پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Glass

شیشه فیلمی امریکایی در ژانر ابرقهرمانی و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط ام نایت شیامالان انجام شده و از بازیگران آن می توان به جیمز مک آووی، بروس ویلیس و ساموئل ال جکسون اشاره کرد. «شیشه» که دنباله ای بر فیلم «اسپلیت» (2016) است، در تاریخ 18 ژانویه 2018 در امریکا به نمایش درآمد و به فروش 247 میلیون دلار رسید.

نویسندگان:
ام نایت شیامالان

عوامل:
فیلمبرداری: مایک گیولاکیس
تدوین: لوک کیاروچی
موسیقی: وست دیلان توردسون

بودجه کلی: $20,000,000
فروش جهانی: $247,000,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 37% را بر اساس 371 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/13 از 10 است: «شیشه برخی از بهترین ویژگی های آثار شیامالان را در خود دارد اما موفق نمی شود پایان بندی موفقی برای سه گانه ابرقهرمانی او باشد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 43 از 100 را بر اساس نظر 53 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «شیشه»
همه ابرقهرمان ها شنل نمی پوشند و همه آنها به فکر نجات بشریت نیستند. برخی از آنها مثل آقای گلس فقط می خواهند حس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند و برخی دیگر مانند شخصیت جیمز مک آووی تنها قصد دارند از خودشان محافظت کنند. دیوید بان (بروس ویلیس) از توانایی های ماورایی اش استفاده می کند تا بتواند کوین وندل کرامب را به دام بیاندازد. کرامب کسی است که بیماری چند قطبی بسیار شدیدی دارد که باعث شده او بیست و چهار شخصیت متفاوت داشته باشد. اوضاع طبق برنامه پیش نمی رود و حالا هر دو آنها در یک بیمارستان روانی بستری می شوند، جایی که آنان بار دیگر با آقای گلس ملاقات می کنند.
فیلم حول این سه ضدقهرمان می گذرد و ام نایت شیامالان بار دیگر یک فیلم هیجانی خوش ساخت را از برخورد شخصیت هایش استخراج کرده است. در واقع شیشه تا حد زیادی اصلا یک فیلم ابرقهرمانی نیست و بیشتر به ژانر تریلر روانشناسی تعلق دارد. فیلمی نفس گیر که از عناصر ژانر ابرقهرمانی برای تعریف کردن داستان عجیب شخصیت هایش استفاده می کند. در واقع ابرقهرمان بودن دریچه ای است که بیننده از طریق آن می تواند روح شخصیت های فیلم و ناپایداری آنان را ببیند. کسانی که به سینمای پر از غافلگیری شیامالان علاقه دارند از دیدن این فیلم نا امید نخواهند شد. فیلم تا لحظه ای که به اوج می رسد هر لحظه بیشتر و بیشتر دلهره آور می شود و مخاطب را درگیر خودش می کند. نقطه اوج فیلم نظرات مختلفی را از سوی بینندگان و منتقدان به همراه داشته است و برخی اعتقاد دارند که درست به اجرا نرسیده است. اما حتی کسانی که این اوج را مناسب نمی دانند هم معتقدند که همچنان حس غافلگیری و شوک در آن به اندازه کافی وجود دارد.
موتور محرکه داستان فیلم حس دائمی پارانویا در بازی های فوق العاده جیمز مک آووی و سارا پالسن است. معادله پیچیده ای که سه شخصیت اصلی فیلم را به هم متصل می کند موضوع اصلی این فیلم است و در هر بخش از فیلم یک قدم به حل این معما نزدیک می شویم. به همین خاطر است که «شیشه» سبک فیلمسازی ام نایت شیامالان را به خوبی در خود خلاصه کرده است و شبیه به آثار دیگر او توجه شما را کاملا به خودش جلب می کند و شما را کنجکاو نگه می دارد. نبرد بین ایمان و منطق در این فیلم به اوج خود می رسد و هر کدام از شخصیت ها خودشان را نسبت به این مبارزه بزرگ تعریف می کنند. «شیشه» با وجود برخی مشکلات داستانی همچنان یک فیلم هیجانی جذاب است که می تواند طرفداران ژانر فیلم های دلهره آور و ابرقهرمانی را راضی کند.
نویسنده: رنوکا ویاواره
منبع: www.indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 68%
نظر مثبت:
فقط بازی استادانه جیمز مک آووی کافیه که از این فیلم لذت ببرید. داستان دو فیلم قبلی اینجا به سرانجام میرسه و پایان خیلی خوبی برای این سه گانه رقم میخوره که از دو فیلم قبلی به مراتب جذابیت بیشتری داره.
نظر منفی:
این فیلم داستان جذابی داره اما پایانش حس رضایت دو فیلم قبلی رو به من نداد و احساس کردم بیش از حد مصنوعی بود.

دیالوگ برگزیده:
مستر پرایس: مغزهای متفکر همیشه دست کم گرفته میشن.

جزئیات:
• ساموئل ال جکسون در مصاحبه های متعددی از بازی فوق العاده جیمز مک آووی تعریف کرده و بازی او را بهترین بازی فیلم دانسته است.
• جیمز مک آووی یکی از شخصیت هایش در فیلم را بر اساس شخصیت واقعی سورسی روهان (بازیگر) بنا کرده است.
• سارا پالسن بازی در این فیلم را بدون خواندن فیلمنامه پذیرفته است.
• شخصیت اصلی فیلم «آقای گلس» در یک ساعت اول فیلم هیچ دیالوگی ندارد.
• وقایع این فیلم سه هفته بعد از داستان فیلم «اسپلیت» اتفاق می افتند.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

شیشه

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری