پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره انیمیشن Sonic the Hedgehog

سونیک خارپشت فیلمی در ژانر اکشن- ماجراجویی- کمدی و محصول سال 2020 است. فیلم بر اساس بازی ویدیویی محبوب سونیک کنسول های سگا ساخته شده و اولین فیلم کارگردانش جف فاولر است. از دهه 90 مقدمات ساخت فیلم فراهم شده بود اما تا زمانی که در سال 2013 سونی حق اقتباس از این بازی را خرید هرگز به صورت جدی عملی نشد. اکران فیلم به خاطر واکنش منفی به تیزر آن حدود سه ماه به تعویق افتاد. کسانی که تیزر را دیده بودند نسبت به طراحی چهره زشت سونیک اعتراض کرده بودند که در طول این مدت اصلاح شد و فیلم سر انجام در 25 ژانویه 2020 اکران شد.

نویسندگان: 
پاتریک کیسی، جاش میلر

عوامل:
فیلمبرداری: استفن ویندون
تدوین: دبرا نیل فیشر
موسیقی: جانکی ایکس ال

بودجه کلی: $85,000,000
فروش جهانی: $212,803,628

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 64% را بر اساس 194 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/79 از 10 است: «یک فیلم ماجراجویی خوب که بر اساس یک بازی کامپیوتری ساخته شده و انرژی دیوانه وار جیم کری را پس از سالها دوباره فعال می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 47 از 100 را بر اساس نظر 41 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی متضاد با هم و متوسط» است.
«این کمدی اکشن خانواده پسند داستان بسیار ساده ای دارد اما بازی های بسیار خوب بن شوارتز و جیم کری تا لحظه آخر جذابیت آنرا حفظ می کنند.»
- اکیم لاوانسون (آی جی ان)
«به عنوان فیلمی که بر اساس یک بازی کامپیوتری ساخته شده، سونیک موفق می شود به اندازه کافی جذاب و مفرح باشد»
- دمی لی (ورج)

یادداشتی بر فیلم «سونیک خارپشت»
جالب ترین اتفاقی که حین اکران سونیک اتفاق افتاد این بود که مردم بیشتر از اینکه برای دیدن فیلمی درمورد بازی ویدیویی محبوبشان به سینما آمده باشند، آمده بودند تا ببینند جیم کری هنوز هم می تواند در یک فیلم کمدی خنده دار باشد یا نه؟ باید قبول کنیم که هرچند بازی او در فیلم های جدی ای مثل «درخشش ابدی یک ذهن پاک» و «مرد روی ماه» بسیار قوی و عمیق است اما بینندگان همیشه از او انتظار بازی در نقش های کمدی را دارند.
در سونیک خارپشت جیم کری به همان سبک و سیاق قدیمش در کمدی افسارگسیخته و دیوانه وار برمی گردد. او نقش پروفسور روبوتنیک را بازی می کند که یک مامور دولتی بدجنس است که باید سونیک را ردیابی کرده و به دام بیاندازد. تعجبی ندارد که توانایی جیم کری در ایفای این نقش بهترین نکته فیلم است او با بازی افراطی اش موفق می شود تصویری بسیار بامزه از ضدقهرمان فیلم بسازد. اما جفری فاولر کارگردان فیلم آنقدر باهوش هست که اجازه ندهد بازی جیم کری مانع دیده شدن دوستی بین تام و سونیک شود. این دوستی هسته اصلی فیلم را تشکیل می دهد و خوشبختانه به خوبی داستان را پیش می برد. در فیلم صحنه های اکشنی وجود دارند که با کمک فناوری VFX اصلاح شده و بسیار جذاب از کار درآمده اند، به خصوص صحنه ای که در آن سونیک از سرعت زیادش برای توقف زمان استفاده می کند.
بزرگترین موفقیت کارگردان فیلم این است که توانسته علی رغم داستان ساده فیلم، سونیک را به شکل یک شخصیت دوست داشتنی و باورپذیر درآورد. سونیک با شیوه صحبت کردن خیلی سریع و طراحی ظاهری بامزه اش موفق می شود به خوبی از مخاطبان فیلم خنده بگیرد. این خنده ها و همچنین دوستی جذاب بین سونیک و تام است که باعث می شود صحنه های اکشن و تعقیب و گریز در فیلم به هیچ وجه اضافه به نظر نرسیده و برعکس جذابیت آنها به تاثیرگذاری فیلم کمک کند. سونیک یک فیلم پر از انرژی، اکشن و کمدی است که می تواند بیننده اش را هم به یاد بازی محبوب دوران کودکی اش بیاندازد هم حسابی او را سرگرم کند.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 93%
نظر مثبت:
یه فیلم خانوادگی پر سرعت، شوخ طبع و جذاب. فیلمی که با دیدنش هم کلی می خندید و هم یاد بازی سونیک و دوران بچگیتون می افتید.
نظر منفی:
فیلم روحیه ای که توی بازی وجود داره رو به خوبی منتقل نمیکنه چون داستانش خیلی سطحی و ناکافیه. احساس میکنم تهیه کننده ها هیچ وقت سونیک رو بازی نکردن. فکر میکنم وقتی فیلمی بر اساس یه بازی ساخته میشه باید داستان و موسیقیش رو از اون بگیره.

دیالوگ برگزیده:
سونیک: این قدرت منه و من دیگه نمیخوام ازش برای فرار کردن استفاده کنم، می خوام باهاش از دوستام دفاع کنم.

جزئیات:
دلیل اصلی همکاری جیم کری در ساخت این فیلم علاقه زیاد دخترش به بازی سونیک بوده است.
وقتی تیزر اول فیلم منتشر شد نائوتو اوشیما طراح اصلی شخصیت سونیک اعلام کرد از ظاهر او اصلا راضی نیست. همچنین بسیاری از طرفداران بازی نسبت به ظاهر سونیک واکنش منفی نشان دادند تا اینکه استودیوی سونی عقب نشینی کرد و در یک بازه سه ماهه ظاهر سونیک را اصلاح کرد.
جیم کری در یک مصاحبه مطبوعاتی گفته است که بسیاری از دیالوگ هایش در این فیلم فی البداهه اجرا شده اند و در فیلمنامه وجود نداشته است. او بخش زیادی از موفقیت فیلم را مدیون آزادی ای می داند که کارگردان فیلم در اختیار بازیگرانش گذاشته است.
در فیلم سونیک به شخصیت لانگ کلاو یک گل آفتاب گردان می دهد که اشاره ای است به مرحله اول بازی ویدیویی سونیک.
نسخه اولیه فیلمنامه بیشتر بر اساس کمدی نوشته شده بود اما در بازنویسی های انجام شده لحن فیلم بیشتر به اکشن نزدیک شد.
مدیر دوبلاژ : امیرحسین صفائی 



 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به انیمیشن

سونیک خارپشت

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری