پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Bird Box

جعبه پرنده فیلمی امریکایی در ژانر آخرالزمانی و وحشت و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط سوزان بیر کارگردانی شده و فیلمنامه آن را اریک هایسرر بر اساس رمانی به همین نام اثر جاش میلرمن نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به ساندرا بولاک، تراونت رودس و جان مالکوویچ اشاره کرد. فیلم به شکل محدودی از 14 دسامبر 2018 اکران شد و سپس در روز 21 دسامبر از طریق نت فلیکس پخش شد. 
نویسندگان: 
اریک هایزرر
عوامل:
فیلمبرداری: سالواتور توتینو
تدوین: بن لستر
موسیقی: ترنت رزنور، آتیکوس راش

بودجه کلی: $19,800,000
فروش جهانی: پخش اینترنتی

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 63% را بر اساس 156 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/73 از 10 است: «جعبه پرنده به پتانسیل بالای ایده مرکزی اش نمی رسد اما ترکیبی از بازی های خوب و فضاسازی مناسب باعث می شود به اندازه کافی ترسناک باشد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 51 از 100 را بر اساس نظر 26 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«فیلم تمام ویژگی های پذیرفته شده ژانر وحشت را (چه خوب و چه بد) در خود دارد، از یک طرف لحظات بسیار ترسناکی دارد و از طرف دیگر شخصیت پردازی اش کامل نیست و شخصیت ها نسبتاً سطحی هستند»
- سارا اسوِل (فوربس)

یادداشتی بر فیلم «جعبه پرنده»
جعبه پرنده فیلمی آخرالزمانی و ترسناک اثر سوزان بیر است که بر اساس رمانی به همین نام از جاش میلرمن نوشته شده است. فیلم ماجرای مالوری (ساندرا بولاک) را به همراه بچه هایش "بوی" و "گرل" دنبال می کند که باید در حالی که چشم هایشان را بسته اند از جنگل و رودخانه عبور کنند تا به جای امنی برسند. آنها چشم هایشان را بسته اند چرا که اگر هیولا را ببینند خودکشی خواهند کرد. 
گروه بازیگران فیلم به شکلی عالی انتخاب شده اند. در فیلم های ترسناک همیشه دیالوگ باید باعث درگیر شدن بیشتر مخاطب در ماجرای فیلم شود و روابط بین شخصیت هایی که در موقعیت ترسناک گیر کرده اند را عمیق تر کند. با بازیگرانی مثل جان مالکوویچ، بی دی وونگ و جکی ویور هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و این شخصیت ها خود به اندازه ساندرا بولاک روی فیلم تاثیر می گذارند. کلام این بازیگران به خوبی با فضای وحشت آور حاکم بر فیلم هماهنگ است و آنها جمله هایشان را با ترس، خشم و میل به زنده ماندن ادا می کنند. میلی که تمام اعمال شخصیت ها را توجیه می کند.
اما داستان تنها درمورد زنده ماندن نیست بلکه بخش بزرگی از مضامین فیلم حول مادر بودن شکل می گیرند. کودکان فیلم دیالوگ های زیادی ندارند اما در سکوت و با زبان بدن به خوبی نقش شخصیت هایی را بازی می کنند که در دو قدمی مرگ گام برمی دارند. ارتباط مالوری و فرزندانش یک ارتباط مادر و فرزندی معمولی نیست بلکه برپایه نیاز به زنده ماندن تعریف شده است و باعث می شود مالوری سر آنها داد بکشد به جای اینکه به آنان آرامش بدهد. بسیاری از بینندگان نوشته اند که دیدن این بخش های فیلم برایشان آزاردهنده بوده است اما در واقع این صحنه ها به خوبی از منطق موقعیت فیلم پیروی می کنند و هرچه فیلم جلوتر می رود بیننده بیشتر متوجه می شود که عشق عمیقی بین مالوری و فرزندانش وجود دارد. 
شخصیت های اصلی فیلم هر لحظه در خطرند و همین عامل باعث می شود نگاه بیننده به پرده دوخته شود. همچنین این حس خطر دائمی باعث می شود بیننده به روابط بین شخصیت ها اهمیت بدهد و سرنوشت آنان را دنبال کند، به خصوص رابطه مالوری و تام لحظات بسیار دیدنی ای را در فیلم رقم می زنند. اگر بخواهیم ساده در مورد فیلم صحبت کنیم باید بگوییم با همه این ترفند ها فیلم موفق می شود تا حد زیادی ترسناک باشد. یکی از نکات مثبت فیلم این است که شخصیت ها به خاطر حماقت یا خودخواهی شان کشته نمی شوند و این باعث می شود مخاطب نسبت به همه آنها احساس همدردی داشته باشد و به سرنوشت شان در فیلم اهمیت بدهد. شخصیت ها و بینندگان قوانین زنده ماندن را یاد می گیرند و بازی شروع می شود.
پس از آنکه فیلم «یک جای ساکت» در اوایل سال 2018 از حس های پنج گانه به عنوان منشا ترس استفاده کرد همه بینندگان احساس کردند که احتمالا جعبه پرنده هم شبیه به همان فیلم خواهد بود با این تفاوت که به جای صدا این بار دیدن باعث مرگ شخصیت ها می شود. اما جعبه پرنده به اثری کاملا مستقلی تبدیل شده است و تنها ارتباطش با «یک جای ساکت» در این است که هر دو فیلم از بهترین آثار وحشت سال 2018 هستند.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 58%
نظر مثبت:
این فیلم یک خورده کلیشه ای با موضوعش برخورد میکنه و این واقعا تنها نقطه ضعفشه. به جز این مورد فیلم سرعت بسیار خوبی داره، شخصیت هاش قابل باور هستند، بازی های اون بسیار خوبن و فضاسازیش هم فوق العاده ست. 
نظر منفی:
شخصیت ها و داستان فیلم خیلی کلیشه ای هستن. از اون فیلماییه که همش منتظرید بهتر بشن و آخر هم هیچ اتفاق جذابی نمیوفته. دیدن این فیلم باعث شد خدا رو شکر کنم که یه شغل معمولی دارم واقعا این منتقدها کار سختی دارن که باید این فیلما رو ببینن و درموردشون بنویسن!

دیالوگ برگزیده:
تام: زنده موندن زندگی کردن نیست. زندگی خیلی بیشتر از چیزیه که الان هست و میتونه خیلی بهتر بشه، تو میتونی بهترش کنی.

جزئیات:
ساندرا بولاک خود از سارا پالسن خواسته است که نقش خواهر او را بازی کند.
ساندرا بولاک در طول فیلمبرداری به خاطر پوشیدن چشم بند چندین مرتبه با دوربین برخورد کرده است.
ساندرا بولاک گفته است که حدود نیمی از دوره فیلمبرداری را با چشمان بسته گذرانده است.
نت فلیکس برای بازاریابی فیلم در شبکه های اجتماعی چالش «بردباکس» را راه انداخت که در آن افراد در حالیکه از خود فیلم می گرفتند سعی می کردند با چشم های بسته کارهای روزمره شان را انجام دهند.


 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

جعبه پرنده

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری