پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Little

کوچک فیلمی امریکایی در ژانر فانتزی و کمدی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط تینا گوردون کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا تینا گوردون به همراه تریسی اولیور نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به رجینا هال، ایسا ری و مارسای مارتین اشاره کرد. اکران «کوچک» از تاریخ 12 آوریل 2019 در امریکا شروع شد و فیلم به فروش جهانی 49 میلیون دلار رسید.

نویسندگان:
تینا گوردون، تریسی اولیور

عوامل:
فیلمبرداری: گرگ گاردینر
تدوین: دیوید موریتز
موسیقی: ژرمین فرانکو

بودجه کلی: $20,000,000
فروش جهانی: $49,000,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 47% را بر اساس 144 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/94 از 10 است: «کوچک با وجود ضعف های داستانی‎اش موفق شده از جذابیت های موضوعش برای گرفتن بازی های درخشان و پرداخت لحظات خنده‎دار استفاده کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 49 از 100 را بر اساس نظر 36 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «کوچک»
فیلم «بزرگ» (1988) با بازی تام هنکس در سال های اخیر فیلمسازان زیادی را وسوسه کرده تا با موضوع عوض شدن ناگهانی سن فیلم بسازند. فیلم «کوچک» داستان آن فیلم را دقیقا برعکس کرده و شخصیت اصلی اش را یک زن سیاه پوست انتخاب کرده است: در اینجا شخصیت اصلیِ میانسال ناگهان به شکل کودکی 13 ساله در می آید. با اینکه فیلم از برخی کلیشه های فیلم های کمدی هالیوودی استفاده می کند اما داستانش به خوبی به مسائل زمان حال و به خصوص مسائل مربوط به زنان می پردازد و آنها را به شکلی مناسب بازتاب می دهد.
«کوچک» به خوبی موفق می شود فضای مدرسه های مقطع راهنمایی را به تصویر بکشد و بینندگانش را یاد آن دوران بیاندازد. جوردن شخصیت اصلی فیلم باید یکبار دیگر تجربه آن دورن را از سر بگذراند و این بار سعی می کند به محبوبترین دختر مدرسه تبدیل شود. تغییر شخصیت او در طول فیلم پیامی مهم درخود دارد و آن عبارت است از اینکه زنان چگونه در طول زندگی‎شان همواره در حسرت قدرت زندگی می کنند در حالیکه فقط کافیست به توانایی هایشان اعتماد داشته باشند. اما «کوچک» این پیام را به شکلی تلخ مطرح نمی کند و در تمام طول فیلم شاهد یک کمدی به شدت سرگرم کننده هستیم. دو بازیگر اصلی فیلم مارسای مارتین و ایسا ری یک زوج کمدی بسیار هماهنگ و بامزه ساخته اند که فوراً همدلی بینندگان را جذب می کنند. به خصوص ری که طرفداران او با نوع خاص کمدی اش آشنا هستند و حالا برای اولین بار این فرصت را به دست آورده تا نقش اصلی یک فیلم را برعهده داشته باشد.
همانطور که از آثار کمدی انتظار داریم این فیلم کاملا مطابق با چیزی که در تیزرش می بینیم عمل می کند. اگر از جنس کمدی فیلمی مثل «ما مردم» (2013) خوشتان می آید قطعا با دیدن شوخی های سریع فیلم سرگرم خواهید شد. فیلم هایی که با بزرگ و کوچک شدن سن شخصیت هایشان سر و کار دارند همیشه پتانسیل بالایی برای خنداندن بینندگان دارند و در اینجا تینا گوردون (کارگردان) تا حد زیادی در استفاده از این پتانسیل موفق عمل کرده است. جوک های فیلم بر اساس اتفاقات زمان حال نوشته شده اند و بسیاری از آنان درمورد شبکه های اجتماعی و حقوق زنان هستند، به همین دلیل فیلم در ارائه پیام های اخلاقی و اجتماعی اش موفق عمل می کند. «کوچک» نه تنها یک فیلم کمدی باکیفیت است بلکه باعث شده توجهات بیشتری نسبت به حقوق زنان سیاه پوست جلب شود. چنین فیلمهایی باعث می شوند آثار هالیوودی تنوع نژادی بیشتری داشته باشند و صرفاً به نمایش زندگی سفید پوست ها اکتفا نکنند.
نویسنده: سارا ال محمود
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 60%
نظر مثبت:
بازی رجینا هال جوریه که انگار این نقش رو مخصوص خودش نوشتن. شخصیت اصلی فیلم کاملا باورپذیره و کارایی که میکنه فوق العاده بامزه هستن.
نظر منفی:
با اینکه این فیلم بازی های خوبی داره اما کمدیش اصلا خنده دار نیست و خیلی ضعیف و حوصله سر بر نوشته شده. از طرف دیگه اصرار فیلم به اینکه همه شخصیت هاش زنای سیاه پوست باشن باعث میشه بیننده های دیگه نتونن درست با فیلم ارتباط برقرار کنن.

دیالوگ برگزیده:
جوردن سندرز: آدم بهتره هیچوقت ندونه چند سالشه.

جزئیات:
• مارسای مارتین، بازیگر 14 ساله فیلم نه تنها ایده اولیه فیلم را مطرح کرده بلکه به عنوان تهیه کننده اجرایی هم در فیلم حضور داشته است. او حالا به جوانترین فردی تبدیل شده که این سمت را در سینمای هالیوود به دست آورده است.
• رجینا هال و ایسا ری قبلا در فیلم «نفرت تو» (2018) همکاری کرده اند.
• تینا گوردون (کارگردان) در سال 2019 نویسندگی فیلم «چیزی که مردها می‎خواهند» را نیز انجام داده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

کوچک

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری