پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Shanghai Fortress

«دژ شانگهای» فیلمی چینی در ژانر علمی تخیلی و اکشن و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط هاتائو تنگ کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جینگلونگ هان و جیانگ نان نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به لو هان، شو کوی و گادفری گائو اشاره کرد. «دژ شانگهای» در تاریخ 9 آگوست 2019 در چین به نمایش درآمد.

نویسندگان:
جینگلونگ هان، جیانگ نان

عوامل:
فیلمبرداری: گافری سیمپسون
تدوین: آنگی لام
موسیقی: دونگ جون لی

جوایز:
نامزد جایزه بهترین فیلم علمی- تخیلی از جشنواره گوانگژو

واکنش منتقدها:
مطبوعات سینمایی چین واکنش مثبتی به این فیلم نشان نداده اند و بیشتر انتقاد آنها به این بوده که فیلم عناصر علمی تخیلی کمی دارد و بیشتر یک داستان عاشقانه را روایت می کند. البته این منتقدان جلوه های ویژه فیلم و بازی های دو بازیگر اصلی آنرا تحسین کرده اند و آنها را عوامل استقبال تماشاگران از فیلم دانسته اند. با این وجود فیلم در خارج از چین موفقیت های بیشتری کسب کرده و امتیاز پخش آن توسط سرویس نت فلیکس خریداری شده است.


یادداشتی بر فیلم «دژ شانگهای»
موفقیت عظیم فیلم «زمین سرگردان» در اوایل سال گذشته باعث شد استودیوهای چینی بلافاصله به فکر ساخت فیلم های مشابهی بیافتند که بتوانند موفقیت تجاری این فیلم را ادامه دهند. اولین سرمایه گذاری بزرگ روی اقتباسی از کتاب دژ شانگهای اثر جیانگ نان صورت گرفت و تولید «دژ شانگهای» به سرعت آغاز شد. اما در زمان اکران «دژ شانگهای» نقدهای منفی ای که روی فیلم نوشته شد باعث شکست فیلم شد. به خصوص نقد منفی سایت چینی دوبان که در میان مخاطبان چینی اعتبار بسیار زیادی دارد. با اینحال باید از خود پرسید که آیا واقعا دژ شانگهای اینقدر فیلم بدی است یا مطبوعات چینی درمورد آن اشتباه کرده اند. امتیاز فیلم توسط وبسایت نت فلیکس خریداری شده و حالا بینندگان بیشتری می توانند این فیلم پرهزینه چینی را تماشا کنند.
داستان «دژ شانگهای» وقتی شروع می شود که یک دانشمند چینی ماده ای به نام ژیانتنگ را کشف می کند و این ماده به سرعت به منبع انرژی اصلی در زمین تبدیل شده و جای نفت و ذغال سنگ را می گیرد. به زودی مشخص می شود که این ماده درواقع از موجودات فضایی دزدیده شده و حالا آنها برای پس گرفتن دارایی شان به زمین حمله می کنند. آنها تمام شهرهای بزرگ را از بین می برند و تنها شانگهای باقی مانده است که باید به کمک انرژی ژیانتنگ از خودش محافظت کند. دژشانگهای سعی می کند نسخه ای چینی از فیلمهای امریکایی باشد که حمله فضایی ها به شهرهای امریکا را نشان می دهند و در این راستا شروع بسیار جذابی دارد. اما پس از گذشت مدتی ناگهان داستان عاشقانه فیلم وزن بسیار بیشتری نسبت به داستان اصلی پیدا می کند و به شدت به ساختار داستانی فیلم آسیب می زند. با این وجود «دژ شانگهای» خالی از نکات مثبت نیست. این فیلم چین را به عنوان نجات دهنده دنیا معرفی می کند، همان نقشی که سالهاست امریکایی ها آنرا بازی می کنند و از این نظر تنوع جالبی دارد. از طرف دیگر بازی های فیلم و به خصوص بازی شو کوی بسیار کیفیت بالایی دارند و بسیاری از ضعف های فیلمنامه را جبران می کنند. همچنین بازی سون جیالینگ در نقش مکمل زن تماشایی از کار درآمده و می تواند شروع بسیار قدرتمندی برای کارنامه حرفه ای او باشد.
بزرگترین نقطه قوت فیلم کیفیت جلوه های ویژه کامپیوتری فیلم است که دست کمی از نمونه های هالیوودی ندارد. انفجار شانگهای و حملات مکرر فضایی ها به این شهر به شیوه خیره کننده ای به تصویر کشیده شده اند. «دژ شانگهای» به طور کلی فیلمی جذاب با جلوه های ویژه عالی و بازی های خوب است که اگر درمورد داستانش سخت گیر نباشید می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.
نویسنده: ریچارد یو
منبع: www.cinemascapist.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 43%
نظر مثبت:
جلوه های ویژه و بازی های این فیلم عالی هستند. اگر از فیلمای علمی تخیلی امریکایی خسته شدید حتما این فیلم رو ببینید.
نظر منفی:
اگر فیلمنامه این فیلم بهتر نوشته شده بود میتونست به یکی از بهترین فیلم های چینی سال تبدیل بشه. داستان فیلم اونقدر ضعیفه که اجازه نمیده جنبه های مثبت فیلم اصلا دیده بشن.


جزئیات:
• هاتائو تنگ (کارگردان) برای ساخت این فیلم از آثار مایکل بی کارگردان امریکایی الهام گرفته است.
• هاتائو تنگ قبلا فیلم «عشق کور نیست» (2011) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دژ شانگهای

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری