پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Official Secrets

اسرار رسمی فیلمی امریکایی در ژانر درام و بیوگرافی و محصول سال 2019 است. این فیلم که توسط گیوین هود کارگردانی شده بر اساس داستان واقعی زندگی کاترین گان مامور مخفی بریتانیایی نوشته شده که اطلاعات مربوط به یک پرونده جاسوسی مشترک بین امریکا و انگلستان را فاش کرد. از بازیگران مطرح فیلم می توان به کایرا نایتلی، مت اسمیت، متیو گود و آدام بکری اشاره کرد. اسرار رسمی در جشنواره فیلم ساندنس و در تاریخ 28 ژانویه 2019 به نمایش در آمد پس از اکران در سینماها به فروش نه و نیم میلیون دلاری رسید.

نویسندگان:
گرگوری برنستاین، سارا برنستاین، گیوین هود

عوامل:
فیلمبرداری: فلوریان هوفمایستر
تدوین: مگان گیل
موسیقی: پاول هپکر، مارک کیلیان

بودجه کلی: نامشخص
فروش جهانی: $9,581,462

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 82% را بر اساس 107 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/81 از 10 است: «اسرار رسمی داستانش را به شیوه ای معمولی تعریف کرده و پیام مهمش را به بیننده منتقل می کند اما چیزی که واقعا باعث بهتر شدن فیلم شده بازی خوب کایرا نایتلی است».
«به عنوان کسی که این پرونده را از روزهای اول دنبال کرده باید بگویم که این فیلم تصویر صادقانه و دقیقی را از آن ارائه می دهد، تصویری که البته همچنان در حال کامل شدن است چرا که تمام اطلاعات این پرونده هنوز فاش نشده است»

یادداشتی بر فیلم «اسرار رسمی»
اسرار رسمی فیلمی محصول سال 2019 است که بر اساس داستان واقعی زندگی کاترین گان نوشته شده است، کسی که یکی از جنجالی ترین پرونده های جاسوسی مربوط به جنگ امریکا و عراق را فاش کرد. عمل شجاعانه او برای افشای این اطلاعات نه تنها او را با برخورد مقامات اطلاعاتی مواجه کرد بلکه جان او را نیز به خطر انداخت.
در یکی از بهترین صحنه های فیلم کاترین گان به یک مامور پلیس بریتانیایی که او را به جاسوسی متهم می کند می گوید: «من اطلاعات جمع نمی کنم تا دولت بریتانیا بتونه به مردمش دروغ بگه». این صحنه و صحنه های دیگری در فیلم به خوبی نشان می دهند که موضوع فیلم چقدر با وضعیت کنونی جوامع غربی هماهنگی دارد. کارگردان فیلم گیوین هود به همراه نویسندگان فیلم به خوبی وضعیت کنونی این دولت ها را به تصویر می کشند. دولت هایی که واقعیت های مهمی را از مردم پنهان می کنند تا به اهداف تبلیغاتی خودشان برسند. اینجا موضوع جنگ عراق و توجیه حمله نظامی به عراق توسط دو ابرقدرت نظامی جهان (امریکا و انگلستان) است. این دو دولت مدعی بودند که عراق سلاح های کشتار جمعی ای در اختیار دارد که می تواند برای امنیت جهانی خطرناک باشد اما این در واقع بهانه ای بیش نبود.
فیلم با وجود اینکه با این موضوع حساس با ظرافت برخورد می کند و اطلاعات را به صورت تدریجی به مخاطب می دهد اما آنقدر محتوای سیاسی دارد که طرفداران فیلمهای سیاسی را راضی کند. فیلمنامه به خوبی اطلاعات مربوط به جنگ عراق و مخالفان و موافقان آنرا به بینندگان منتقل می کند و اینکار را بدون جانبداری انجام می دهد. کایرا نایتلی در نقش اصلی فیلم نمایشی بسیار باورپذیر دارد و آسیب پذیر بودن و ترس او را به خوبی نشان می دهد. عمل کاترین گان بسیار پرخطر بوده و تصمیماتش باعث مواجهه او با دولت بریتانیا شده است، این خطر و اظطراب در لحظه به لحظه بازی نایتلی نفوذ کرده و البته باعث می شود شجاعت این شخصیت هم بیشتر به چشم بیاید که با وجود این خطرات دست به عمل می زند. حتی با وجود مشکلاتی که در زندگی شخصی او وجود دارد هرگز او را به شکل شخصیتی ضعیف نمی بینیم. بازیگر فلسطینی آدام بکری که نقش شوهر مسلمان کاترین گان را بازی می کند هم به همین اندازه در تصویر کردن شخصیتش موفق است. اسرار رسمی به عنوان فیلمی که درمورد اتفاقی کمتر شناخته شده از تاریخ سیاسی معاصر ساخته شده، به خوبی تمام جنبه های اصلی این اتفاق را به بینندگانش نشان می دهد. فیلم با وجود استفاده از کلیشه ها به واقعیت وفادار می ماند و موفق می شود این داستان مهم را به مدیوم سینما بیاورد.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 89%
نظر مثبت:
فیلم با اینکه یه داستان سیاسی خیلی مهم رو با جزئیات روایت میکنه اما هیچوقت خسته کننده نمیشه و خیلی خیلی هیجان انگیزه. بهترین جنبه فیلم بازی فوق العاده کایرا نایتلیه که فکر کنم بهترین بازی عمرش رو توی این فیلم ارائه داده.
نظر منفی:
یک مقاله روزنامه که به زور به فیلم تبدیل شده. بازی ها و جنبه های فنی فیلم خوب هستن اما فیلم نمیتونه ماجرا رو اونطوری که باید نشون بده و همه چیز سطحی تر از چیزی که اتفاق افتاده نشون داده میشه.

دیالوگ برگزیده:
کاترین گان: من برای مردم کشورم کار می کنم. من اطلاعات جمع می کنم تا دولت بتونه از شهرونداش محافظت کنه نه اینکه به اون ها دروغ بگه.
جزئیات:
این دومین همکاری کایرا نایتلی و رالف فینس است. آنها قبلا در فیلم دوشس (2008) همکاری کرده بودند.
همسر کاترین گان، مهاجری کرد به نام یاسر گان است که از بریتانیا اخراج شده و حالا به همراه همسرش در ترکیه زندگی می کنند.
ابتدا قرار بود جاستین چادویک فیلم را کارگردانی کند و نقش اصلی آن به ناتالی دورمر سپرده شود.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

اسرار رسمی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری