پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند They Shall Not Grow Old

«آنها نباید پیر شوند» فیلمی مستند و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط پیتر جکسون کارگردانی شده و در آن تصاویری از جنگ جهانی دوم با یک تکنولوژی پیشرفته کامپیوتری به صورت رنگی درآمده اند. این فیلم که نخستین مستند پیتر جکسون به حساب می آید، در تاریخ 1 فوریه 2019 در امریکا به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.
عوامل:
تدوین: جیبز اولسن
موسیقی: گروه پلن ناین

فروش جهانی: $20,000,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 99% را بر اساس 148 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/72 از 10 است: «اولین مستند پیتر جکسون تلفیقی هنرمندانه از تکنولوژی پیشرفته و احساسات عمیق انسانی است فیلمی که تصاویر گذشته را احیا می کند تا ازخودگذشتگی های نسلی از سربازان جنگی را به مخاطبانش یادآوری کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 91 از 100 را بر اساس نظر 26 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.

یادداشتی بر فیلم «آنها نباید پیر شوند»
در سال 2015 و در آستانه صدسالگی جنگ جهانی اول شبکه بی بی سی تصمیم گرفت فیلمی مستند را درمورد وقایع این جنگ بسازد. تهیه کنندگان این شبکه تصمیم گرفتند برای ساخت فیلم از 600 ساعت فیلم آرشیوی از موزه سلطنتی جنگ استفاده کنند و ماموریت این فرآیند عظیم را به پیتر جکسون سپردند. جکسون که برای ساخت مجموعه فیلم های ارباب حلقه ها شناخته می شود کارگردانی این فیلم را به عنوان نخستین فیلم مستندش برعهده گرفت و نتیجه این همکاری به فیلمی حیرت انگیز به نام «آنها نباید پیر شوند» تبدیل شد که استقبال همه جانبه منتقدان را به همراه داشت.
نخستین مشکل پیتر جکسون برای ساخت فیلم روبرو شدن با این آرشیو عظیم بود. این حجم از فیلم هر چند همگی موضوع واحدی داشتند اما همچنان یک عامل مهم و اساسی را برای تبدیل به فیلمی منسجم کم داشتند. هوشمندی پیتر جکسون در اینجا باعث شد او بلافاصله راه حل این مشکل را در فضاسازی یکدست فیلم پیدا کند و به همین خاطر او تصمیم گرفت تمام این فیلم های سیاه و سفید را با یک تکنولوژی پیشرفته به فیلم رنگی تبدیل کند. بودجه تولیدی بالا به جکسون اجازه داد که تمام فیلم های خام برگزیده که حدود 100 ساعت بود را به صورت رنگی درآورد و سپس تدوین نهایی فیلم را روی نسخه رنگی اجرا کند. یکی دیگر از نکات فنی مهم در ساخت فیلم حذف صدای راوی از روی فیلم های خام بوده است که باعث شده این سربازان بتوانند داستان های شخصی‎شان از جنگ را مستقیما با تماشاگر در میان بگذارند.
بدون تردید برگ برنده فیلم در تصویر دقیق و در عین حال صمیمانه ای است که از سربازان ترسیم می کند. پیتر جکسون سعی کرده این سربازان را مانند کارگرانی به تصویر بکشد که برای یک وظیفه مهم از خانه خارج شده اند و بازگشتشان به هیچ وجه نباید ناامید کننده باشد. این خانه برای آنها وطن است و همه آنها در ادای سهم خود به کشورشان تا پای جان مبارزه می کنند. با وجود سختی های شرایط جنگی بیننده در هر لحظه می توانند مصمم بودن و جدیت این سربازان را مشاهده کند. «آنها نباید پیر شوند» یک مستند تاریخی مصرف گذشته نیست؛ فیلم به جای بازگویی مطالب تکراری سعی می کند روحیه و افکار سربازان درگیر در جنگ جهانی اول را بازتاب دهد و از این طریق موفق می شود پیام ابدی‎اش برای صلح را به شکلی موثر به بیننده انتقال دهد.
نویسنده: اندی کرامپ
منبع: www.polygon.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 91%
نظر مثبت:
یک مستند جنگی بسیار تماشایی که بیننده رو کاملا توی زمان و مکان جنگ جهانی اول قرار میده و توی اون پیتر جکسون از تمام خلاقیت های تکنیکی خودش استفاده کرده.
نظر منفی:
رنگی کردن تصاویر ایده بسیار جالبی بوده اما نتونسته خیلی به فیلم کمک کنه چون بزرگترین مشکل فیلم که تکه تکه بودن تصاویر آرشیوی هست همچنان توی اون وجود داره و این قطعات درست به هم متصل نشدن، در نتیجه بیننده خیلی زود از دیدن فیلم خسته میشه.

جزئیات:
• پیتر جکسون برای ساخت این فیلم هیچ حقوقی دریافت نکرده است.
• بیشتر تصاویر آرشیوی این فیلم تا پیش از این پخش نشده اند.
• سازندگان فیلم برای تدوین آن از حدود 600 ساعت فیلم گزارشی استفاده کرده اند.
• پیتر جکسون این فیلم را شخصی ترین ساخته خود می داند و تا قبل از ساخت آن مدت ها قصد داشته یک فیلم داستانی درمورد جنگ جهانی اول بسازد.
• اگر به این فیلم علاقه دارید تماشای «1917» (2019) را از دست ندهید.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

آنها نباید پیر شوند

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری