پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Ashes in the Snow

خاکستر در برف تولیدی مشترک از سینمای لیتوانی و امریکاست. این فیلم در ژانر درام تاریخی ساخته شده و محصول سال 2018 است. فیلمنامه «خاکستر در برف» بر اساس رمانی به نام «سایه های خاکستری» اثر روتا سپتیس نوشته شده و ماریوس مارکویسیوس آنرا کارگردانی است. از بازیگران فیلم می توان به بل پاولی، جونا هارکینگ و مارتین والستروم اشاره کرد. «خاکستر در برف» اولین بار در تاریخ 21 سپتامبر 2018 و در جشنواره فیلم لس آنجلس به نمایش درآمد.
نویسندگان:
بن یورک جونز
عوامل:
فیلمبرداری: راموناس گرشیوس
تدوین: جاناتان دیلون، ورونیکا جنت
موسیقی: ولکر برتلمان

بودجه کلی: $5,000,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 50% را بر اساس 14 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 42 از 100 را بر اساس نظر 7 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«داستان فیلم بار عاطفی و انسانی قدرتمندی دارد»
- استفن فاربر (هالیوود ریپورتر)


یادداشتی بر فیلم «خاکستر در برف»
خاکستر در برف فیلمی استونیایی- امریکایی درمورد دختری نوجوان و معصومیت او در مقابل تلخی و خشونت زندگی در سیبری است. فیلم تازه ماریوس مارکویسیوس درامی تاریخی است که بر اساس رمان سایه های خاکستری اثر روتا سپتیس نوشته شده و عشق شخصیت اصلی اش به خلق هنر تحت سخت ترین شرایط را روایت می کند، داستانی تاثیرگذار که تجربه احساسی عمیقی را برای بیننده رقم می زند.
فیلم در سال 1941 و در دوره جنگ جهانی دوم می گذرد. لینای شانزده ساله هنرمند بااستعدادی است که در لیتوانی به همراه پدر و مادر و برادر کوچکش زندگی می کند. در یک شب کاملا معمولی ناگهان ماموران دولت شوروی به خانه آنها می آیند و تمام خانواده را به همراه صدها نفر دیگر از ساکنان شهر به کمپ های کار اجباری در سیبری می فرستند. لینا گیج شده و در هم شکسته است اما سعی می کند به خاطر مادرش قوی بماند، در این شرایط است که او متوجه می شود ادامه دادن کار هنری اش آنها را لااقل به آزادی ذهنی می رساند. «خاکستر در برف» شخصیت مرکزی اش را با دقت و عمقی انسانی بررسی می کند و نشان می دهد که انسان اگر در شرایط سخت قرار گیرد چه توانایی ها و خلاقیت هایی را از خود بروز می دهد. فیلمنامه نویس این فیلم ، بن یورک جونز که به تازگی سریال «همه چیز افتضاحه!» را برای نت فلیکس نوشته است توانایی زیادی در خلق ماجراهای عاشقانه تاثیرگذار دارد. او در این فیلم موفق شده است شخصیت هایی پیچیده و باورپذیر خلق کند و نشان دهد که یک ماجرای عاشقانه خوب زمان و مکان نمی شناسد.
کشمکش بین النا مادر لینا و سرباز جوانی به نام نیکلای کرتسکی بیشتر تنش فیلم را تشکیل می دهد. نیکلای به النا اعتراف می کند که از موقعیت خود به عنوان سرباز شوروی اصلا راضی نیست اما با وجود این اعتراف، تجربه های متفاوت نیکلای و النا باعث می شود هیچگونه دلسوزی و درک متقابلی بین آنها به وجود نیاید. رابطه آنها کاملا ناسالم و آزاردهنده است، درست برخلاف رابطه ای که لینا با یک زندانی به نام آندریوس برقرار می کند. مانند درام های عاشقانه شکسپیری این دو عاشق توسط اطرافیان از هم جدا می شوند و فقط خوشبینی و امید است که آنها را زنده نگه می دارد. رنگ های فیلم زنده و متنوع هستند و در تضاد با چشم اندازهای بی روح و خسته کننده سیبری قرار دارند، انگار این شخصیت ها امیدشان را با خود به تبعید آورده اند. تاثیرگذاری داستان فیلم بسیار مدیون فیلمبرداری زیبا و نیز موسیقی پیانوی گوش نواز فیلم است که باعث می شوند «خاکستر در برف» به تجربه تصویری به یادماندنی ای تبدیل شود.

نویسنده: مورگان رویاس
منبع: www.cinemacy.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 85%
نظر مثبت:
اگه دوست دارید یه داستان عاشقانه خوب و احساسی رو ببینید دیدن این فیلم رو از دست ندید. فیلم به خوبی ستمی که حکومت شوروی در حق مردم لیتوانی کرده رو نشون میده و باعث میشه با شخصیت ها همذات پنداری کنید.
نظر منفی:
ایده اصلی داستان برام جذابیت زیادی داشت اما فیلم انتظاراتم رو برآورده نکرد. چیزی توی فیلم وجود نداره که باعث بشه بیننده به شخصیت ها اهمیتی بده و از نظر تاریخی هم مخاطب هیچ چیزی یاد نمیگیره. نیمه دوم فیلم خیلی حوصله سربر بود.

دیالوگ برگزیده:
لینا: اونها میخوان استقامت ما تموم بشه اما خبر ندارن که ما سلاح مرگبار تری داریم، امید!

جزئیات:
برای فیلمبرداری صحنه تبعید بیش از 700 سیاهی لشکر مورد استفاده قرار گرفته است.
«خاکستر در برف» پرفروش ترین فیلم تاریخ کشور لیتوانی است.
فیلمبرداری فیلم در سال 2016 به پایان رسید اما فیلم تا سال 2019 اکران نشد.



همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

خاکستر در برف

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری