پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Art of Self-Defense

هنر دفاع شخصی فیلمی امریکایی در ژانر کمدی تلخ و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط رایلی استرنز کارگردانی و نوشته شده است و از بازیگران مطرح آن می توان به جسی آیزنبرگ، الساندرو نیوولا و ایموگن پوتس اشاره کرد. فیلم اولین بار در جشنواره جنوب از جنوب غربی به نمایش در آمد و سپس در تاریخ 12 جولای 2019 در امریکا اکران شد.
نویسندگان:
رایلی استرنز
عوامل:
فیلمبرداری: مایکل راگن
تدوین: سارا بث شاپیرو
موسیقی: هثر مک اینتاش

بودجه کلی: نامشخص
فروش جهانی: $2,414,269
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 84% را بر اساس 158 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/28 از 10 است: «هنر دفاع شخصی به خوبی موضوع مردانگی در امریکای معاصر را بررسی می کند و به دستاورد برجسته ای برای فیلمساز تازه کارش تبدیل شده است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 65 از 100 را بر اساس نظر 32 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.






یادداشتی بر فیلم «هنر دفاع شخصی»
در هنر دفاع شخصی شاهد ترکیب «باشگاه مشت زنی» با «بچه کاراته» خواهید بود. هر چند وقت یک بار فیلمی اکران می شود که آنقدر متفاوت است که نمی توانید عاشقش نشوید. امسال فیلم هنر دفاع شخصی اثر رایلی استرنز چنین فیلمی بود. نگاهی خشک و تاریک به مسئله جنسیت که بیننده را یاد آثار کارگردان یونانی یورگوس لانتیموس می اندازد.
در هنر دفاع شخصی استرنز نگاهی دقیق به مسئله مردانگی انداخته است و این موضوع را بررسی کرده که در واقع در جامعه کنونی مردان باید از بین دو گزینه دست به انتخاب بزنند. یا باید یک سنسی (مربی کاراته) باشند، یعنی مردی با ویژگی های کاملا مردانه که اصلا اهل مصالحه نیست و یا شخصیتی منطقی داشته باشند که می پذیرد انسان ها شخصیت های متفاوتی دارند و هر کس می تواند با دیگری کنار بیاید. هرچند هنر دفاع شخصی فیلمی است که تنها به همین موضوع محدود شده است اما آن را با چنان ظرافتی پرداخت می کند که شایسته تحسین است.
فیلم تلاش نمی کند با همه مخاطبان ارتباط برقرار کند و به جای این کار به لحن ویژه خودش دست پیدا می کند و به نوعی از کمدی می رسد که سرد و ضدهیجان است و مخاطبان خاص خودش را دارد. نه تنها دیالوگ های فیلم شبیه به دیالوگ های معمولی و با اوج و فرود های زیاد نوشته نشده اند بلکه حتی فیلمبرداری کار هم از همین الگو پیروی می کند. طراحی صحنه و رنگ بندی نماها به گونه ای هستند که ویژگی خاصی به مکان نمی دهند و به همین خاطر انگار این اتفاقات در هر جایی می تواند رخ بدهد. معمولا چنین چیزی برای فیلم ها نکته ای منفی به حساب می آید اما در این فیلم اینطور نیست، چرا که نشان می دهد موضوع مردانگی افراطی می تواند در هر جایی خطرناک باشد.
همانطور که پیش تر اشاره شد «هنر دفاع شخصی» تنها به یک موضوع می پردازد و آن مسئله مردانگی و برخوردهای افراطی بعضی از مردان به این مسئله است. با این وجود چیزی که اجازه نمی دهد فیلم تکراری و خسته کننده شود استفاده از لحن های مختلف در طول فیلم است. در اوایل فیلم شاهد داستانی آرام هستیم و همراه با شخصیت کیسی وارد داستان می شویم اما به محض اینکه کیسی فعالیتش در باشگاه را شروع می کند فیلم بیشتر و بیشتر به سوی کمدی می رود. در ادامه و با رسیدن به نیمه دوم فیلم این لحن جای خود را به لحن فیلمهای هیجانی/ اکشن می دهد تا فیلم به اوج برسد. ممکن است این تغییر لحن برای برخی از مخاطبان خوشایند نباشد اما کسانی که از این جنس کمدی خوششان می آید را حسابی راضی خواهد کرد.
«هنر دفاع شخصی» با یک بازی فوق العاده خوب از جسی آیزنبرگ و فیلمنامه ای که بسیار ماهرانه نوشته شده به دستاورد مهمی برای رایلی استرنز (نویسنده- کارگردان) تبدیل می شود. فیلمی خنده دار و بسیار جسورانه که هرجور شده مخاطبان خودش را پیدا کرده و آنان را با کمدی تلخش سرگرم می کند.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 63%
نظر مثبت:
این جور فیلم ها هستن که باعث میشن آدم هنوز رغبت داشته باشه بره سنیما. یه فیلم متفاوت و خلاقانه درمورد یه موضوع مهم. خوبی فیلم اینه که پیامش رو مستقیما توی مغزتون فرو نمیکنه و به یه شکل خیلی بامزه و خنده دار اون رو به بیننده هاش نشون میده.
نظر منفی:
من عاشق بازی جسی آیزنبرگ هستم و به خاطر همین این فیلم رو دیدم اما شدیدا ناامید شدم. داستان فیلم بیش از حد یک بعدی و ساده ست و شوخی هاش اصلا خنده دار نیستن. آیزنبرگ بازی همیشگیش رو اینجا هم ارائه میده اما دیالوگ ها اونقدر بد هستن که نمی ذارن درخشش خاصی داشته باشه.

دیالوگ برگزیده:
سنسی: این کمربند مشکی نه تنها توانایی من توی کاراته رو نشون میده بلکه شلوارم رو هم بالا نگه می داره!

جزئیات:
رایلی استرنز (کارگردان فیلم) خود مربی ورزش رزمی جوجیتسو است.
این فیلم به عنوان یک بازسازی کمدی از «بچه کاراته» به استودیو سازنده معرفی شده بود.
این اولین فیلم کمدی جسی آیزنبرگ پس از افراط امریکایی (2015) است.
رایلی استرنز (کارگردان) قبلا فیلم اشتباهات (2014) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

هنر دفاع شخصی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری