پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم IO

«آی او» فیلمی امریکایی در ژانر علمی تخیلی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط جاناتان هلپرت کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کلی جتر، چارلز اسپانو و ویل باسانتا نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به مارگارت کوالی، آنتونی مکی و دنی هیوستون اشاره کرد. «آی او» در تاریخ 18 ژانویه 2019 از طریق سرویس آنلاین نت فلیکس به نمایش درآمد.

نویسندگان:
کلی جتر، چارلز اسپانو، ویل باسانتا

عوامل:
فیلمبرداری: آندره چامتوف
تدوین: مایک فرومنتین
موسیقی: هنری جکمن، الکس بلچر

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 31% را بر اساس 26 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/05 از 10 است: «آی. او ایده های بسیار بزرگی دارد و توانسته با فضاسازی آخرالزمانی‎اش تا حد زیادی به اجرای ایده های جذاب خود نزدیک شود». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 40 از 100 را بر اساس نظر 6 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «آی او»
پایان دنیا از آن موضوعاتی است که سالهای سال است محبوبیت خود را به عنوان یکی از زیرمجموعه های ژانر علمی تخیلی حفظ کرده است. جدیدترین فیلم اورجینال سرویس نت فلیکس به نام «آی او» هم در این ژانر ساخته شده و داستان انسان هایی را روایت می کند که آخرین افراد نوع بشر هستند و به دلیل تغییرات اقلیمی سریع هر روز شرایط طبیعی برای ادامه حیاتشان سخت تر می شود. فیلم از این موضوع اولیه شروع می کند و به ایده هایی بسیار عمیق تر درمورد مفهوم خانه می رسد، اینکه بشر حتی در صورت امن نبودن خانه باز هم سعی می کند به آن پناه ببرد و آخرین سنگرش همانجاست.
فیلم با شخصیت سم شروع می شود که از معدود افراد بازمانده بر روی کره زمین است و سعی می کند با کمک پدرش بار دیگر زمین را به جایی مناسب برای زندگی تبدیل کند. او روزهایش را با بررسی مناطق تخلیه شده و غیرقابل سکونت می گذراند و نمونه های رشد موجودات در این مناطق را آزمایش می کند. از طرف دیگر او با دانشمندی به نام الان از طریق ایمیل ارتباط دارد که تلاش می کند با ساخت یک فضاپیما افراد بازمانده را از منظومه خارج کند. گروه بازیگران فیلم آنچنان گسترده نیست و تعداد بازیگران فیلم کم است به همین خاطر لزوم ارائه بازی های قابل قبول در فیلم کاملا حیاتی است چراکه جایی برای قایم شدن پشت بازی های خوب دیگران وجود ندارد. خوشبختانه تمام بازی های فیلم از سطح کیفی قابل قبولی برخوردارند و به خصوص بازی مارگارت کوالی در فیلم تجربه های گذشته او از بازی در آثار مشابه را به خوبی نشان می دهد. او توانسته شخصیت پیچیده سم را به شکلی بسیار باورپذیر ارائه دهد و جزئیات بازی اش باعث می شود بیننده کاملا با شخصیت او و تصمیماتش همراه شود. از طرف دیگر بازی های مکمل فیلم نیز این بازی باکیفیت کوالی را پشتیبانی می کنند و به خوبی با آن هماهنگ شده اند. فیلم سعی نمی کند وقتش را با خرده داستان های بیهوده تلف کند و به شکلی هوشمندانه داستان را حول سم و میکا نگه می دارد. این تمرکز داستانی باعث شده غافلگیری ها و چرخش های داستانی فیلم بسیار تاثیرگذار از کار دربیایند و پایان فیلم بیننده را کاملا راضی کند. «آی. او» فیلمی کوچک اما به شدت خوش ساخت است که موقعیت و شخصیت هایش را به شکلی باورپذیر به بیننده ارائه می کند و با داستان جذابش باعث غافلگیری تماشاگر و درگیری او با یک داستان آخرالزمانی می شود.
نویسنده: آلن آدامز
منبع: www.themaineedge.com

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک فیلم آخرالزمانی بسیار جذاب که شخصیت های اون دوست داشتنی هستند و مفاهیم بسیار عمیقی توی اون مطرح میشه. فیلم در اوج سادگی باعث میشه شما با شخصیت ها و انگیزه هاشون ارتباط برقرار کنید.
نظر منفی:
فیلم ایده اولیه جذابی داره اما تکلیفش رو با بیننده روشن نمیکنه که چرا داره این داستان رو تعریف می کنه. به همین خاطر داستان فیلم خیلی کند و خسته کننده جلو میره و مخاطب خیلی زود علاقه ش به فیلم رو از دست میده.

دیالوگ برگزیده:
سم: زمین در حال مرگ نیست. زمین داره دوباره متولد میشه و این بار شاید ما رو به عنوان ساکنان خودش انتخاب نکنه.

جزئیات:
• اولین انتخاب برای بازی در نقش اول فیلم ال فنینگ بوده که پیشنهاد بازی در فیلم را رد کرده است.
• جاناتان هلپرت قبلا فیلم «خانه زمان» (2015) را ساخته است.



همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

آی او

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری