پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Fractured

شکسته فیلمی امریکایی در ژانر معمایی و هیجانی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط برد اندرسون کارگردانی شده و فیلمنامه اش را آلان مک الروی نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به سم ورثینگتون، لیلی ریب و استفن توبولوفسکی اشاره کرد. «شکسته» نخستین بار در جشنواره فانتاستیک به نمایش در آمد و سپس در 11 اکتبر 2019 توسط سرویس آنلاین نت فلیکس پخش شد.

نویسندگان: 
آلان مک الروی
شین دین، ....
عوامل:
فیلمبرداری: بیورن کارپنتیر
تدوین: رابرت مئاد
موسیقی: آنتون سانکو


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 62% را بر اساس 26 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/66 از 10 است: «شکسته با بازی خوب سم ورثینگتون و پیچ و خم های داستانی جذابش به یک تریلر موثر تبدیل شده است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 36 از 100 را بر اساس نظر 5 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی منفی» است.
«برد اندرسون واقعا از بیمارستان متنفر است!»
- کریس اوانجلیستا (اسلش فیلم)


یادداشتی بر فیلم «شکسته»
برد اندرسون می تواند فیلمهایی مثل «شکسته» را در خواب هم کارگردانی کند. تجربه های زیاد او در ژانر تریلر من را که به شدت طرفدار کارهایش هستم متقاعد کرد که فورا به سراغ اثر جدید او برای شبکه نت فلیکس بروم. این فیلم هم همان تعلیق های هیچکاکی آثار دیگر برد اندرسون را دارد و گرچه می توانست فیلمی بسیار متفاوت باشد اما سعی می کند به فرمول های این ژانر متعهد بماند. این وفاداری به ژانر گرچه در بسیاری از نقاط داستان به نفع فیلم تمام شده اما باعث می شود بعضی از گره گشایی های داستانی قابل پیشبینی شود. 
سم ورثینگتون نقش ری مونرو را در فیلم بازی می کند که به همراه همسر و دخترش در حال مسافرت هستند تا عید شکرگزاری را به همراه خانواده ری بگذرانند. وقتی آنها در یک پمپ بنزین توقف می کنند دختر کوجک آنها (پری) می افتد و دستش می شکند. ری و همسرش با عجله او را به بیمارستان می رساند و درآنجا پس از مدت ها تلاش موفق می شوند دکتری را پیش او ببرند. دکتر به آنها می گوید که باید از بچه شان آزمایش گرفته شود و پری و مادرش را به سمت طبقه پایین بیمارستان راهنمایی می کند. ری در اتاق انتظار می ماند و برای مدتی خوابش می برد. وقتی او نگران از خواب می پرد از مسئول پذیرش می خواهد محل بستری دخترش را بگوید ولی او می گوید اطلاعاتی از پذیرش دختر و مادرش ندارد. دکتری که پری را معاینه کرده بود شیفتش تمام شده و رفته است و حالا ری باید به دنبال سرنخی از خانواده اش بگردد.
از بین تمام آثار هیچکاک «خانم ناپدید می شود» فیلم مورد علاقه من است و یک بازسازی مدرن از آن توسط برد اندرسون مسلماً برای مخاطبانی مثل من که به آثار ژانر تریلر علاقه دارند می تواند بسیار جذاب باشد. داستان شکسته جذاب است و با سرعت مناسبی پیش می رود، همچنین فیلمبرداری بیون کارپنتیر باعث فضاسازی بیشتر و در نتیجه درگیری بیشتر مخاطب با داستان فیلم می شود. طراحی صحنه بیمارستان در فیلم با هوشمندی انجام شده و به گونه ای است که احساس شوم بودن فضا برای مخاطب تداعی می شود، جایی که در آن نمی شود به کسی اعتماد کرد. از لحاظ داستانی فیلم جذابیتش را تا به انتها حفظ می کند و کمتر به راه های فرعی و عجیب و غریب می رود. اگر «شکسته» را با بازسازیِ جودی فاستر از «خانم ناپدید می شود» مقایسه کنیم متوجه می شویم که این فیلم به نسبت «نقشه نبرد» فیلم بسیار بهتری است که در آن تنها مکان داستان از قطار به هواپیما تغییر کرده بود. بازی سم ورثینگتون در نقش ری در حد نمایش کریستین بیل در ماشینیست (که به نظرم بهترین بازی ای است که برد اندرسون تا به حال از بازیگرانش گرفته) نیست اما انرژی کافی را برای مجسم کردن قهرمان داستان دارد و موفق می شود تنش موجود در روحیه شخصیتش را به بینندگان منتقل کند. «شکسته» قطعا بهترین کار برد اندرسون نیست اما به خوبی توانایی او در پرداخت فیلمهای ژانر دلهره را نشان می دهد و می تواند طرفداران این ژانر را راضی کند. 
نویسنده: روهان ناهار
منبع: www.hindustantimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 50%
نظر مثبت:
یک تریلر سرگرم کننده که مدام بهتون رو دست میزنه و غافلگیرتون میکنه. اگه به فیلمایی با حال و هوای «جزیره شاتر» علاقه دارید حتما این فیلم رو ببینید.
نظر منفی:
اگر به اندازه کافی فیلم دیده باشید غافلگیری های داستانی فیلم اصلا کار نمی کنن و قابل پیشبینی هستند. علاوه بر اون دیالوگ های فیلم هم بسیار بد نوشته شدن و فضاسازی فیلم رو خراب میکنن، در کل از برد اندرسون انتظار بیشتری داشتم.

دیالوگ برگزیده:
دکتر برتهام: داستان چیه دختر کوچولو؟
پری: افتادم.
دکتر برتهام: دیر یا زود همه می افتیم مگه نه بابایی؟


جزئیات:
نت فلیکس چهار فیلم را به صورت ویژه برای فصل هالووین ساخته است: «شکسته» ، «ایلای» ، «مار زنگی» و «در چمن زار بلند».
برد اندرسون (کارگردان) قبلا فیلم «ماشینیست» (2004) را ساخته است.



 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

شکسته

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری