پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

لیست قسمت ها

loading

در حال بارگذاری قسمت ها

درباره سریال Cloak & Dagger

شنل و خنجر سریالی امریکایی در ژانر ابرقهرمانی است که توسط جو پوکاسکی و بر اساس کتاب های کامیک کمپانی مارول طراحی شده است. اولیویا هولت و آبری جوزف دو نقش اصلی این سریال را بازی می کنند و از سایر بازیگران آن می توان به گلوریا روبن و آندریا راث اشاره کرد. فصل اول سریال در سال 2018 و فصل دوم آن در تاریخ 4 آوریل 2019 پخش شد. ساخت فصل سوم این سریال از سوی شبکه فری فوروم لغو شده است.
طراح:
جو پوکاسکی
واکنش منتقدها:
فصل اول این سریال در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز 89% را بر اساس 54 نقد به خود اختصاص داده و فصل دوم سریال از 7 نقد انجام شده به نمره 86% رسیده است که معادل نمره 9/1 از 10 می باشد. با وجود استقبال منتقدان از سریال شبکه پخش کننده متقاعد نشده که این سریال را برای یک فصل دیگر ادامه دهد و قرار است پرونده این سریال با همین دو فصل بسته شود. اکثر منتقدان اقدام کمپانی مارول برای معرفی دو ابرقهرمان کاملا جدید را تحسین کرده اند، چرا که برخلاف سایر چهره های محبوب این کمپانی این دو قهرمان قبلا هیچ تصویر سینمایی ای نداشته اند و با ورود آنها مضامین تازه ای به دنیای آثار ابرقهرمانی اضافه شده اند.


یادداشتی بر فصل دوم سریال «شنل و خنجر»

سریال شنل و خنجر بر اساس دنیای سینمایی مارول نوشته شده و درمورد دو ابرقهرمان به نام های کلوک (آبری جوزف) و دگر (اولیویا هولت) است که در کودکی با هم آشنا شده و سپس به صورت اتفاقی در معرض ماده ای شیمیایی قرار گرفته اند که به آن ها قدرت های خارق العاده ای داده است. سالها بعد و زمانی که آنها نوجوان هستند سرنوشت دوباره آنان را در مسیر هم قرار داده و آنان باید برای نجات شهرشان از قدرت های خود استفاده کنند.
این سریال در سال 2018 پخش خود را شروع کرد و تمرکز آن روی مبارزه ابرقهرمان ها با قاچاق مواد مخدر بود. ماجرای سریال در شهر نیواورلئان می گذرد و سعی می کند به مضامین تبعیض نژادی و مشکلات نوجوانان نیز بپردازد. در پایان فصل اول داستان در حالی تمام شد که یکی از ابرقهرمان ها با خانواده اش زندگی اش را از سر گرفت و دیگری آواره خیابان ها شد، حالا و در فصل دوم این وضعیت برعکس شده است. تایرون در یک کلیسا پناه گرفته است و تندی نزد پدر و مادر خود برگشته و با آنها زندگی می کند.
تمرکزی که سریال در فصل اول روی پرداخت شخصیت ها گذاشته بود باعث شده مقدمه چینی بسیار عالی ای برای فصل دوم اتفاق بیافتد. حالا وقت آن رسیده که ابرقهرمان ها به کار اصلی شان برسند و آدم ها را نجات بدهند. در همان قسمت اول فصل دوم به اندازه کل فصل یک اکشن وجود دارد. در طول فصل اول این دو ابرقهرمان به توانایی های خود مطمئن شده اند و می توانند از آنها بهتر استفاده کنند. وقتی آنها دوباره همدیگر را ملاقات می کنند انگار هیچ زمانی نگذشته و رابطه آنها به سرعت عمیقتر می شود. موضوعاتی مثل خشونت پلیس، سلامت روان و عدالت اجتماعی در این فصل هم مانند فصل گذشته نقش مهمی در سریال دارند. حضور این موضوعات باعث می شود این سریال از آثار ابرقهرمانی معمول جدا شود و بیشتر ریشه در واقعیت داشته باشد تا فانتزی و خیال.
این سریال از همان ابتدای ساخته شدنش رویکردی تجربی و خلاقانه را در پیش گرفت و سعی کرد تکنیک ها و مضامین جدیدی را به دنیای آثار ابرقهرمانی بیاورد. فرم داستانگویی غیرخطی فصل اول در فصل دوم سریال هم ادامه پیدا می کند و گاهی برخی داستان های فیلم را از زاویه دید چند شخصیت مختلف مرور می کنیم. هواداران آثار ابرقهرمانی از دیدن این فصل هم مانند فصل دوم ناامید نخواهند شد چرا که هم صحنه های اکشن فیلم به نسبت فصل اول بیشتر شده اند و هم رابطه پرفراز و نشیب تایرون و تندی با همان جذابیت فصل اول به تصویر کشیده شده است.


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی به فصل دوم:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 77%
نظر مثبت:
من با این پیش فرض سراغ سریال رفتم که قراره یه درام نوجوانانه معمولی ببینم اما کاملا در اشتباه بودم. علاوه بر اینکه ماجرای عاطفی سریال خیلی تاثیرگذاره، اکشن ها و فیلمبرداری اون هم حرف ندارن. دوست دارم آثار ابرقهرمانی شبیه به این سریال باشن تا فیلمای بی روحی که با CGI ساخته میشن.
نظر منفی:
سرعت این سریال بیش از حد کنده و زود بیننده رو خسته می کنه به خاطر همین حتی اگه خوب هم باشه بیننده نمیتونه اون رو ببینه. البته من سریال رو کامل دیدم و باید بگم که علاوه بر فیلمنامه بازی ها و جلوه های تصویری سریال هم تعریفی ندارن.

جزئیات:
در کتاب کامیک اصلی کلوک یک بچه خیابانی فقیر است و دگر از خانواده ای ثروتمند آمده است. در سریال این پس زمینه شخصیت ها برعکس شده اند.
اول قرار بود این سریال توسط شبکه نت فلیکس ساخته شود.
ساخت فصل سوم سریال پس از پخش فصل دوم کنسل شد.
قسمت اول سریال در جشنواره SXSW پخش شد.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به سریال

شنل و خنجر

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این قسمت از سریال را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری