پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Captive State

ایالت گرفتار فیلمی امریکایی در ژانر علمی تخیلی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط روپرت ویات کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا ویات به همراه اریکا بینی نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به جان گودمن، اشتون سندرز و جاناتان میجرز اشاره کرد. «ایالت گرفتار» در تاریخ 15 مارس 2019 در امریکا به نمایش درآمد.

نویسندگان:
روپرت ویات، اریکا بینی

عوامل:
فیلمبرداری: الکس دیسنیوف
تدوین: اندرو گرووز
موسیقی: راب سیمونسن

بودجه کلی: $25,000,000
فروش جهانی: $8,000,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 45% را بر اساس 69 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/35 از 10 است: «ایالت گرفتار به شکلی جسورانه ساخته شده و با وجود برخی مشکلات توانسته پیام های سیاسی مهمی را با داستانش منتقل کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 54 از 100 را بر اساس نظر 19 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «ایالت گرفتار»
فیلم هایی که داستانشان حول حمله موجودات فضایی به زمین می گذرد همواره با استقبال مخاطبان سینما همراه بوده اند. از فیلم های قدیمی تری مثل «جنگ دنیاها» و «روز استقلال» گرفته تا نمونه های جدیدتری مثل «ظهور» همیشه نمونه های موفق این ژانر توانسته اند حس کنجکاوی و ترس عمیقی را در مخاطبانشان ایجاد کنند و به همین دلیل به آثاری ماندگار تبدیل شده اند. در فیلم جدید «ایالت گرفتار» روپرت ویات (کارگردان) به شکلی جدید با این موضوع آشنا روبرو شده است. او زمانی را نشان می دهد که موجودات فضایی زمین را اشغال کرده اند و در حال تخلیه تمام منابع با ارزش آن هستند. نه سال از حمله موجودات فضایی به زمین می گذرد و "لجیستاتورها" به حاکمان بی رقیب زمین تبدیل شده اند. اکثریت جمعیت انسان ها به کارگری برای این موجودات مشغول هستند و طبقات ثروتمند به حاکمانی بی اراده تبدیل شده اند که توسط این موجودات کنترل می شوند. این موجودات با استفاده از تکنولوژی تمام افراد بشر و تمام مکان ها را زیر نظر دارند و اجازه نمی دهند از کسی خطایی سر بزند.
«ایالت گرفتار» یک تلاش دائمی برای ایجاد و حفظ تنش است. وقتی قهرمان های فیلم سعی می کنند نقشه های بیگانگان را خنثی کنند این عملیات آنقدر نفس گیر انجام می شود که چندان فرصتی برای استراحت بیننده باقی نمی گذارد. نیمه اول فیلم شما را به یاد «فرار بزرگ» خواهد انداخت چرا که شخصیت ها را در حال جمع کردن توانایی هایشان نشان می دهد تا بتوانند نقشه بزرگشان را اجرایی کنند. این بخش به شکلی مناسب شخصیت های اصلی فیلم را معرفی کرده و برای بخش های پر از استرس و کشمکش فیلم مقدمه چینی می کند.
مانند همه فیلم های علمی تخیلی خوب در اینجا هم شاهد اشاره به مضامینی هستیم که در واقع درمورد جهان خودمان هستند. فیلم به مفهوم آزادی می پردازد و واکنش های انسانی نسبت به از بین رفتن آزادی را به چالش می کشد. تروریست های فیلم اعمالی انجام می دهند که ذاتا خشن هستند اما آیا آنها حق دارند برای رسیدن به آزادی دست به چنین کارهایی بزنند؟ مطرح شدن چنین سوالات اخلاقی ای در فیلم باعث می شود داستان آن عمق بیشتری داشته باشد و بیشتر بتواند ذهن بیننده را با خود درگیر کند. «ایالت گرفتار» از طرح مضامین سیاسی ترسی ندارد چرا که می داند سرعت داستانی اش آنقدر بالاست که چنین مسیرهای فرعی ای نمی توانند باعث خستگی تماشاگرانش شوند. در دل این داستان جذاب بازیگران هم می توانند بازی های بسیار مناسبی ارائه دهند و به خصوص بازی جان گودمن در فیلم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. «ایالت گرفتار» یک فیلم علمی تخیلی خلاقانه با کیفیت تولید مناسب است که تنها به خودنمایی با جلوه های ویژه اکتفا نکرده و بیننده اش را به فکر فرو می برد.
نویسنده: آلان ان. جی
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 37%
نظر مثبت:
موضوع و داستان فیلم فوق العاده جذابه و پیام های سیاسی بسیار عمیقی داره. اگه به دیدن فیلم های علمی تخیلی خلاقانه علاقه دارید دیدن این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
ایده فیلم بسیار خلاقانه ست اما طرفداران فیلم های علمی تخیلی/ اکشن رو ناامید می کنه چون اکشن خاصی نداره و به شکل یک فیلم سیاسی کارگردانی شده که توی اون جای موجودات فضایی میشه هر حکومت دیکتاتوری ای رو قرار داد.

جزئیات:
• روپرت ویات قبلا فیلم «ظهور سیاره میمون ها» (2011) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

ایالت گرفتار

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری