پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Informer

خبرچین فیلمی انگلیسی در ژانر جنایی و هیجانی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط آندریا دی استفانو کارگردانی شده و فیلمنامه آن را مت کوک بر اساس رمانی از روسلاند هلستروم نوشته است. از بازیگران مطرح فیلم میتوان به جوئل کینامان، روزاموند پایک و کلایو اوون اشاره کرد. فیلم در تاریخ 30 آگوست 2020 اکران خود را در بریتانیا شروع کرد.
نویسندگان:
مت کوک
عوامل:
فیلمبرداری: دانیل کاتز
تدوین: جاب تربرگ
موسیقی: بروک بلیر، ویل بلیر


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 53% را بر اساس 30 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/71 از 10 است: «خبرچین طرفداران پر و پا قرص ژانر جنایی را سرگرم می کند اما بیشتر مواد اولیه آن از فیلمهای بزرگتر این ژانر گرفته شده اند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 64 از 100 را بر اساس نظر 5 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«بهتر بود فیلم به صورت یک سریال تلویزیونی نوشته می شد اما به همین شکل هم روایت فیلم جذاب و تماشایی است و محیط پر از ترس و بدبینی آن بینندگان را سرگرم می کند»
- پیتر بردشاو (گاردین)

یادداشتی بر فیلم «خبرچین»
پیت کاسلو توسط ماموران اف بی آی برای به دام انداختن یک موادفروش لهستانی تحت فشار قرار می گیرد. او برای اینکه شناسایی نشود و خانواده اش مورد تهدید قرار نگیرند وارد زندان می شود و نیروهای اف بی آی قول می دهند که از او محافظت کنند اما همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود.
جوئل کینامان در نقش پیت بازی خوبی ارائه می دهد و شخصیت کسی که از طرف اف بی آی مورد فشار قرار گرفته و گزینه های زیادی ندارد را به خوبی بازی می کند. او طیف متنوعی از بازی را ارائه می دهد و بازی اش به خصوص در لحظاتی که ناامید شده و برای زنده ماندن تلاش می کند دیدنی است. او بسیار همسر و دخترش را دوست دارد و هماهنگی بازی او با آنا دآرماس باعث شده تا این ارتباط خانوادگی باور پذیر و تاثیرگذار عمل کند. روزاموند پایک و کلایو اوون هم در نقش های فرعی به خوبی از پس ارائه شخصیت هایشان بر آمده اند. به خصوص روزاموند پایک که موفق می شود سردی همیشگی ای که در بازی اش وجود دارد را با خشونت و فضای سرد فیلم به خوبی هماهنگ کند.
گره گشایی از داستان در فیلم بسیار خوب انجام می شود و واقعیات با سرعت مناسبی به بیننده ارائه می شوند، هرچند شروع داستان اصلی فیلم کمی طول می کشد اما وقتی پیت به زندان فرستاده می شود تنش فیلم به شدت افزایش می یابد و سرعت داستان بیشتر می شود. نباید نقش تدوین درست فیلم را در حفظ تنش دست کم گرفت، تدوینگر با حفظ ریتم هیجان انگیز فیلم و دادن تنفس به بیننده در لحظات مناسب موفق می شود در طول فیلم کاملا توجه بیننده را روی حوادث داستان نگه دارد . فیلم سعی میکند تا حد امکان از کلیشه های ژانر تریلر دوری کند و به همین خاطر فیلمنامه در تمام مدت به غافلگیر کردن بیننده ادامه می دهد و به او رودست می زند. بیننده در تجربه ای شبیه به تماشای فیلم «جدامانده» (مارتین اسکورسیزی) مدام باید از خودش بپرسد که به چه شخصیتی باید اطمینان کند. چرا که هرچه فیلم جلوتر می رود انگیزه های شخصیت ها پیچیده تر و گنگ تر می شود.
به طور کلی خبرچین ساختار داستانی مستحکمی دارد و فیلم هیجانی سرگرم کننده ای است که با استفاده از ایجاد تنش مخاطبانش را نگه می دارد و نه با رویکرد پرهزینه ای شبیه به فیلمهای هالیوودی. احتمالا باید منتظر شماره های بعدی «خبر چین» و پیوستن آن به سری های اکشن پرطرفداری مثل «جان ویک» باشیم.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 48%
نظر مثبت:
اگه انتظار دارید یه فیلم اکشن 100 میلیون دلاری ببینید این فیلم به دردتون نمیخوره اما اگه از جلوه های ویژه بی روح هالیوود خسته شدید و میخواید یه داستان پرکشش و غافلگیر کننده ببینید این فیلم رو از دست ندید. فیلم سرعت بالایی داره و بازیگر نقش اولش عالی بازی می کنه.
نظر منفی:
فیلم بد یا خوب نیست و کاملا متوسطه. بعضی وقت ها زیادی بی منطق و حوصله سر بر میشه و بعضی وقت ها هم بشدت میره سمت کلیشه ها اما صحنه های اکشن و بازی های خوبی داره.

دیالوگ برگزیده:
سوفیا هافمن: وقتی برای بار دوم میری زندان باید بدونی که ممکنه هیچوقت برنگردی.

جزئیات:
بخش های زیادی از فیلم در یک زندان متروکه در گلوکستر انگلستان فیلمبرداری شده است.
ابتدا قرار بود جاش برولین نقش اصلی فیلم را بازی کند.
کارگردان فیلم (آندریا دی استفانو) قبلا فیلم اسکوبار: بهشت از دست رفته (2014) را درمورد زندگی پابلو اسکوبار ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

خبرچین

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری