پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The King

پادشاه فیلمی امریکایی- استرالیایی در ژانر درام تاریخی و محصول سال 2019 است. این فیلم که از روی چند نمایشنامه ویلیام شکسپیر اقتباس شده توسط دیوید میچود کارگردانی شده و فیلمنامه اش را میچود با همکاری جوئل ادگرتون نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به تیمونی چالامت، جوئل ادگرتون، شان هریس و رابرت پتینسون اشاره کرد. فیلم اولین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 1 نوامبر 2019 روی سرویس آنلاین نت فلیکس قرار گرفت.
نویسندگان:
دیوید میچود، جوئل ادگرتون

عوامل:
فیلمبرداری: آدام آرکاپاو
تدوین: پیتر سیبراس
موسیقی: نیکلاس بریتل

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 70% را بر اساس 132 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/54 از 10 است: «هرچند پادشاه ضعف هایی در داستانگویی دارد اما بازیهای خوب و طراحی صحنه عالی فیلم آنرا به یک اثر تاریخی تماشایی تبدیل می کنند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 61 از 100 را بر اساس نظر 36 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«این فیلم ها هستند که باعث می شوند به نت فلیکس بیشتر علاقه مند شوم»
- باب گریم (رنو نیوز)





یادداشتی بر فیلم «پادشاه»
تیموتی چالامت دیر یا زود باید در یک درام تاریخی بازی می کرد. او که یکی از آینده دار ترین بازیگران نسل خودش است تنها با 23 سال سن نقش اول فیلم جدید دیوید میچود را بازی می کند. فیلم برداشتی مدرن از نمایشنامه های شکسپیر درمورد شاهان است و تولید پر هزینه ای داشته است. آزادی عمل زیاد فیلمسازان در ارائه تاریخ به گونه ای که مخاطبان جوان تر با آن ارتباط برقرار کنند از جذابیت های فیلم است. و چه کسی بهتر از تیموتی چالامت که طرفداران بی شماری در میان این قشر از مخاطبان دارد. بازی چالامت در این نقش ترکیبی از بازیگوشی جوانانه و آرامشی بزرگسالانه است که با نگاه های عمیق او کامل می شود و به خوبی وضعیت روحی پادشاه را به تصویر می کشد. کسی که علاقه ای به تاج و تخت ندارد اما نمی تواند به وظایفش عمل نکند.
«پادشاه» موفق می شود به خوبی این شک شخصیت اصلی اش را بازتاب دهد و تصویری از ذهنی جوان ارائه دهد که بین عقاید صلح طلبانه و وظایفش نمی داند کدام یک را باید انتخاب کند. یکی از عواملی که باعث می شود چالامت بتواند از پس نقش بربیاید آسان کردن دیالوگ های قدیمی نمایشنامه های شکسپیر است. این کار باعث می شود هم مخاطبان جدید با فیلم بهتر ارتباط برقرار کنند و هم چالامت راحت تر با شخصیت تاریخی ای که بازی می کند کنار بیاید.
کار فیلمبردار آدام آرکاپاو در فیلم بسیار حیاتی بوده است. او توانسته برای کاهش هزینه های فیلم تعادل جالبی بین صحنه های داخلی و خارجی فیلم برقرار کند به گونه ای که در نماهای داخل قصر معمولا نماهای نزدیک باعث نزدیک تر شدن بیننده به شخصیت ها و کم تر کردن هزینه های تولید می شود و در نماهای بیرونی فیلم استفاده از نماهای دور و چشم اندازهای باشکوه بودجه سنگین فیلم را به رخ می کشد. این نماها با موسیقی سنگین نیکلاس بریتل همراه می شوند و با هم سکانس هایی تماشایی می سازند که صحنه های نبرد آن ها بیننده را یاد «شجاع دل» می اندازد. فیلم از نظر پیام های اجتماعی هم هوشمندانه عمل می کند و اشاراتی به مسائل روز مانند فساد مراکز قدرت و حقوق زنان دارد که هر چند به گونه ای بسیار ظریف در فیلم مطرح می شوند اما باعث می شوند روایت تاریخی فیلم به روز شود و زیبایی ظاهری فیلم به شکلی سطحی به مخاطبان عرضه نشود. اگر طرفدار درام های تاریخی و فیلمهای قرون وسطی ای هستید به هیچ وجه این فیلم را از دست ندهید.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 84%
نظر مثبت:
هرکاری که یه درام تاریخی قراره انجام بده توی این فیلم به شکل درستی به انجام رسیده. بازی ها، طراحی صحنه، موسیقی، داستان و ... همه دست به دست هم دادند تا یه ماجرای جذاب تاریخی رو تعریف کنند.
نظر منفی:
جنگ اگنیکورد اون طوری که توی فیلم نشون داده شده هیچ ربطی به واقعیت نداره. نویسنده ها هیچ اهمیتی به وقایع تاریخی ندادن و فقط موضوع رو گرفتن و فانتزی های خودشون رو به اسم این جنگ فیلمبرداری کردن.

دیالوگ برگزیده:
جان فالستاف: پادشاه دوستی ندارد، هر کسی یا پیرو اوست یا دشمن.
جزئیات:
تیموتی چالامت گفته است که جالب ترین خاطره او از فیلمبرداری این فیلم دیدن رابرت پتینسون بوده که در وقت های استراحت با زره جنگی سیگار الکتریکی می کشیده است.
صحنه ای که دوفین میخواهد با هال بجنگد اما مدام پایش به درون گل و لای لیز میخورد توسط خود پتینسون بازی شده است. این صحنه توسط یک بدل هم بازی شد اما برداشت های پتینسون بهتر بودند.
تمام شخصیت های فیلم به جز جان فالستاف شخصیت های تاریخی و واقعی هستند.
جای زخمی که بر روی گونه هنری وجود دارد از لحاظ تاریخی توجیه شده است. او در سال 1403 و در نبرد شروزبری با یک نیزه به سختی آسیب دید و جای زخم آن برای همیشه روی صورت او باقی ماند.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

پادشاه

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری