پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Emperor of Paris

امپراطور پاریس فیلمی فرانسوی در ژانر جنایی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط ژان فرانسوا ریچت کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا ریچت به همراه اریک بسنارد نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به ونسان کسل، فریا ماوور و دنیس منکوئت اشاره کرد. «امپراطور پاریس» در تاریخ 19 دسامبر 2018 در پاریس به نمایش درآمده است.

نویسندگان:
اریک بسنارد

عوامل:
فیلمبرداری: مانوئل داکاز
تدوین: هاروی شناید
موسیقی: مارکو بلترامی، مارکوس ترامپ




واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 67% را بر اساس 9 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/4 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 60 از 100 را بر اساس نظر 32 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«امپراطور پاریس موفق می شود علاوه بر نشان دادن زندگی شخصیت اصلی‎اش وضعیت پاریس در دوران حکومت ناپلئون را نیز به خوبی نمایش دهد»
- جوردی کامینال (فوتوگراماس)


یادداشتی بر فیلم «امپراطور پاریس»
پس از دو همکاری موفق ژان فرانسوا ریچت (کارگردان) با ونسان کسل در فیلم های مسرین (2008) و یک لحظه وحشی (2015) حالا آنها بار دیگر در فیلم «امپراطور پاریس» همکاری کرده اند. فیلم قبلی ژان فرانسوا ریچت به نام پدر خون (2016) توانایی او را در ژانر جنایی/ تریلر نشان می داد و حالا «امپراطور پاریس» ثابت می کند او می تواند صحنه های اکشن را نیز به خوبی کارگردانی کند. ماجرای فیلم در پاریس قرن نوزدهم می گذرد و زندگینامه فردی به نام فرانسوا ویدوک را روایت می کند. او شخصی است که در گذشته خلافکار بوده و توانسته از تبعید فرار کند، حالا فرانسوا تبدل به یک کاراگاه خصوصی شده و سعی می کند گذشته اش را فراموش کند. او همیشه تنها کار کرده و این اصلی مهم برای او به حساب می آید، اما ناتانیل ونگر هم‎سلولی سابق او چنین چیزی را قبول ندارد. ناتانیل می خواهد خیابان های پاریس را فتح کند و به بدترین دشمن فرانسوا تبدیل می شود. حالا پلیس به فرانسوا پیشنهاد همکاری می دهد اما آیا او می تواند چنین کاری را قبول کند؟
ژان فرانسوا ریچت محتوای زندگی جذاب فرانسوا ویدوک را بیشتر به شکل اکشنی جذاب درآورده تا یک زندگینامه معمولی. او بخش های غیرسینمایی زندگی ویدوک را کاملا حذف کرده و تنها قسمت هایی از آنرا انتخاب کرده که با لحن سریع فیلم همخوانی داشته اند. بخش هایی از زندگی حرفه ای ویدوک در این روایت حذف شده اند که شاید طرفداران زندگینامه او را ناراحت کنند اما در عین حال کارگردان موفق شده صحنه های اکشن بسیار جذابی را بسازد که بیننده را پای فیلم میخکوب می کنند. ژان فرانسوا ریچت به خوبی می داند چگونه باید اکشن را به شکلی دردناک و خشن کارگردانی کند و فیلمبرداری مانو داکاز تمام حرکات شخصیت ها را به شکلی جزئی و باورپذیر به تصویر می کشد. فرانسوا ویدوک یکی از افرادی است که علم جرم شناسی را پایه گذاری کرد و بسیاری از تحقیقات پلیس حتی امروزه هم از روش های او پیروی می کنند اما فیلم با این بخش های زندگی او کاری ندارد و بیشتر تمرکزش را روی دورانی می گذارد که ویدوک خود در میانه دعواها و نبردهای خیابانی حضور داشته است.
مانند تمام کارهای دیگرش در اینجا هم ونسان کسل تمام توان خود را برای ایفای درست نقش به کار گرفته است. او به عنوان فرانسوا ویدوک کاملا باور پذیر بوده و به خوبی از پس ساختن یک شخصیت خشن برآمده است. فیلم بودجه بالایی داشته و ژان فرانسوا ریچت به خوبی از این بودجه برای بالابردن کیفیت تصویری فیلم استفاده کرده است. «امپراطور پاریس» روایت جذابی از زندگی فرانسوا ویدوک ارائه می دهد و جایگاه ژان فرانسوا ریچت به عنوان یکی از کارگردان های برجسته سینمای فرانسه را تثبیت می کند.
نویسنده: جوردن مینتزر
منبع: www.alwaysgoodmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 59%
نظر مثبت:
بازی ونسان کسل توی این فیلم حرف نداره و اکشن های فیلم خیلی خوب ساخته شده، این فیلم میتونه الگوی خوبی برای فیلمای تاریخی ای باشه که فکر می کنن توی دوره قدیم همه چیز حوصله سربر بوده.
نظر منفی:
تصاویر فیلم از نظر طراحی صحنه و لباس قشنگ هستن اما داستان اون کاملا کلیشه ایه و اصلا نتونسته زندگی فرانسوا ویدوک رو نشون بده.


جزئیات:
• داستان فیلم بر اساس زندگی واقعی فرانسوا ویدوک نوشته شده است.
• ابتدا قرار بوده فیلمبرداری در پراگ انجام شود اما کارگردان فیلم با این کار مخالفت کرده و نهایتاً فیلمبرداری در فرانسه انجام شده است.
• ژان فرانسوا ریچت (کارگردان) قبلا فیلم «مسرین» (2008) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

امپراطور پاریس

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری