پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Blinded by the Light

کور شده از نور فیلمی بریتانیایی در ژانر کمدی و درام و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط گوریندر چادیا کارگردانی شده و فیلمنامه اش را پاول مایدا برگس، گوریندر چادیا و سرفراز منظور نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به ویویک کالرا، کولویندر گیر و میرا گاناترا اشاره کرد. «کور شده از نور» ابتدا در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 16 آگوست 2019 در امریکا اکران شد. فیلم علاوه بر تحسین منتقدان موفق شد نامزدی جوایز مهمی را نیز کسب کند.
نویسندگان:
پاول مایدا برگس، گوریندر چادیا، سرفراز منظور

عوامل:
فیلمبرداری: بن اسمیتهارد
تدوین: جاستین کریش
موسیقی: ای. آر رحمان

بودجه کلی: $15,000,000
فروش جهانی: $18,000,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 88% را بر اساس 208 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/44 از 10 است: «کور شده از نور مثل یک آهنگ راک خوب ریتم دلنشین و آشنایی دارد و پایان آن بینندگان را به تجربه دوباره آن ترغیب می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 71 از 100 را بر اساس نظر 44 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«یک فیلم شاد و عاطفی که به موضوعات مهم و تلخی مثل نژاد پرستی و سنت های خانوادگی می پردازد»
- آدام چیتوود (کلایدر)



یادداشتی بر فیلم «کور شده از نور»
در بین تمام فیلم هایی که امسال دیده ام هیچ صحنه ای به اندازه یکی از صحنه های «کور شده از نور» روی من تاثیرگذار نبوده است. جایی که دو مرد انگلیسی که یکی شان اصلیتی مسلمان و پاکستانی دارد و دیگری از سیک های هند است به خاطر علاقه مشترکشان به موسیقی و اینکه هر دو در این کشور احساس غربت می کنند با هم دوست می شوند. سیک ها و مسلمانان در واقع دشمنی دیرینه ای با هم دارند اما در اینجا این دشمنی دیگر معنایی ندارد، برای نژاد پرست هایی که به آنها توهین می کنند هر دو آنها پاکستانی هسند، مهاجران تیره پوستی که باید از انگلستان اخراج شوند. آنها احتمالا در خانه با یک زبان صحبت می کنند و والدینشان چیزهای مشترکی را برای آنان می خواهند – یک زندگی بهتر و احترام اجتماعی ای که آنان هرگز نتوانستند داشته باشند.
کور شده از نور فیلم جدید گوریندر چادیا، زندگینامه یکی از نویسندگان آن به نام سرفراز منظور است و حالا بر روی پلتفرم نت فلیکس در دسترس قرار گرفته است. فیلمی که پر از حس زندگی است و حال و هوای آن شبیه به فیلم «مثل بکام کات دار بزن» است. درست مثل پدر جس در آن فیلم، پدر جاود هم از او می خواهد سرش به کار خودش باشد و به او می گوید «ما پاکستانی هستیم باید سرمان را پایین بگیریم». منشا همیشگی دعواهای خانوادگی آنها اعتراض جاود به سختگیری های پدرش است. جاود نمی خواهد دکتر یا وکیل شود و به نویسندگی و شعر علاقه دارد. برای او خبرنگاری، شاعری یا مقاله نویسی فرقی ندارد، او فقط می خواهد بنویسد. اما همه چیز با آشنا شدن جاود با ترانه های بروس اسپرینگستین تغییر می کند، او در ترانه های اسپرینگستین زندگی خود در شهر کوچکشان را می بیند و یاد می گیرد چگونه باید با آن کنار بیاید.
چادیا (کارگردان) صحنه های موسیقی را به شکلی بسیار خلاقانه کارگردانی کرده است. شعرهای این قطعه ها روی دیوار ها و دور سر جاود پروجکت می شوند و انگار تجربه کردن آنها جاود را برای همیشه تغییر می دهد. می توان شباهت های این کار با فیلم دنی بویل به نام «دیروز» را دید که در آن شخصیت اصلی همین ارادت و علاقه را نسبت به ترانه های گروه بیتلز داشت. چادیا همواره درمورد تجربه مهاجرت فیلم ساخته اما در آثار جدیدش هر چه بیشتر به تصاویری صادقانه و عمیق دست یافته است و «کور شده از نور» در اوج این روند قرار دارد چرا که موفق می شود نوع دیگری از قهرمان سینمایی را معرفی کند، کسی که آواز می خواند و می رقصد، گریه می کند، موقع دعوا پا به فرار می گذارد و شاعر مسلک و جنتلمن است.
نویسنده: روهان ناهار
منبع: www.hindustantimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 91%
نظر مثبت:
یک فیلم دلنیشین و بامزه که عمیقا بیننده رو از نظر عاطفی تحت تاثیر قرار میده. شخصیت اصلی اونقدر دوست داشتنیه که میشه ماجراش رو سه ساعت دیگه هم تماشا کرد.
نظر منفی:
بازی ها و کارگردانی این فیلم خیلی خوب هستن ولی وقتی یه فیلمی درمورد شکستن دیکتاتوری پدر توی خانواده ست دیگه بیننده دقیقا میدونه قراره چه اتفاقاتی رو توی فیلم ببینه، به همین خاطر داستان فیلم به شدت قابل پیشبینی و بدون غافلگیریه.

دیالوگ برگزیده:
آقای اوانز: من 48 سال پیش رفتم جنگ با فاشیست ها بجنگم اما حالا فاشیست ها توی خیابونای لیورپول دارن قدم می زنن.

جزئیات:
این فیلم بر اساس زندگی واقعی سرفراز منظور نوشته شده است که خود در نوشتن فیلمنامه نیز همکاری کرده است.
باب برایدون که در فیلم نقش پدر مت را بازی می کند در واقعیت نیز طرفدرا پر و پا قرص بروس اسپرینگستین است.
فیلم در شهر لوتون انگلیس فیلمبرداری شده است.
گوریندر چادیا قبلا فیلم «مثل بکهام کات دار بزن» (2002) را ساخته است.




همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

کور شده از نور

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری