پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم American Dreamer

«رویاپرداز امریکایی» فیلمی امریکایی در ژانر اکشن و جنایی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط بریک بورت کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا دریک بورت و دنیل فورت نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به جیم گفیگان، رابی جونز و تامی بلنکارد اشاره کرد. «رویاپرداز امریکایی» در تاریخ 20 سپتامبر 2019 در امریکا اکران شد.

نویسندگان:
دریک بورت، دنیل فورت

عوامل:
فیلمبرداری: اریک هرت
تدوین: سوجین چانگ
موسیقی: برایان سنتی

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 53% را بر اساس 15 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/89 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 40 از 100 را بر اساس نظر 5 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«این بهترین بازی عمر جیم گافیگان است»
- ریچارد روپر (شیکاگو سان تایمز)

یادداشتی بر فیلم «رویاپرداز امریکایی»
نظریه «اثر پروانه» ای به معنای این است که گاهی یک عمل بسیار کوچک می تواند در زنجیره علت و معلولی باعث اتفاقاتی بسیار بزرگ در آینده شود. در فیلم جدید دریک بورت به نام «رویاپرداز امریکایی» این تاثیر به شکلی وحشتناک و در عین حال فوق العاده جذاب به نمایش در می آید وقتی که فردی با مشکلات مالی بسیار یک تصمیم سرنوشت ساز می گیرد و زنجیره ای از حوادث را به بار می آورد که ویرانگر و غیرقابل مهار هستند.
جیم گافیگان در نقش «کم» بازی می کند، مهندس کامپیوتری که یک شبه و به خاطر یک دعوای کاری همه چیزش را از دست داده است، شغل، همسر، خانه و حتی پسرش را که به دلیل قوانین حضانت امکان دیدنش را ندارد. او حالا در یک هتل ارزان قیمت زندگی می کند و با ماشینش به مسافرکشی مشغول است. اما با وجود تلاش های «کم» او هنوز هم قادر نیست هزینه های بچه هایش را بدهد و به همین خاطر رانندگی یک موادفروش محلی خرده پا را به عهده می گیرد، او را سر قرارهای مختلف می برد و شاهد است که چه درآمد فراوانی از فروش مواد مخدر به دست می آورد. در اینجاست که او تصمیم دیوانه وار آدم ربایی را می گیرد و از این لحظه به بعد دیگر هیچ چیز شبیه سابق نمی شود.
با اینکه داستان فیلم درواقع بیانگر موقعیت اجتماعی سختی است که شخصیتش گرفتار آن شده اما مستقیما به سیاست نمی پردازد. پیام های اجتماعی فیلم همواره به شکلی غیر مستقیم مطرح می شوند و به داستان روان فیلم آسیبی وارد نمی کنند. یکی از صحنه های بسیار درخشان فیلم جایی است که شخصیت اصلی زن بی خانمانی را می بیند که با یک چرخ خرید عرض خیابان را طی می کند، در اینجا بازی گافیگان تنها این معنی را می دهد که شخصیت او بالاخره وضعیت بدش را درک کرده و می داند که دیگر جزو طبقه متوسط نیست و در واقع تنها یک قدم دیگر تا افتادن به جهنم بی خانمان ها فاصله دارد. اما این تنها نکته مثبت فیلم نیست، رویاپرداز امریکایی تقریبا در تمام جنبه هایش من را غافلگیر کرد. بازیگری و به خصوص هماهنگی بین گافیگان و جونز در فیلم بسیار چشم گیر است و شبیه درام های مستقل و شخصیت محور عمل می کند. موسیقی فیلم تنش صحنه ها را به خوبی بالا می برد و بیننده را منتظر اتفاقات بعدی نگه می دارد. اما از همه اینها درخشان تر کارگردانی بورت است که روایت و پیچ و خم های داستان را به شکلی هوشمندانه و خفه کننده عرضه می کند و باعث می شود بیننده به صندلی اش میخکوب شود. فیلم های مستقل و جمع و جوری که کیفیت «رویاپرداز امریکایی» را داشته باشند در سال یکی دو تا بیشتر نیستند و به همین خاطر نباید فرصت دیدن آنها را از دست داد.
نویسنده: جاشوا اسپایسر
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 82%
نظر مثبت:
یک تریلر درجه یک و فیلمی که اجازه نمیده حواستون یک لحظه از داستان جذابش پرت بشه. همه چیز این فیلم عالیه از داستان و بازی ها گرفته تا کار تحسین برانگیز کارگردان که با همچین بودجه کمی فیلم رو تونسته بسازه.
نظر منفی:
قهرمان فیلم یه بازنده ست. نمی دونم چطور همچین شخصیتی میتونه قهرمان یه داستان باشه. با این که گافیگان این نقش رو به خوبی بازی می کنه اما طراحی شخصیت مشکل داره و بیننده نمیتونه باهاش ارتباط برقرار کنه.

جزئیات:
وقتی شخصیت اصلی با برادرش تلفنی صحبت می کند صدای برادر او توسط دریک بورت (کارگردان) بازی شده است.
عنوان فیلم از یکی از دیالوگ های تراویس بیکل در فیلم «راننده تاکسی» گرفته شده است.
فیلم تنها در طول 16 روز فیلمبرداری شده است.


همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

رویا پرداز امریکایی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری