پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Woman at War

زن در جنگ فیلمی ایسلندی- اکراینی در ژانر درام و کمدی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط بندیکت ارلینگسون کارگردانی و نوشته شده است و از بازیگران آن می توان به هالدورا گریهاروسدوتیر و یوهان سیگورارسون اشاره کرد. اولین اکران فیلم در جشنواره کن 2018 انجام شد و فیلم به شدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. همچنین فیلم به عنوان نماینده کشور ایسلند در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار انتخاب شده است.
نویسندگان:
بندیکت ارلینگسون، اولافور اگیل اگیلسون
عوامل:
فیلمبرداری: برگستاین بیورگولفسون
تدوین: داویو الکساندر کورنو
موسیقی: داوید پور یونسون
برنده جایزه بهترین فیلمنامه از بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن
برنده جایزه بهترین کارگردانی از بخش هفته منتقدان جشنواره کن
نامزد جایزه بهترین فیلم از جشنواره بندفیلم
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 97% را بر اساس 113 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/81 از 10 است: «زن در جنگ با موضوعات حساسش با ظرافت برخورد می کند و تاثیرش تا مدت ها پس از پایان فیلم روی بیننده باقی می ماند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 81 از 100 را بر اساس نظر 24 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.
«فیلم به جای آنکه سبک عجیبی داشته باشد اعتماد به نفسی مثال زدنی دارد و با همین اعتماد به نفس است که در دل مخاطب می نشیند»
- پیتر بردشاو (گاردین)

یادداشتی بر فیلم «زن در جنگ»
نام فیلم به خوبی محتوای آن را نشان می دهد. زن در جنگ داستان نبرد شخصیت اصلی اش برای عدالت است. با اینحال این نبرد شخصی نیست بلکه مبارزه ای است که تمام جهان امروز با آن درگیر است. هالا بر علیه گرم شدن زمین مبارزه می کند. فیلم تازه بندیکت ارلینگسون در سرزمین مادری اش ایسلند اتفاق می افتد و با نشان دادن چشم اندازهای زیبای این کشور شروع می شود. هالا که یک فعال افراطی محیط زیست است کابل های برق یک سری کارخانه را قطع می کند و به این شیوه موتور فیلم شروع به کار می کند. زن در جنگ ناتوانی جوامع امروزی در کنار آمدن با معضلاتشان را گوشزد می کند و در عین حال نشان می دهد که اگر همه چیز به دست خود افراد بیافتد چه اتفاقی خواهد افتاد.
هرچند تغییرات زیست محیطی یک مشکل جهانی هستند، اما این فیلم تمرکزش را به واکنش یک زن به معضل گرمایش زمین محدود می کند و تاثیر این مبارزه را روی زندگی شخصی او نشان می دهد. مبارزات زیست محیطی او به تدریج سبک زندگی اش را تحت تاثیر قرار می دهند و وقتی او می خواهد کودکی را به سرپرستی بگیرد چاره ای جز تصمیم گیری ندارد: یا باید برای بقای نسل های آینده به مبارزه اش ادامه دهد و یا کودک یتیمی که حی و حاضر در مقابلش است را به فرزندی قبول کند و او را نجات دهد.
این فیلم تا حدی تاثیرات گرمایش زمین روی جوامع امروزی را نشان می دهد و این کار را با نگاه کردن به موضوع محیط زیست به عنوان مساله ای اخلاقی انجام می دهد. «زن در جنگ» اخلاقیات مبارزه را واکاوی می کند، با اینکه کارهای هالا معمولا غیرقانونی هستند اما او آنها را به خاطر یک کار خیر بزرگتر انجام می دهد. یکی دیگر از نکاتی که فیلم به خوبی به آن می پردازد خطرات چنین مبارزه ای برای اشخاص است. کارهایی که هالا برای حفاظت از خودش انجام می دهد همگی با جزئیات و دقت در فیلم دیده می شوند، از دزدیدن ماشین های تایپ تا گذاشتن گوشی در فریزر و عوض کردن لباس و غیره همگی نشان می دهند که جهان امروز با وجود این مشکلات چقدر به لحاظ امنیتی افراد مبارز را تحت نظر دارد و آنان را زیر فشار گذاشته است.
هالدورا گریهاروسدوتیر شخصیت ریسک پذیر و مستحکم هالا را بسیار خوب بازی کرده است اما خواهر او آسا هم به همین اندازه جالب است. هیچ کدام از این دو خواهر به نقش های اجتماعی پذیرفته شده متعلق نیستند و هر دو برای صلح تلاش می کنند، یکی با مبارزه ای بیرونی برای محیط زیست و دیگری با مبارزه ای درونی که از طریق یوگا و مدیتیشن خود را نشان می دهد. ترکیب این دو شخصیت متضاد در فیلم باعث به وجود آمدن صحنه های جالبی از جدل این دو نفر باشیم. در حالی که هالا به عملگرایی معتقد است خواهر او آسا اعتقاد دارد که اگر افراد صلح و آرامش را درون خودشان پیدا کنند می توانند آنرا به دیگران و جهان هم منتقل کنند. فیلم با مطرح کردن مسائل روز در نگاه اول فیلمی واقع گرایانه به نظر می رسد اما کارگردان با زیرکی المان هایی غیرواقعی و فانتزی را هم در آن گنجانده است. یک گروه موسیقی در فیلم وجود دارد که در لحظات مختلفی از فیلم همراه هالا ظاهر می شوند و احساسات او را موسیقی شان بروز می دهند. این لحظات جدیت فیلم را با کمدی و موسیقی خوبشان متعادل می کنند و لحن فیلم به وسیله آنها یکدست تر می شود.
زن در جنگ فیلمی هوشمندانه است که با ظرافت به برخی از بزرگترین معضلات جهان معاصر می پردازد. دیدن موضوع گرمایش جهانی از یک زاویه اخلاقی و شخصی بسیار تجربه جالبی است و با چیزی که معمولا در خبرها می بینیم تفاوت دارد. در حالی که فیلم نسبت به مسائل محیط زیستی هشدار می دهد همزمان ادای دین به طبیعت نیز در آن وجود دارد، منظره های خیره کننده ای که از کوه ها، چشمه ها و برکه های ایسلند در فیلم وجود دارند احساسات بیننده را بیشتر به حوادث فیلم معطوف می کنند. زن در جنگ تصویری عالی از اراده انسانی است و نشان می دهد که کار درست را باید در هر شرایطی انجام داد حتی اگر مشکلات و خطرات زیادی فرد را تهدید کند.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 89%
نظر مثبت:
این فیلم میتونست با اینهمه پیامی که قراره منتقل کنه یه فیلم آزاردهنده بشه اما اصلا اینطور نیست و برعکس خیلی خیلی لذت بخش و بامزه ست. اینکه گروه موسیقی توی تمام فیلم شخصیت اصلی رو دنبال میکنند هوشمندی فیلمساز رو خیلی خوب نشون میده چون به مخاطب میفهمونه که تمام این ماجراهای فیلم از دید این زن داره روایت میشه. فیلمنامه فیلم هم علاوه بر بازی ها خیلی خوبه و آخر سر همه سوال ها رو جواب میده تا بیننده با رضایت کامل فیلم رو ترک کنه.
نظر منفی:
توی فیلم یه موضوعاتی مطرح میشن که اصلا معلوم نیست ارتباطشون با فیلم چیه و فیلمساز فقط خواسته درمورد اونها هم اظهار نظر کنه مثل جنگ اوکراین. حتی مشکل زیست محیطی ای هم که فیلم ماجراش رو تعریف میکنه به نسبت خیلی مشکلات دیگه اهمیت چندانی نداره چون صنعت آلومینیوم در واقع محصولات کاملا بازیافت پذیری رو تولید می کنه و بهتر بود موضوع دیگه ای برای این جنبه از فیلم انتخاب می شد.

دیالوگ برگزیده:
بالدوین: اونها نمیخوان مشکل متوقف بشه، اونها میخوان حرف زدن در مورد مشکل متوقف بشه.

جزئیات:
این فیلم نماینده کشور ایسلند در بخش فیلم های خارجی زبان اسکار بوده است.
کارگردان فیلم (بندیکت ارلینگسون) پیش تر فیلم تحسین شده «اسب ها و انسان ها» را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

زنی در جنگ

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری