پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم 10 Minutes Gone

«ده دقیقه تمام شد» فیلمی کانادایی- امریکایی در ژانر جنایی و هیجانی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط برایان میلر کارگردانی شده و فیلمنامه اش را کلوین مائو و جف جینگل نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به بروس ویلیس، مایکل چیکلیس و میدو ویلیامز اشاره کرد. فیلم در تاریخ 27 سپتامبر 2019 اکران خود را آغاز کرد.
نویسندگان:
کلوین مائو، جف جینگل
عوامل:
فیلمبرداری: پیتر هالند
تدوین: باب موری
موسیقی: جاش اچلی

واکنش منتقدها:
این فیلم مورد استقبال منتقدان قرار نگرفته و از وبسایت راتن تومیتوز نمره 0% را بر اساس 7 نقد به دست آورده است. منتقدان بیشتر به فیلمنامه ضعیف این فیلم ایراد گرفته اند. همچنین فیلم در سایت متاکریتیک نمره 13% را بر اساس 4 نقد به دست آورده که نشانگر «نفرت بیش از حد» است.

یادداشتی بر فیلم «ده دقیقه تمام شد»
فیلم جدید برایان میلر انگار بر اساس الگوریتم کلمات کلیدی وبسایت های تماشای فیلم طراحی شده است. یک اکشن نسبتا کم خرج که برای مدت بسیار کوتاهی روی پرده سینماها رفت و بعد بلافاصله به این سرویس های آنلاین فرستاده شد. برایان میلر تجربه طولانی ای در کارگردانی ستاره های اکشن پا به سن گذاشته دارد. از فیلم «عقب نشینی» با بازی سیلوستر استالون گرفته تا «انتقام» و «شاهزاده» با بازی بروس ویلیس همگی آثاری در ژانر هیجانی هستند که سعی می کنند با استفاده از حضور یک ستاره اکشن به فروش قابل قبولی برسند اما هیچ یک فیلم های خوبی نیستند و باید حالا «ده دقیقه تمام شد» را هم به این لیست اضافه کرد.
رکس (با بازی بروس ویلیس) رهبری گروهی از دزدان را برعهده دارد که متخصص دزدی از بانک هستند. جدیدترین مشتری او فرد ناشناسی است که می خواهد یک جعبه فلزی را از گاوصندوقی در سینسیناتی سرقت کند. رکس به سرعت فرانک و جو را به همراه میچل و گرفین به یک تیم تبدیل می کند و عملیات را آغاز می کند، هر یک از این اعضا متخصص انجام کاری هستند، از اسلحه تا هک سیستم های امنیتی و حمل و نقل و غیره. توانایی کامپیوتری گریفین باید آنقدر وقت بخرد تا فرانک بتواند گاو صندوق را باز کند اما اشتباهی پیش می آید و فرانک و جو اسیر یک حمله غافلگیرانه می شوند. فرانک ده دقیقه بعد به هوش می آید و جو را می بیند که کشته شده و کیف به سرقت رفته است، همچنین به دلیل ضربه ای که به سرش وارد شده او هیچ چیزی را از حمله به یاد نمی آورد. این از دست رفتن حادثه جنبه جذابی را به فیلم اضافه می کند اما طولی نمی کشد که فرانک سفر خود برای یافتن خائن را شروع می کند. از آنجایی که رکس از مشتری 500 هزار دلار بیعانه گرفته و قرار است در صورت تحویل بسته یک و نیم میلیون دلار دستمزد بگیرد، او به این سادگی ها دست بردار ماجرا نیست و به فرانک کمک می کند تا محموله را پیدا کند. فرانک می داند که اگر بسته را پیدا نکند رکس قطعا او را می کشد به همین خاطر تک تک اعضای گروه را بازجویی می کند. این بازجویی ها البته خلاقانه پرداخت نشده و به صحنه هایی تکراری از شلیک و فرار تبدیل می شوند.
قطعا بروس ویلیس را باید بیشتر از کارگردان فیلم ملامت کنیم. او که بیشتر با فیلم های جان سخت شناخته می شود اخیرا در فیلم های اکشن کم بودجه ای بازی می کند که ارزش سینمایی چندانی ندارند. در همه این فیلم ها او با یک حالت صورت حضور دارد که همان را روی پوستر فیلم هم می بینید، این حالت تا پایان فیلم حفظ می شود، او در صحنه هایی که لازم حضور پیدا می کند، پولش را می گیرد و می رود سراغ قرارداد بعدی. فیلمنامه نویسان فیلم، کلوین مائو و جف جینگل سعی نکرده اند داستان فیلم را زیادی پیچیده کنند، همان چیزهای مورد انتظار در این فیلم ها تکرار می شوند و چند صحنه اکشن نیز در فیلم وجود دارد تا سرعت روایت را بیشتر کنند. هرچند در یک سوم پایانی فیلم یک غافلگیری خوب در داستان وجود دارد اما این موضوع آنقدر دیر اتفاق می افتد که عملا تاثیر چندانی بر مخاطب نمی گذارد. همچنین در آخر، فیلم به گونه ای پایان می یابد که فضا را برای آمدن فیلم بعدی آماده کند، دنباله ای که احتمالا هرگز ساخته نخواهد شد. همان روحیه ای که درمورد ویلیس به آن اشاره کردیم در کارگردانی فیلم هم مشاهده می شود. برای پر کردن جاهای خالی داستان از فلش بک استفاده شده و برخی از لوکیشن های بیرونی به صورت CGI به فیلم اضافه شده اند. او چیزهای اساسی ای که داستان نیاز دارد را فراهم می کند اما خلاقیت لازم برای ساختن فیلمی در ژانر اکشن را ندارد و نهایتا فیلمی می سازد که ده دقیقه پس از تمام شدن از ذهن بیننده پاک می شود.

نویسنده: جاستین لو
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 19%
نظر مثبت:
بازی مایکل چیکلیس توی این فیلم خیلی خوبه اما کسی بهش توجهی نمی کنه چون همه بروس ویلیس رو میبینن که در واقع نقشش کوچیکه و اهمیتی نداره. اگه به فیلمای سرقت علاقه دارید این فیلم رو ببینید.
نظر منفی:
ترکیبی از کارگردانی و بازی های بد و فیلمنامه کلیشه ای. البته فیلمنامه با چند غافلگیری داستانی در نهایت قابل تحمل است اما بازی های بد کاملا فیلم را نابود کرده اند.

جزئیات:
مایکل چیکلیس در اوایل فیلمبرداری احساس کرد چهره اش به نقش نمی خورد به همین خاطر ابروهایش را به گونه ای اصلاح کرد که همیشه عصبانی به نظر برسد.
بروس ویلیس تمام صحنه های مربوط به خودش را در یک بعد از ظهر فیلمبرداری کرده است.
تمام صحنه های بروس ویلیس در همان هتل محل اقامت خودش ضبط شده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

10 دقیقه تمام شد

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری