می دهند و روی صندلی میخکوبتان می کنند. رپچی در طول سالهای فعالیتش به سبکی از فیلمسازی رسیده است که او را به عنوان تارانتینوی انگلستان معرفی می کند. قطعا بین سینمای این دو نفر تفاوت هایی وجود دارد اما هر دو آنها داستانهایی تعریف می کنند که از لحاظ دیالوگ نویسی و خشونت مشابه هستند.
فیلم هایی که موفقیت او را رقم زده اند همگی به این سبک شناخته شده نزدیک هستند و او در ساخت فیلمهایی که با این ژانر بیگانه هستند موفق نبوده است. آثاری مثل شاه آرتور: افسانه شمشیر و علاالدین کارگردانی از درخشش فیلمهای پیشین او برخوردار نیستند و انگار سبکشان خود گای ریچی را هم به اندازه کافی قانع نکرده است. البته خیلی کم پیش می آید که ریچی فیلم بد بسازد حتی موقع دیدن همین فیلمها هم بیننده به اندازه کافی سرگرم می شود اما ردپایی از دنیای شخصی ریچی در آنها دیده نمی شود. حالا و با «آقایان» گای ریچی به نسخه شجاع، بی تعارف و زنده خودش برگشته است. داستان فیلم حول ماجراهای گنگستری و شخصیت هایی خاص روایت می شود و سرعت بسیار بالایی دارد اما ریچی آنرا به گونه ای جذاب متفاوت ساخته است و احساس نمی کنید که او کارهای قدیمی خودش را تقلید می کند. 
در «آقایان» داستان فیلم توسط کاراگاه خصوصی ای به نام فلچر روایت می شود و او در طول یک بعد از ظهر داستان یک موادفروش را روایت می کند که می خواهد از فروش مواد کناره گیری کند و سالهای بازنشستگی اش را با همسرش و در مناطق ییلاقی انگلستان بگذراند. او می داند که اگر ماریجوانا قانونی شود تجارت او میلیاردها دلار ارزش خواهد داشت و به همین خاطر به دنبال کسی می گردد که حاضر باشد پول بسیار زیادی خرج کند. مذاکره با شخصی به نام متیو شروع می شود و طرفین روی قیمت 400 میلیون دلار به توافق می رسند اما ماجرا به همین سادگی به پایان نمی رسد و به سرعت ماجراهای پیچیده انجام این معامله را به خطر می اندازند.
یکی از نقاط قوت همیشگی فیلم های ریچی انتخاب عالی بازیگران است. مک کانهی نقش میکی که یک آدم بسیار باهوش و در عین حال خونسرد است را به خوبی بازی می کند و بازیگران نقش های مکمل هم همگی در نقش هایشان عالی عمل کرده اند. اما کسی که واقعا بازی قابل تحسینی ارائه می دهد هیو گرانت است که یکی از بهترین بازی های چند سال اخیرش را ارائه می دهد و با لهجه و نوع صحبت کردنش شخصیت فلچر را چندین برابر جذاب و غیرقابل پیشبینی می کند. او بازیگر بسیار دوست داشتنی ای است و هر از گاهی که یک فیلمنامه خوب برای بازی به او داده می شود همه را با بازی کمدی عالی اش غافلگیر می کند.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 84%
نظر مثبت:
یه فیلم بسیار بسیار نفس گیر. هیوگرانت و بازیگران دیگه فیلم واقعا عالی هستن. داستان فیلم خیلی خوب نوشته شده و هرچند به پای بهترین فیلمای ریچی نمیرسه اما دیدن بازگشت گای ریچی به سبک شخصی خودش واقعا باشکوهه.
نظر منفی:
گای ریچی سینمای قبلی خودش رو اینجا تقلید کرده و به فرمول های آشنای اون وفادار مونده که توی توی دهه 90 باعث شهرتش شدن. اما هیچ چیزی بهتر نشده و فیلم همون دیالوگ های عجیب و غریب و تدوین سریع رو به یک شکل حوصله سر بر دوباره تحویل بیننده ها میده.

دیالوگ برگزیده:
میکی پیرسون: توی جنگل فقط یه قانون وجود دارد. وقتی شیر گرسنه ش میشه غذا میخوره.

جزئیات:
هیوگرانت گفته است که در طول فیلمبرداری آقایان چون صحنه مشترکی بین او و متیو مک کانهی وجود نداشته هیچوقت او را ملاقات نکرده است.
صحنه های هیوگرانت و چارلی هونام در طول 5 روز فیلمبرداری شده اند. در این صحنه ها هیوگرانت حدود 40 صفحه دیالوگ ادا می کند.
این دومین همکاری گای ریچی و هیوگرانت است. آنها قبلا در فیلم «مردی از یو.ان.سی.ال.ای» (2015) همکاری کرده بودند.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

آقایان

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری