پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Yesterday

دیروز فیلمی امریکایی در ژانر کمدی و فانتزی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط دنی بویل کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا ریچارد کورتیس بر اساس داستانی از جک بارت نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به هیمش پاتل، اد شیران و لیلی جیمز اشاره کرد. «دیروز» در جشنواره تریبکا اکران شد و سپس در تاریخ 28 ژوئن 2019 در امریکا اکران شد و مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفت.
نویسندگان:
ریچارد کورتیس

عوامل:
فیلمبرداری: کریستوفر راس
تدوین: جان هریس
موسیقی: دنیل پمبرتون

بودجه کلی: $40,000,000
فروش جهانی: $153,000,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 63% را بر اساس 338 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/32 از 10 است: «دیروز یک فانتزی شیرین با ایده ای بسیار جذاب است که نشان می دهد آثار دنی بویل همچنان می توانند با بینندگان جوانتر سینما ارتباط برقرار کنند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 55 از 100 را بر اساس نظر 45 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «دیروز»
فیلم جدید دنی بویل داستان نوازنده ای به نام جک مالک را تعریف می کند که با درآمد پایین به سختی زندگی اش را می گذراند. طولی نمی کشد که یک قطعی برق بسیار گسترده تمام کره زمین را با خاموشی روبرو می کند و باعث می شود جک در مسیر بازگشت از خانه با یک اتوبوس تصادف کند. وقتی جک به هوش می آید متوجه می شود هیچ کس در این دنیای جدید گروه موسیقی بیتلز و ترانه هایشان را به یاد ندارد. او از این فرصت استفاده می کند و با خواندن ترانه های این گروه به شهرت می رسد.
ایده اولیه «دیروز» بسیار جذاب است و فرصت مناسبی را برای کارگردان فراهم کرده تا به گروه های موسیقی و ترانه های محبوبش ادای دین کند. با وجود اینکه از ایده مرکزی فیلم به خوبی برای خنداندن مخاطب استفاده شده، فیلم در برداشتن قدم بعدی اش دچار مشکل شده و نمی تواند از این ایده اولیه فراتر برود. بسیاری از آثاری که دچار این مشکل می شوند با اصرار بی خود روی همین ایده باعث رسیدن داستان فیلم به بن بست می شوند و فورا حوصله مخاطب را سر می برند با اینحال دیروز ایده های خلاقانه جدیدی را وارد داستان می کند و موتور فیلم را همچنان داغ نگه می دارد. ماجرای عاشقانه جک و الی در فیلم پرداختی بسیار خوب دارد و بیننده را کاملا با خود همراه می کند چرا که هر دو شخصیت به شدت دوست داشتنی هستند. جک به زودی متوجه می شود که می تواند به یکی از موفق‎ترین موزیسین های تاریخ تبدیل شود اما نمی تواند وجدانش را برای انجام این کار راضی کند.
هیمش پاتل در نقش جک این درگیری درونی شخصیت اش را به شکلی باورپذیر به تصویر کشیده است و همچنین توانسته بازی اش را به شکل درخشانی با لیلی جیمز هماهنگ کند. دو سوم ابتدایی فیلم با بازی های خوب بازیگران اصلی، کمدی با کیفیت و موسیقی زیبای گروه بیتلز پیش می رود. اما جذاب ترین بخش فیلم در یک سوم نهایی آن رقم می خورد که در آن شاهد تغییر شخصیت ها و موقعیت مرکزی فیلم هستیم. در این بخش غافلگیری های بسیار جذابی در انتظار مخاطب هستند که تجربه تماشای فیلم را بسیار لذت بخش می کنند. حضور خواننده مشهور، اد شیران در فیلم یکی از همین غافلگیری هاست که باعث شده طرفداران این خواننده از همان روز اول اکران فیلم برای تماشای آن صف بکشند. «دیروز» فیلمی است که هم درام آن قابل باور است و هم کمدی آن به شدت خنده دار ساخته شده، فیلمی که بار دیگر توانایی دنی بویل در پرداخت شخصیت ها و موقعیت های عجیب و غریب را اثبات کرده و با موضوع جذابش به یکی از پرطرفدارترین فیلم های سال تبدیل شده است.
نویسنده: مایک ریس
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 89%
نظر مثبت:
یک کمدی بی نظیر که کیفیتش در حد آثار دیگه دنی بویل هست و داستان اون به شدت خلاقانه نوشته شده.
نظر منفی:
ایده اصلی فیلم خیلی جذابه ولی نویسنده موفق نشده به خوبی از اون استفاده کنه و سراغ ساده ترین پرداخت ممکن رفته. کیفیت بازی های فیلم بد نیستند اما فیلمنامه جوری نوشته شده که تحمل یک سوم آخر فیلم با شوخی ها و غافلگیری های بی مزه‎ش واقعا سخته.

دیالوگ برگزیده:
جان لنون: می خوای زندگی خوبی داشته باشی؟ برو به دختری که دوستش داری همه چیز رو بگو.

جزئیات:
• تمام آواز های فیلم توسط خود هیمش پاتل اجرا شده اند.
• اعضای گروه بیتلز در ساخت فیلم هیچ دخالتی نداشته اند، با اینحال پس از اکران فیلم پل مک‎کارتنی و رینگو استار (اعضای گروه) از کیفیت آن ابراز رضایت کرده اند.
• مهمانداری که در جت شخصی اد شیران در فیلم دیده می شود در واقعیت همسر او چری سیبورن است.
• دنی بویل قبلا فیلم «127 ساعت» (2010) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دیروز

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری