پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Redbad

ردبد فیلمی هلندی در ژانر تاریخی و درام و محصول سال 2018 است، این فیلم توسط روئل راینه کارگردانی شده است و فیلمنامه آنرا الکسا ون گالن نوشته است. ماجرای فیلم بر اساس زندگی ردبد پادشاه فریسیا نوشته شده است. از بازیگران فیلم می توان به جیس نابر، لیسا اسمیت و هاب استاپل اشاره کرد. «ردبد» در تاریخ 28 ژوئن 2018 در هلند به نمایش درآمد.

نویسندگان:
الکسا ون گالن

عوامل:
فیلمبرداری: روئل راینه
تدوین: رادو ایون
موسیقی: ترور موریس

واکنش منتقدها:
«ردبد» با واکنش منفی روزنامه های هلندی روبرو شد. اکثر منتقدان این کشور از سنگین بودن دیالوگ های فیلم و طولانی بودن بخش معرفی آن انتقاد کرده اند. با این وجود اکران آن در کشورهای اروپایی دیگر باعث موفقیت فیلم شد و به خصوص چند منتقد انگلیسی فیلم را به خاطر جسارت آن در پرداختن به یک موضوع تاریخی و نیز اکشن جذاب آن تحسین کرده اند. در زیر یادداشت جنی کرمود درمورد این فیلم را می خوانیم.

یادداشتی بر فیلم «ردبد»
در اکثر کشورهایی که این فیلم در آنها اکران شده، احتمالا مخاطبان هیچ آشنایی ای با ردبد ندارند. در هلند و بخش های شمالی آلمان و به خصوص درمیان طرفداران استقلال منطقه فریسیا او شخصیتی شناخته شده است اما بازهم داستان زندگی او داستان مشهوری نیست. او فردی بود که پس از مرگش تاریخ نگاران به دلایل سیاسی به زندگی او نپرداختند و حتی منابعی می گویند که اطلاعاتی که درمورد او وجود داشته کاملا از بین رفته است. این مورد شاید از نظر تاریخ نگاری خوشایند نباشد اما برای سینما که همیشه به دنبال قهرمان می گردد بسیار مناسب است. طرفداران او ارزش های مورد نظر خودشان را در او می بینند و او به گزینه ای مناسب برای یک فیلم تاریخی- حماسی تبدیل شده است. اگرچه تصویری که از ردبد در این فیلم ترسیم می شود نه کاملا قهرمان است و نه یک آدم عادی. او برای یک قهرمان اسطوره ای بیش از حد پیچیده است و برای اینکه یک آدم معمولی تلقی شود زیادی خصوصیات قهرمانی دارد.
جیس نابر نقش شخصیت مرکزی فیلم را بازی می کند و به خوبی از پس بازی کردن در نقش چنین شخصیت اسرارآمیزی بر می آید. روئل راینه کارگردان فیلم بین رویکرد واقع گرایانه به داستان تاریخی و رویکرد مخاطب پسند و اکشن گیر کرده است و سعی می کند بین این دو تعادل برقرار کند. صحنه های نبرد در فیلم داستانی بسیار درگیرکننده را تعریف می کنند که در طول فیلم رفته رفته جذابتر نیز می شود چرا که تصمیمات ردبد قطعی می شوند و او می داند دقیقا می خواهد چه کاری را انجام دهد. نبرد پایانی فیلم اوج توانایی تکنیکی روئل راینه را نشان می دهد اما چیزی که در واقع باعث جذابیت فیلم شده است، داستان شخصی ردبد است که کم کم در طول فیلم آگاهی سیاسی به دست می آورد و شخصیتش شکل می گیرد. فیلمبرداری فیلم به خوبی انجام شده است و از رنگ های غیراشباع استفاده شده تا بودجه پایین کار (به نسبت تولیدات تاریخی هالیوودی) کمتر به چشم بیاید.
چیزی که باعث می شود فیلم ارزشی فراتر از یک فیلم تاریخی معمولی داشته باشد، شیوه پرداخت مسائل مربوط به مذهب در آن است که به شیوه ای صریح و با دقت تاریخی زیاد انجام شده است. «ردبد» لحظات هیجان انگیز بسیاری دارد و اگرچه تاثیر سیاسی اش به اندازه فیلم «شجاع دل» زیاد نیست اما موفق می شود یک شخصیت تاریخی فراموش شده را بار دیگر معرفی کند و بینندگانش را تحریک کند در مورد او اطلاعات بیشتری به دست آورند.

نویسنده: جنی کرمود
منبع: www.eyeforfilm.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یه فیلم تاریخی خیلی خوب که فیلمبرداری فوق العاده ای داره و همزمان با سرگرم کنندگی اطلاعات مهمی در مورد تاریخ اروپا رو به بیننده منتقل می کنه. اگه به تاریخ اروپا و به خصوص هلند علاقه دارید حتما این فیلم رو ببینید.
نظر منفی:
مشکل اصلی این فیلم، فیلمنامه اونه که خیلی بد و تکه تکه نوشته شده و انسجامی نداره، علاوه بر این فیلم طولانی هم هست (حدود سه ساعت) و به همین خاطر مخاطب وسطای فیلم ازش خسته میشه.

جزئیات:
برای جمع کردن سیاهی لشکر های فیلم اطلاعیه ای منتشر شد که در آن اعلام شده بود فیلم به 5 هزار نفر با مو و ریش بلند نیاز دارد.
فیلم پس از اکران در سینما به صورت یک مینی سریال تلویزیونی نمایش داده شد.
روئل راینه قبلا فیلم «میشل د رایت» (2015) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

رد بد

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری