پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Where Is Kyra?

«کرا کجاست؟» فیلمی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2017 است. این فیلم توسط اندرو دوسنومو کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا دارسی پیکول نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به میشل فایفر، کیفر ساثرلند و سوزان شپرد اشاره کرد. «کرا کجاست؟» در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 6 آوریل 2018 در امریکا اکران شد.

نویسندگان:
دارسی پیکول

عوامل:
فیلمبرداری: بردفورد یانگ
تدوین: اوریانا سودو
موسیقی: فیلیپ میلر


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 81% را بر اساس 47 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/4 از 10 است: «کرا کجاست؟ با استفاده از بازی درخشان میشل فایفر و یک داستان درگیرکننده و جذاب تماشاگرانش را راضی می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 72 از 100 را بر اساس نظر 20 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«یک بازی درخشان دیگر از میشل فایفر که در این سالها بسیار کم کار شده بود»
- تاد مک کارتی (هالیوود ریپوتر)


یادداشتی بر فیلم «کرا کجاست؟»
میشل فایفر با ایفای نقش زنانی به شهرت رسید که زیبایی ویرانگری دارند و در عین وسوسه کردن مردها، دست نیافتنی به نظر می رسند. از بازی های اولیه او در «گریس 2» و «صورت زخمی» گرفته تا کارهای جدی تر و مشهورتر او در «بیکر بویس فوق العاده» و «روابط خطرناک» همیشه حضور درخشان و قدرتمند او در فیلم ها، شخصیت هایی که بازی می کند را تحت تاثیر قرار داده است. اما در تمام این سالها زیر این چشم های آبی و گونه های درخشان بازیگری بسیار جدی وجود داشته که آماده بازی در نقش هایی به مراتب عمیق تر و پیچیده تر بوده است. «کرا کجاست؟» بالاخره به فایفر اجازه می دهد جنبه های تاریک تر و بکرتر استعدادهایش را نشان دهد و این فرصت را به او می دهد تا بهترین بازی تمام عمرش را در فیلم تازه آندره دوسنومو ارائه کند.
جالب اینجاست که این بار حضور میشل فایفر به هیچ وجه پرسر و صدا و چشمگیر نیست و او تا می توانسته در نقش خود حل شده است. آندره دوسنومو (کارگردان) بار دیگر به زندگی قشری از اهالی نیویورک می پردازد که برای تامین مخارجشان دچار مشکل هستند، کاری که قبلا در فیلم «مادر جرج» (2013) انجام داده بود. در اینجا فایفر راهنمای ما در دنیایی پر از اظطراب و فقر می شود آنهم در شهری که به ظاهر باشکوه و هیجان انگیز است. قدرت فایفر از آنجا مشخص می شود که او می تواند با کوچکترین تغییر در حالت صورت و یا لحن صدا بیننده را متاثر کند و همذات پنداری او را به شخصیت خود جلب نماید.
آندره دوسنومو برای نوشتن فیلمنامه به سراغ همکارش در فیلم «مادر جرج»، دارسی پیکول رفته که با توجه به موضوع فیلم تصمیم بسیار درستی بوده است. فیلم با نشان دادن روند همیشگی و غم انگیز زندگی کرا و مادرش شروع می شود که در آپارتمان کوچکشان با هم زندگی می کنند. بیننده آرام آرام با زندگی شخصیت های فیلم آشنا می شود و می فهمد کرا از کار بیکار شده و به تازگی از همسرش جدا شده است. فیلمبرداری برفورد یانگ شخصیت های فیلم را از دور دست شکار می کند. انگار ما در حال جاسوسی از شخصیت های فیلم هستیم و باید مواظب باشیم که فضای خصوصی آنها را به هم نزنیم. یانگ با استفاده از نور ضعیف و سایه های زیاد موفق می شود حس تنهایی شخصیت کرا را به بیننده منتقل کند، انگار جهان برای او بیش از حد کوچک شده و او را تحت فشار گذاشته است. یک عامل دیگر که فضاسازی فیلم را کامل می کند موسیقی دلهره آور فیلیپ میلر است که بازتابی از ترس دائمی کرا می باشد. «کرا کجاست؟» فیلمی درگیرکننده و عمیق درمورد فقر و واکنش انسان به شرایط سخت است و بازی درخشان میشل فایفر در آن همدلی بیننده را فورا به دست می آورد.

نویسنده: کریستی لمیر
منبع: www.rogerebert.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 51%
نظر مثبت:
بازی میشل فایفر و کیفر ساثرلند واقعا بی نظیره توی این فیلم. لحن فیلم خیلی غم انگیزه و این قضیه ممکنه بعضی ها رو ناراحت کنه اما در واقع تصویر صادقانه ای از مشکلاتیه که خیلی ها هر روز درگیرش هستند.
نظر منفی:
نورپردازی این فیلم اونقدر بده که چهره شخصیت ها رو نمیشه دید علاوه بر اون موسیقی فیلم هم آزاردهنده ست، اگر همه چیز یکم عادی تر بود احتمالا فیلم جالبی می شد.

دیالوگ برگزیده:
داگ: کرا میدونی که اگه پیدات کنن پوستت رو می کنن.

جزئیات:
فیلمبرداری این فیلم تنها 18 روز طول کشیده است.
این فیلم در جشنواره ساندنس مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.
در مصاحبه ای در سال 2013 میشل فایفر گفته بود فیلمهای اکشن را دوست دارد و میخواهد شخصیتی مانند کیفر ساثرلند در سریال «24» را بازی کند، او و کیفر ساثرلند به طور اتفاقی در این فیلم هم بازی شدند.
اندرو دوسنومو (کارگردان) قبلا «مادر جرج» (2013) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

کرا کجاست

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری