پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Gwen

گوئن فیلمی بریتانیایی در ژانر درام تاریخی و وحشت و محصول سال 2018 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط ویلیام مک گرگور انجام شده و از بازیگران آن می توان به النور ورتینگتون کاکس، مارک لویس جونز، ریچارد هرینگتون و ماکسین پیک اشاره کرد. «گوئن» در تاریخ 7 سپتامبر 2018 در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد و با واکنش مثبت منتقدان روبرو شد.

نویسندگان:
ویلیام مک گرگور

عوامل:
فیلمبرداری: آدام اترینگتون
تدوین: مارک تاونز
موسیقی: جیمز ادوارد بارکر



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 71% را بر اساس 58 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/47 از 10 است: «گوئن فیلمی منسجم و درگیر کننده است که بیننده را ناگهان وارد فضای فیلم های وحشتِ تاریخی می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 63 از 100 را بر اساس نظر 6 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «گوئن»
بزرگ ترین سوالی که موقع دیدن گوئن ذهنتان را به خود مشغول خواهد کرد این است که آیا این فیلم یک داستان ترسناک فولکلور است یا نه. فضاسازی گوتیک فیلم این احتمال را تقویت می کند اما ویلیام مک گرگور (کارگردان) ترجیح داده تا در اولین فیلمش زیاد به سراغ المان های ماوراءالطبیعه نرود. پس زمینه فیلم پیشرفت صنعتی سریع ولز را نشان می دهد و در پیش زمینه افتادن یک مادر به دام نوع وحشتناکی از جنون را شاهد هستیم. فیلم خودش را در مرز بین ژانرهای واقعگرایی اجتماعی و وحشت تعریف می کند و هیچوقت کاملا به یکی از این دو ژانر محدود نمی ماند.
گوئن بسیار شبیه به فیلم تحسین شده «جادوگر» (2017) است. درست مثل «جادوگر» در اینجا هم چشم انداز های طبیعی بسیار زیبایی وجود دارد و المان های تاریخی فیلم با مهارت زیادی در کنار هم قرار گرفته اند. گوئن شخصیت اصلی فیلم با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کند، پدر او در جبهه های جنگ کریمه حضور دارد و مادرش به شدت مریض است. از طرفی یک کمپانی معدن سعی می کند مزرعه خانوادگی آنها را تصاحب کند تا در آن عملیات حفاری انجام دهد. خانواده کوچک گوئن در تنهایی مطلق و در یک دره زندگی می کنند که تنها مزرعه آنها در آن وجود دارد. این جدا افتادن از طرفی از آنها محافظت می کند و از طرف دیگر باعث تحقیر آنها توسط مردم روستا می شود.
برگ برنده گوئن در فضاسازی آن است، ویلیام مک گرگور موفق می شود در چشم انداز های خیره کننده ولز و وضعیت روحی نامتعادل گوئن ترکیبی را کشف کند که منجر به مضطرب شدن بیننده می شود. فضا های آشنای فیلمهای تاریخی در اینجا به شیوه ای کاملا خلاقانه با ژانر وحشت ترکیب شده اند و نتیجه فیلمی است که مخاطب را کاملا در شرایط سختِ شخصیت اصلی اش غرق می کند. النور ورتینگتون کاکس که قبلا در چند تئاتر بازی کرده در اینجا بازی درخشانی را در نقش گوئن ارائه می دهد، او احساساتش را دقیقا در مرز باریک بین کودکی و بزرگسالی نگه می دارد و باعث می شود روند تغییرات این شخصیت به بخشی اساسی و قدرتمند در فیلم تبدیل شود. یکی از عوامل موفقیت فیلم تسلط آدام اترینگتون (فیلمبردار) در سبک نورپردازی حداقلی است. او نماها را با ته مایه خاکستری فیلمبرداری کرده که حس بغض و همزمان ترس شخصیت گوئن را به بیننده منتقل می کند. با توجه به لحن غم انگیز فیلم، این هماهنگی در فیلمبرداری ممکن است باعث خسته شدن بعضی از مخاطبان شود اما به طور کلی موجب می شود نقاط حساس داستان تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. «گوئن» فیلمی تاریخی/ وحشت است که کیفیت فنی و همچنین بازی های بسیار خوبی دارد و نام کارگردانش ویلیام مک گرگور را به عنوان یک استعداد جوان فیلمسازی در ذهن علاقه مندان به سینما ثبت می کند.
نویسنده: متیو ترنر
منبع: www.nerdly.co.uk


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 79%
نظر مثبت:
این فیلم فضاسازی و بازی های فوق العاده خوبی داره و داستان اون بیننده رو کاملا توی تعلیق نگه می داره. اگه به ترکیب ژانر های وحشت و تاریخی علاقه دارید این فیلم رو حتما ببینید.
نظر منفی:
گوئن از نظر فیلمبرداری و نورپردازی فیلم خیلی خوبیه اما داستان اون جذابیت لازم رو نداره و خیلی زود خسته کننده میشه.


جزئیات:
• گوئن نسخه طولانی شده یکی از فیلم های کوتاه ویلیام مک گرگور است.
• اولین اکران این فیلم در جشنواره تورنتو بوده است.
• فیلمبرداری این فیلم سه بار به دلیل آب و هوای نامناسب متوقف شده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

گوئن

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری