پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Soorma

مبارز فیلمی هندی در ژانر زندگینامه ای و ورزشی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط شاد علی کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا علی به همراه سویاش تریودی و سیوا آنانت نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به دیلیجیت دوسانج، تاپسی پانو و آنگاد بدی اشاره کرد. «مبارز» در تاریخ 13 جولای 2018 در هندوستان به نمایش درآمد.

نویسندگان:
شاد علی، سویاش تریودی، سیوا آنانت

عوامل:
فیلمبرداری: جیتان هارمیت سینگ
تدوین: مانیش مور
موسیقی: شانکار احسان لوی



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 60% را بر اساس 6 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/2 از 10 است. روهیت واتس منتقد نشریه هندوستان تایمز از 5 ستاره به فیلم 2 ستاره داده و بازی های آنرا تحسین کرده است. شوابارا گوپتا از نشریه ایندین اکسپرس فیلم را «یک فیلم ورزشی کم یاب» معرفی کرده که «ارزش زیادی به عنوان یک داستان تاثیرگذار دارد».

یادداشتی بر فیلم «مبارز»
فیلم جدید شاد علی به نام مبارز در سال 1994 و در شهر شاه آباد شروع می شود که پایتخت هاکی هندوستان است. شهر کوچکی که در آن تمام پسران و دختران کوچک سعی می کنند خودشان را به تیم های مطرح لیگ اول هند برسانند. سندیپ سینگ (با بازی دیلیجیت دوسانج) هم یکی از همین بچه هاست اما به خاطر سخت گیری بیش از حد مربی اش انگیزه اش را از دست می دهد. هاکی تا دوره نوجوانی از زندگی او کنار می رود اما وقتی در این سالها عاشق یک بازیکن هاکی به نام هارپریت (با بازی تاپسی پانو) می شود دوباره به این ورزش برمی گردد و این بار آنقدر پیگیر آن می شود که این ورزش دیگر به صورت هدف زندگی اش درمی آید.
شاد علی (کارگردان) نیمه اول فیلمش را کاملا به شخصیت پردازی قهرمانش اختصاص داده و این بخش را با اتفاقات کوچک و همچنین لحظات کمدی بین دو بازیگر اصلی تزئین کرده است. اما فیلم به زودی جدی شده و به یک سفر احساسی پر پیچ و خم تبدیل می شود. قبلا چشمه هایی از استعداد بازیگری دیلیجیت را در «اوتا پونجاب» دیده بودیم اما «قهرمان» فیلمی است که کاملا به او و توانایی هایش تعلق دارد. او تمام جزئیات شخصیت اش را به شکلی طبیعی و صادقانه به نمایش می گذارد و همزمان توانایی اش در هاکی نیز قابل تحسین است. پدیده بازیگری فیلم بدون شک آنگاد بدی است که نقش برادر سندیپ را بازی می کند و در این نقش درخشش بسیار زیادی دارد چرا که موفق شده نوعی خودداری و کاریزمای خاص را به شخصیت اش اضافه کند.
به عنوان یک فیلم زندگینامه ای «قهرمان» از لحظه ای وارد فاز اصلی اش می شود که سندیپ مورد اصابت گلوله قرار می گیرد. شاد علی سعی کرده زیاد درگیر اغراق سینمایی نشود و حوادث را به شکلی واقعی به نمایش بگذارد. این کار بسیار به فیلم کمک کرده است چرا که حوادث واقعی خود کاملا پتانسیل نمایش سینمایی را دارند و از طرفی باعث همراهی و درگیری بیشتر مخاطب با داستان می شوند. حتی سکانس های هاکی نیز در فیلم به شکلی واقعی کارگردانی شده اند و به نشان دادن تحول شخصیت سندیپ کمک می کنند. «قهرمان» فیلمی زندگینامه ای است که موفق شده با استفاده از بازی ها و فیلمنامه خوبش زندگی یکی از مهم ترین قهرمانان ورزشی تاریخ هند را به شکلی باورپذیر به تصویر بکشد.

نویسنده: رونا کوتچا
منبع: www.indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 85%
نظر مثبت:
یک فیلم زندگینامه ای عالی پر از صحنه های نفس گیر هاکی و لحظات احساسی تاثیرگذار. بازی تاپسی و دیلیجیت توی فیلم حرف نداره.
نظر منفی:
موضوع فیلم بسیار انگیزشی هست و از این نظر تاثیر مثبتی داره اما کارگردانی فیلم ضعیف بوده و نتونسته بازی های درستی رو از بازیگرای فیلم بگیره، به همین خاطر خیلی از لحظات عاطفی فیلم هیچ تاثیری روی مخاطب ندارن.


جزئیات:
• ابتدا قرار بوده نقش اصلی این فیلم به رنویر سینگ برسد.
• شاد علی (کارگردان) قبلا فیلم «دیل را بکش» (2014) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

سورما

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری