پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Terminator: Dark Fate

یادداشتی بر فیلم «ترمیناتور: سرنوشت شوم»
نیل سوانس
دو دهه از اتفاقات فیلم «روز داوری» گذشته است. دنی راموس (ناتالی ریس) در یک کارخانه ماشین سازی کار می کند. یک ورژن جدید از ترمیناتور به نام Rev 9 برای کشتن او در زمان به عقب فرستاده می شود و زندگی آرام و معمولی او را به هم می ریزد. مثل گذشته او به تنهایی فرستاده نشده است و یک سرباز انسان به نام گریس هم همراه او است. آنها خطر این ترمیناتور جدید را بسیار جدی می بینند تا اینکه سارا کانر (لیندا همیلتون) وارد داستان می شود که درمورد این ماشین های کشتار اطلاعاتی دارد. این سه زن باید برای زنده ماندن تلاش کنند و در این راه سارا باید با هیولاهای درونش بجنگد و انگار همه این هیولاها فرم یک ترمیناتور مشخص (آرنولد شوارتزنیگر) را به خودشان گرفته اند.
بزرگترین چالشی که فیلم با آن روبرو می شود این است که ثابت کند کاری جز بیدار کردن حس نوستالژی بینندگانش انجام می دهد. این فیلم اتفاقات سه فیلم آخر سری ترمیناتور بعد از «روز داوری» را نادیده می گیرد و در عوض با استفاده از المان های جذاب دو فیلم اول مسیر جدیدی را پی می گیرد. یک تفاوت اساسی قرارگیری سه زن در مرکز داستان است. لیندا همیلتون در نقش یک سرباز کهنه کار جنگ دیده بسیار خوب بازی می کند و هم مخاطبان جدید و هم قدیمی فیلم می توانند با او ارتباط برقرار کنند. بهترین صحنه های فیلم آنهایی هستند که شخصیت سارا کانر در آنها با شخصیت های جدید مکنزی دیویس و ناتالی ریس همراه می شود. آرنولد شوارتزنیگر تا حدود زیادی در سایه این سه شخصیت قرار می گیرد و این به نفع فیلم تمام می شود.
تنها نکته منفی فیلم شکست آن در پرداخت یک ضدقهرمان به یادماندنی دیگر است. با وجود تلاش های گابریل لونا برای عمق بخشیدن به شخصیت Rev 9 شخصیت او هنوز بسیار خام است. همچنین دو فیلم اول به دلیل داشتن سکانس های اکشن جذاب به یادماندنی شده اند اما در این فیلم با وجود استفاده زیاد کارگردان از جلوه های ویژه صحنه های اکشن به پای آن فیلم ها نمی رسند. این موضوع ثابت می کند که هیچ حجمی از CGI نمی تواند جذابیت دیدن دوباره لیندا همیلتون و آرنولد شوارتزنیگر روی پرده را بازسازی کند. آیا سرنوشت شوم بهترین فیلم ترمیناتور از زمان اکران «روز داوری» است؟ قطعا. اما این خیلی دستاورد مهمی نیست. با این وجود «سرنوشت تاریک» فیلم جذابی در کنار ترمیناتورهای جیمز کامرون است و آنقدری خوب هست که این سری را دوباره زنده کند.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 70% را بر اساس 319 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/22 از 10 است: «ترمیناتور: سرنوشت تاریک پیشرفت محسوسی به نسبت همه فیلم های دیگر سری ترمیناتور دارد هرچند خشونت هیجان انگیز آن شاید به پای بعضی از فیلم های قبلی نرسد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 54 از 100 را بر اساس نظر 50 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی متضاد با هم و متوسط» است. 
«ترمیناتور: سرنوشت تاریک آخر یا آخرین فصل این داستان چند ساله است و یا شروعی برای یک سری کاملا جدید. فیلم هر دو کار را به درستی انجام می دهد. هم داستانِ دو فیلم دیگر را به یک نتیجه راضی کننده می رساند و هم خط داستانی کلاسیک ترمیناتور را به شکل جدیدی دوباره عرضه می کند.»
ویلیام بیبیانی (هالیوود ریپورتر)
«تنها دنباله به درد بخور ترمیناتور از زمانی که ترمیناتور 2 اکران شده است.»
اوون گلیبرمن (ورایتی)

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 82%

نظر مثبت:
متوجه نمی شم چرا کسی باید به این فیلم نمره کم بده. احساس میکنم داستان فیلم میتونست بهتر باشه اما بازی ها، صحنه های اکشن و کمدی فیلم اون رو جبران می کردند. فیلم بی نقص نیست اما فیلم دیدنی و جذابیه و دیدنش رو به همه توصیه می کنم.

نظر منفی:
این فیلم هم مانند دنباله های جنگ ستارگان دچار همان مواضع سیاسی سطحی درمورد فمینیسم و تنوع نژادی می شود. موقع دیدن فیلم متوجه می شوید که آرنولد و لیندا فیلم را به خاطر پول و بدون داشتن علاقه ای به آن انجام داده اند. شخصیت ها سطحی و ضعیف هستند و تا دقیقه 30 فیلم هیچ صحنه اکشنی وجود ندارد.

نویسندگان: 
دیوید اس. گویر ، جاستین رودس، بیلی ری، جیمز کامرون (داستان)

عوامل:
فیلمبرداری: کن سنگ
تدوین: جولیان کلارک
موسیقی: جانکی ایکس ال

بودجه کلی: $185,000,000
فروش جهانی: $261,119,292

دیالوگ برگزیده:
دنی راموس: تو همه این اسلحه ها رو نگه داشتی؟
T 800: حساب کردم احتمال 74 درصد وجود داره که بشریت خودش رو از بین ببره و به سوی بربریت بره و اونجا این سلاح ها برای محافظت از خونواده م به درد میخوردن. گذشته از همه اینا اینجا تگزاسه.

جزئیات:
این اولین فیلم ترمیناتور است که در آن لیندا همیلتون بیشترین دستمزد را می گیرد و هم چنین اولین فیلمی که شوارزنیگر بالاترین حقوق را دریافت نمی کند.
برت آزار بار دیگر و پس از «ترمیناتور: جنسیس» نقش بدل آرنولد را دارد که چهره آرنولد جوان روی صورت او بازسازی می شود.
موقع فیلمبرداری اولین فیلم ترمیناتور آرنولد شوارتزنیگر 36 سال داشته و در زمان شروع فیلمبرداری این فیلم او 71 ساله بوده است.
لیندا همیلتون برای آمادگی این نقش یک سال تمرینات بدنی و رژیم غذایی سخت را تحمل کرده است.
اتفاقات فیلم در سه سال 1998، 2020 و 2042 می گذرند.
قبل از این که نوشتن فیلمنامه به پایان برسد، تیم میلر صحنه های اکشن فیلم را با جزئیات زیاد طراحی کرده است.
جیمز کامرون این فیلم را یک دنباله مستقیم بر فیلم های ترمیناتور خودش (ترمیناتور (1984) و ترمیناتور 2: روز داوری (1991)) می داند. او دخالتی در ساخت فیلم های ترمیناتور 3: خیزش ماشین ها (2003)، ترمیناتور: رستگاری (2009) و ترمیناتور: جنسیس (2015) نداشته است. فیلم حاضر اتفاقات هر سه این فیلم ها را نادیده می گیرد.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

نابودگر: سرنوشت تاریک

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری