پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Artemis Fowl

آرتمیس فاول فیلمی امریکایی در ژانر فانتزی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط کنت برانا کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کانر مک فرسون و همیش مک کال بر اساس داستانی از ایووین کالفر نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به فردیا شاو، لارا مک دانل و جاش گد اشاره کرد. «آرتمیس فاول» قرار بود به صورت سینمایی اکران شود اما به دلیل شیوع ویرس کووید-19 در تاریخ 12 ژوئن 2020 از طریق سرویس آنلاین دیزنی پلاس به نمایش درآمد.

نویسندگان:
کانر مک فرسون، همیش مک کال

عوامل:
فیلمبرداری: هریس زامبارلوکوس
تدوین: متیو تاکر
موسیقی: پاتریک دویل

بودجه کلی: $125,000,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 9% را بر اساس 138 ریویو بدست آورده که معادل نمره 3/6 از 10 است: «آرتمیس فاول که قرار بود اولین فیلم از یک مجموعه فیلم های بلاک باستر باشد طرفداران کتاب های آرتمیس فاول را عصبانی می کند و باعث گیج شدن بینندگانی می شود که این کتاب ها را نخوانده اند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 31 از 100 را بر اساس نظر 33 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی منفی» است.


یادداشتی بر فیلم «آرتمیس فاول»
بالاخره انتظار ها به پایان رسید و یکی از پرطرفدارترین رمان های فانتزی نوجوانانه به نام «آرتمیس فاول» به نمایش درآمد. آرتمیس فاول نام شخصیت اصلی این کتاب هاست و نوجوانی نابغه است که حالا با این فیلم وارد دنیای سینمایی دیزنی شده است. دیزنی طبق معمول همیشه ظاهر فیلم را به زیباترین شکل ممکن طراحی کرده است، دنیایی رنگارنگ و بسیار تماشایی که با بودجه 125 میلیون دلاری فیلم به دست آمده و آنرا در ردیف گران ترین تولیدات سال دیزنی قرار می دهد. کسانی که کتاب آرتمیس فاول را خوانده اند احتمالا از تغییرات شخصیت ها در فیلم کمی تعجب خواهند کرد. البته در اینجا هم آرتمیس فاول یک بچه نابغه است که استاد بزرگ های شطرنج را در کم تر از پنج حرکت شکست می دهد و در حل معماها توانایی بسیار بالایی دارد. پدر او (با بازی کالین فرل) معمولا خانه نیست و به همین خاطر آرتمیس بیشتر اوقاتش را تنها سپری می کند. با اینحال او به پدرش علاقه زیادی دارد و عاشق داستان ها و افسانه هایی است که او تعریف می کند.
طولی نمی کشد که داستان فیلم با ربوده شدن پدر آرتمیس به وسیله اوپال کوبوی آغاز می شود. حالا آرتمیس سه روز فرصت دارد تا یک شی جادویی را پیدا کند وگرنه پدرش به قتل خواهد رسید. او متوجه می شود داستان هایی که پدرش تعریف می کرده فقط افسانه نبوده اند و او باید از آنها برای نجات خودش استفاده کند. این بخش از ماجرا با رمان اصلی تفاوت دارد و البته این تفاوت قابل درک است چرا که با ویژگی های سایر آثار دیزنی هماهنگ شده است. در طول فیلم احساسات کمی را از سوی شخصیت آرتمیس می بینیم و او مدام با خونسردی مسیرش را برای نجات پدرش هموار می کند. دیدن اینکه آرتمیس برای نجات پدرش دست به هرکاری می زند باعث می شود بیننده تا انتها همدلی اش را با او حفظ کند. ویژگی های خاص آرتمیس وجود شخصیت های فرعی در اطراف او را ضروری کرده است، در اینجا هم مانند کتاب گروهی از شخصیت های متنوع در مسیر ماموریت آرتمیس با او همراه می شوند و توانایی های هرکدام از آنها به آرتمیس در راه رسیدن به هدفش کمک می کند. تنها ایراد فیلم در اواسط آن به گیج کننده بودن برخی صحنه های آن مربوط می شود. با وجود جذابیت صحنه های تعقیب و گریز و پر هیجان فیلم تدوین برخی از این صحنه ها به شکلی ضعیف انجام شده و بیننده به سختی می تواند ارتباط آنها با صحنه های قبل و بعدشان را پیدا کند. با این وجود بازی های باکیفیت بازیگران مکمل فیلم این مشکلات را تا حدی جبران می کنند، به خصوص بازی جاش گد در نقش غول کوتوله که بسیار خنده دار از کار درآمده و با لحن کلی فیلم هماهنگی بالایی دارد. «آرتمیس فاول» فیلمی سرگرم کننده برای کودکان و نوجوانان است که می تواند آنها را به دنیای رمان های پرطرفدار این شخصیت معرفی کند.
نویسنده: نل مینو
منبع: www.moviemom.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 20%
نظر مثبت:
یک فیلم سرگرم کننده با جلوه های ویژه فوق العاده با کیفیت و ماجرای جذاب که به خوبی تونسته داستان پرطرفدار آرتمیس فاول رو با استاندارد های سینمایی دیزنی هماهنگ کنه.
نظر منفی:
یکی از بدترین فیلم های سال 2020 که باعث هدر رفتن بیش از 150 میلیون بودجه شده و اونقدر بده که حتی داستانش رو نمیشه فهمید. بازیگر نقش آرتمیس فاول اگر فقط یک هفته کلاس بازیگری میرفت میتونست بازی بهتری ارائه بده.

دیالوگ برگزیده:
آرتمیس: آدم بهتره بترسه تا اینکه بمیره.

جزئیات:
• حق اقتباس از مجموعه داستان های آرتمیس فاول پیش از انتشار کتاب های این مجموعه به دیزنی فروخته شده بود.
• اولین قدم ها برای تولید فیلم در سال 2001 برداشته شد و فیلمبرداری آن تا 2019 به تاخیر افتاد.
• ایوین کالفر (نویسنده کتاب های آرتمیس فاول) حضور کوتاهی در فیلم دارد.
• کنت برانا (کارگردان) قبلا در فیلم «قتل در قطار سریع السیر شرق» (2017) با جودی دنچ و جاش گد همکاری کرده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

آرتمیس فاول

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری