پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Mine 9

9 معدن فیلمی امریکایی در ژانر حادثه ای و درام و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط ادی منسور نوشته شده و کارگردانی شده است. از بازیگران فیلم می توان به تری سرپیکو، مارک اشوورث و کوین سیزمور اشاره کرد. اکران فیلم از تاریخ 8 مارس 2019 و به صورت محدودی انجام گرفت و سپس فیلم توسط شبکه های پخش آنلاین فیلم خریداری شد.
نویسندگان:
ادی منسور
عوامل:
فیلمبرداری: متیو بوید
تدوین: جوزف گوتوسکی، ادی منسور، آینایتی واکارو
موسیقی: مائوریسیو یازیگی
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 88% را بر اساس 16 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/15 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 66 از 100 را بر اساس نظر 7 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«یک فیلم هیجان انگیز با موضوع زنده ماندن که اتفاقات آن بسیار باور پذیر هستند»
- رندی مایرز (سن خوزه مرکوری نیوز)
-
یادداشتی بر فیلم «9 معدن»
فیلم جدید ادی منسور در مورد گروهی از معدنچیان است که در اعماق زمین سعی می کنند از یک حادثه وحشتناک جان سالم به در ببرند. فیلمی که شبیه به همه آثار کم بودجه خوب موفق می شود محدودیت هایش را به امتیاز تبدیل کرده و نهایت استفاده را از آنان ببرد. فیلم به صورت مساوی هم از ترفندهای فیلمهای ژانر «زنده ماندن» استفاده می کند و هم المان های ژانر وحشت را به کار می گیرد. از همان ابتدا انگار فیلم قول می دهد که چیزی بی نهایت وحشتناک در انتظار این مردان است و آخر به خوبی به این اتفاق وحشتناک پرداخته می شود.
افزایش سطح متان در معادن جان معدنچی ها را به خطر می اندازد و سیستم های هشدار دهنده و امنیتی معمولا ناقص تر از آن هستند که بتوانند کاری انجام دهند. کارگران بین خودشان بحث می کنند که هر وقت معدن توسط مهندسان ناظر بسته می شود از پرداخت حقوق کارگران خبری نیست. اگر کسی از کارگران حین کار کشته شود لااقل پول مناسبی به خانواده اش پرداخت می شود، آنها این سناریو را به بی کاری ترجیح می دهند. نکته دیگر این است که اگر این کارگران در زیرزمین گیر کنند نیروهای پلیس فدرال نمی توانند به آنان کمک کنند چرا که فرستادن نیرو به جایی که خطر جانی مستقیم او را تهدید کند غیرقانونی است. همه اینها به این معناست که وقتی شرایط وخیم شود این افراد کاملا تنها هستند.
به نظر می رسد ادی منسور به خوبی فیلمهای اکشن دهه 60 و 70 را بررسی کرده باشد چرا که 9 معدن حسی شبیه به فیلمهای آن دوران را به بیننده منتقل می کند. از تاکید مستندگونه فیلم روی جزئیات زندگی معدنچیان مثل لباس پوشیدن، جمع کردن ابزارآلات و غیره گرفته تا این تصمیم که موسیقی متن فیلم کم ترین دخالت را در صحنه ها داشته باشد (موسیقی مائوریسیو یازیگی به گونه ای است که در لحظات بسیاری ممکن است آنرا با صدای محیط اشتباه بگیرید). هم چنین تصمیم فیلم برای اضافه کردن یک شخصیت تازه کار بسیار به فیلمنامه کمک می کند چرا که این شخصیت مدام از کارگران سوال می پرسد و جواب های آنان هم این شخصیت و هم بینندگان را از وضعیت مطلع می کند.
شخصیت پردازی معدنچی ها خیلی جزئی و دقیق نیست و هرکدام از آن ها با یک ویژگی مانند معصومیت، الکلی بودن، داشتن حس پدری برای بقیه اعضای گروه و ... مشخص می شوند اما نکته این جاست که این شخصیت پردازی ساده مناسب فیلم است چرا که وقتی اکشن فیلم شروع می شود دیدن این شخصیت های ساده در اوج کشمکش خود به خود باعث عمیق شدن درک ما از آنها و شخصیت پردازی شان می شود.
تنها مشکل فیلم کوتاه بودن آن است به گونه ای که بیننده در آخر فیلم آنقدر درگیر سرنوشت این شخصیت ها می شود که احساس می کند کاش زمان بیشتری را می توانست با آن ها سپری کند و نحوه کنار آمدن آنها با عواقب روانی و حتی حقوقی این ماجرا را ببیند. اما به طور کلی «9 معدن» فیلم بسیار تاثیرگذاری است که تکنیک های فیلمسازی کم بودجه را با هوشمندی به کار می گیرد. طراحی صوتی فیلم که توسط مایکل هردمن انجام شده آنقدر با وسواس صورت گرفته که در حد بهترین فیلمهای ترسناک سال است؛ به خصوص در لحظاتی که کارگران از ابزارهای شکستن سنگ استفاده می کنند ظرافت این طراحی به اوج خود می رسد. هماهنگ با این طراحی صوتی فیلمبرداری متیو بوید نیز از تاریکی برای فضاسازی استفاده می کند و شخصیت ها را به گونه ای درون قاب ها شکار می کند که انگار نقاشی های قرون وسطی ای را می بینیم.
اما بهترین جنبه فیلم کار مشترک بازیگران و فیلمساز برای نشان دادن واقعیت فیزیکی و جسمانی هر لحظه است. فیلمهای خیلی کمی هستند که درمورد امنیت محیط کار و فداکاری کارگران برای خانواده هایشان باشند، فیلم موفق می شود نشان دهد که چگونه سنت های کاری و وظایف مردانه سختی کار این کارگران را برایشان به شکلی منطقی و قابل هضم در می آورد. این کارگران می دانند که خشونت این کار بیش از حد زیاد است اما از طرف دیگر این تنها کاری است که می توانند انجام دهند و به خاطر همین نهایت تلاششان را انجام می دهند تا از آن جان سالم به در ببرند.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 84%
نظر مثبت:
بهترین جنبه فیلم واقعگرایی و توجهش به جزئیاته. با دیدن فیلم میفهمید که این شرایط کاری سنگین مال قرن 18 نیست و همین امروز داره اتفاق میوفته. تنش فیلم از فیلمای ترسناک بیشتره و واقعا بیننده رو درگیر میکنه. به عنوان یه فیلم با بودجه کم، کارگردانی فیلم فوق العاده خوب و ماهرانه انجام شده.
نظر منفی:
مشکل فیلم اینه که قابل پیش بینیه و با وجود اینکه کارگردانی فیلم باعث میشه درگیر فیلم بشید اما در ادامه غافلگیری های کمی رخ می ده و فیلم مسیر فیلمهای «زنده موندن» معمولی رو طی میکنه.



همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

9 معدنچی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری