پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Anon

«به زودی» فیلمی بریتانیایی در ژانر علمی تخیلی و هیجانی و محصول سال 2018 است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم بر عهده اندرو نیکول بوده و از بازیگران آن می توان به آماندا سیفرید، کلایو اوون و مارک اوبراین اشاره کرد. این فیلم از تولیدات اورجینال کمپانی نت فلیکس به حساب می آید و از تاریخ 4 می 2018 بر روی این سرویس آنلاین قرار گرفته است.

نویسندگان:
اندرو نیکول

عوامل:
فیلمبرداری: امیر مکری
تدوین: الکس رودریگز
موسیقی: کریستوف بک

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 38% را بر اساس 47 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/3 از 10 است: «با وجود اینکه ایده مرکزی فیلم جذابیت زیادی دارد اما «به زودی» موفق نمی شود این ایده را به طرز درگیرکننده ای پیاده سازی کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 54 از 100 را بر اساس نظر 11 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«جهان خیالی ای که توسط نویسنده فیلم بنا شده بسیار جذاب است و جزئیات زیادی دارد»
- جیمز دایر (امپایر)


یادداشتی بر فیلم «به زودی»
اندرو نیکول با ساخت فیلم های قبلی اش به خوبی نشان داده بود که چقدر تصور آینده بشر برایش جذاب است. حالا و در فیلم جدید او شاهد نسخه ای جدید از آینده هستیم که درمحدوده ای بین دنیای فیلم های «نمایش ترومن» و «سیمون» قرار می گیرد. «به زودی» آینده بشر را در چنگال تکنولوژی می بیند، در این دنیا همه افراد به یک واقعیت مجازی مشترک متصل شده اند و همه تصاویر روی دید آنها پخش می شود. علاوه بر این هر لحظه از زندگی افراد ضبط شده و در سروری به نام اتر آپلود می شود تا در صورت نیاز به آن رجوع شود.
در چنین دنیایی طبیعتاً کار خلاف چندان دوام نمی آورد و مقامات به سرعت می توانند از این نوع مسائل باخبر شوند. اما گروهی از هکرها وجود دارند که سابقه ضبط شده افراد را دستکاری می کنند تا وقایع نامناسب را از بین ببرند؛ وقتی از اینکار برای قتل استفاده می شود و تغییر گذشته به تغییر حال می انجامد همه چیز به شدت پیچیده می شود. «به زودی» انتقادی از سوءاستفاده دیجیتال از حریم شخصی شهروندان است، موضوعی که در سالیان اخیر بسیار محل بحث و بررسی بوده است. فیلم با صداقت و جسارت زیادی از بی توجهی ما در به اشتراک گذاشتن اطلاعاتمان انتقاد می کند و نسبت به عواقب آن هشدار می دهد. ظاهر فیلم راضی کننده است به خصوص با گرافیک های سفیدی که نشانگر اتصال درونی کامپیوتر اتِر هستند و گاهی صفحه را پر می کنند، در این آینده هیچ نیازی به گوشی موبایل، کلید و غیره ندارید و شهر از هرنوع تبلیغاتی خالی است چرا که تبلیغات برای هر کسی جداگانه انتخاب و نمایش داده می شود. چیزی که کمک می کند دنیای فیلم بی روح نباشد بازی خوب کلایو اوون در نقش کاراگاه فیلم است، کسی که پسر جوانش را از دست داده است و هرچه فیلم جلو می رود گویی او بیشتر انرژی اش را از دست می دهد و تحلیل می رود. به همین خاطر او در شخصیت آماندا سیفیرد نوعی فرار از وضعیت کنونی اش را جستجو می کند. صحنه های آنان شاید ردپایی از عشق و عاشقی نداشته باشد اما اوون با بازی هوشمندانه اش نشان می دهد که آدمکش بودن آماندا سیفیرد چیزی از جذابیت او کم نکرده است.
تنها مشکل فیلم به افت سرعت آن در برخی نقاط برمی گردد. این مشکل درواقع از متن فیلمنامه ناشی شده است اما نیکول به عنوان کارگردان نتوانسته آنرا رفع کند به همین خاطر با وجود فضاسازی عالی فیلم داستان آن تا حد زیادی ساده و یکنواخت باقی می ماند. چنین درونمایه‎ی به‎روز و مناسبی اگر کمی بهتر پرداخت می شد می توانست به فیلمی بی رحم تر، صریح تر و در نتیجه تاثیرگذارتر تبدیل شود. با این وجود فیلم همچنان با جلوه های تصویری زیبای خود و بازی خوب آماندا سیفرید و کلایو اوون می تواند طرفداران ژانر علمی تخیلی را سرگرم کند.

نویسنده: جیمز دایر
منبع: www.empireonline.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 35%
نظر مثبت:
این فیلم از اون فیلم های علمی تخیلی ایه که با ایده های جذابش داستان رو پیش میبره و نه با رفتن به فضا و انفجار و غیره. سرعت کم فیلم هم که بعضی ها ازش انتقاد می کنن به خاطر مقدمه چینی و بالابردن تدریجی تنش توی فیلمه و کاملا قانع کننده ست. بازی آماندا سیفرید توی نقش یه قاتل سریالی واقعا دیدنیه.
نظر منفی:
با وجود اینکه جلوه های ویژه و بازی های فیلم خوب بودن اما داستان فیلم هیچ عمقی نداره و موضوع از بین رفتن حریم شخصی بیش از حد تکراریه که البته اون هم در حد شعار باقی میمونه. اگر برای فیلمنامه این فیلم وقت بیشتری گذاشته می شد میتونست فیلم خوبی بشه.

دیالوگ برگزیده:
گرل: نمیخوام چیزی رو پنهون کنم، چیزی ندارم که بخوام تو ببینی.

جزئیات:
تعدادی از آثار هنرمند مشهور دومینیک سوکولوفسکی در فیلم به نمایش در آمده اند که از موزه آلفا گالری کانادا قرض گرفته شده اند.
آماندا سیفرید و اندرو نیکول (کارگردان) قبلا در فیلم «به موقع» (2011) همکاری کرده اند.
ریچل رابرتز و اندرو نیکول (کارگردان) قبلا در فیلم «سیمون» (2002) همکاری کرده اند.
اگر به بازی آماندا سیفرید در این فیلم علاقه دارید، می توانید یکی از بهترین بازی های او را در «هنر مسابقه در باران» (2019) ببینید.



همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

به زودی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری