پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Wind

باد فیلمی امریکایی در ژانر وسترن و وحشت و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط اما تامی کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا ترسا ساثرلند نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به کایتلین جرارد، اشلی زوکرمن و مایلز اندرسون اشاره کرد. «باد» در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 10 سپتامبر 2018 در امریکا اکران شد.

نویسندگان:
ترسا ساثرلند

عوامل:
فیلمبرداری: لین مانکریف
تدوین: الکساندرا آمیک
موسیقی: بن لاوت



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 81% را بر اساس 63 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/66 از 10 است: «باد خلاقانه و درگیرکننده است و طرفداران ژانر ترسناک از دیدن داستان زیبا و وحشت آور آن لذت خواهند برد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 66 از 100 را بر اساس نظر 14 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «باد»
ژانر های وسترن و ترسناک همواره به عنوان ژانر هایی مردانه شناخته شده اند، کم تر کارگردان زنی پیدا می شود که از ساختن این فیلم ها استقبال کند. حالا و با فیلم «باد» اِما تامی این طلسم تاریخی را شکسته و فیلم کوچکی ساخته که داستان ترسناک و بسیار قدرتمندی دارد. این اولین فیلم اما تامی به عنوان کارگردان است و به قدری خلاقانه ساخته شده که از همین حالا می توان او را یکی از استعدادهای آینده دار سینمای هالیوود به حساب آورد. «باد» تدوین عجیب و ویژه ای دارد و هر بار بیننده را با این فکر درگیر می کند که صحنه ای که می بیند در چه زمانی می گذرد.
اما هارپر که به تازگی به همراه همسرش به منطقه ای دور افتاده نقل مکان کرده است، با همسایه خانه شان به نام لیزی آشنا می شود. هر دو زن از شیاطین سرگردانی می ترسند که در این منطقه می پلکند و تنهایی شان باعث می شود خیالات عجیب و غریبی به سراغشان بیاید. قبل از اینکه اما و همسرش به این منطقه بیایند، لیزی و همسرش فرزندشان را در آنجا از دست داده اند. حالا که اما باردار است سلامت روانی او هر لحظه بیشتر به خطر می افتد چرا که احساس می کند همواره خطری ناشناخته او و فرزندش را تهدید می کند. «باد» تا حد زیادی شبیه به «خانه کوچک در مرغزار» است اما تدوین و طراحی صوتی آن باعث شده به مراتب از آن فیلم ترسناک تر باشد. اِما تامی توجه بیننده را به شکل مداومی در صحنه نگه می دارد و با این که فیلمش ریتم کندی دارد اما در مواقع مورد نظرش ریتم فیلم را با موفقیت بیشتر کرده و اجازه نمی دهد حوصله بیننده اش سر برود. فیلمنامه ساثرلند نگاهی ویژه به مساله دورافتادگی مناطق روستایی دارد و تاثیر آن بر شخصیت هایش را به شکلی پرجزئیات نشان می دهد. این کار باعث می شود فیلم به نسبت آثار معمول ژانر ترسناک شخصیت پردازی دقیق تری داشته باشد و بتواند ترس های تاثیرگذارتری را به بینندگانش عرضه کند.
در دوران فتح سرزمین امریکا، افرادی که برای اولین بار در یک منطقه ساکن می شده اند همواره حسی پر از بدبینی و ترس نسبت به منطقه شان داشته اند. این مناطق تا پیش از آن کاملا وحشی و بدون تمدن بوده اند و به همین دلیل افراد از خطرات نامعلوم این مناطق بسیار وحشت داشته اند. اما تامی از این ویژگی استفاده کرده و سعی کرده عناصر مختلف فیلم را به سوی این حس بدبینی هدایت کند. فیلم از بعضی تکنیک های معمول فیلم های وحشت استفاده می کند اما خلاقیت داستانش اجازه نمی دهد به فیلمی کلیشه ای تبدیل شود. «باد» شروعی قدرتمند برای کارنامه کارگردانی اما تامی است و موفق می شود فضای ناآرام امریکا در اواخر قرن نوزدهم را به خوبی تصویر کند.
نویسنده: داستین چیس
منبع: www.texasartfilm.net


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 51%
نظر مثبت:
این فیلم به خوبی ژانر وحشت رو با وسترن ترکیب کرده و تونسته لحظات ترسناک زیادی رو خلق کنه. همچنین بازی ها و فضاسازی فیلم هم فوق العاده هستند. اگه به فیلمای ترسناک علاقه دارید این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
این فیلم حسابی بیننده رو گیج می کنه چون داستان به صورت خطی پیش نمیره. بیننده باید همش حدس بزنه که آیا واقعا خطری شخصیت رو تهدید میکنه یا همه چیز توی خیالات اون اتفاق می افته اما در آخر فیلم جواب درستی به این سوال نمیده و به خاطر همین پایان راضی کننده ای نداره.

دیالوگ برگزیده:
لیزی مک لین: اینجا اینقدر دور افتاده ست که خدا هم باهاش هیچ کاری نداره.

جزئیات:
• داستان این فیلم ارتباطی با فیلم «باد» (1928) ندارد.
• این اولین فیلم ساخته شده توسط اما تامی است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

باد

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری