پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر فیلمی امریکایی در ژانر اکشن/ فانتزی و محصول سال 2019 است. فیلم توسط کارگردان مطرح امریکایی جی جی آبرامز نوشته و کارگردانی شده است و از بازیگران آن می توان به کری فیشر، مارک همیل و آدام درایور اشاره کرد. این فیلم آخرین فیلم از سه گانه اسکای واکر است که به دنبال فیلم های نیرو برمی خیزد (2015) و آخرین جدای (2017) تولید شده است. فیلم در روز 20 دسامبر 2019 به نمایش در آمد و توسط منتقدان به خاطر بازی های خوب و سکانس های اکشن جذابش تحسین شد. همچنین فروش یک میلیارد دلاری فیلم آنرا به هشتمین فیلم پر فروش سال 2019 تبدیل کرد.

نویسندگان: 
جی جی آبرامز، کریس تریو 

عوامل:
فیلمبرداری: دن میندل
تدوین: ماریان برندن، استفن گروبه
موسیقی: جان ویلیامز

بودجه کلی: $275,000,000
فروش جهانی: $1,072,521,947

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 52% را بر اساس 474 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/17 از 10 است: «خیزش اسکای واکر قدرت تخیل فیلم های قبلی را ندارد اما سه گانه اسکای واکر را به خوبی و به گونه ای تمام می کند که مورد علاقه طرفداران این فیلمها است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 53 از 100 را بر اساس نظر 61 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی متضاد با هم و متوسط» است.
«از نظر کارگردانی لحظات درخشان کمی در فیلم وجود دارد اما همه جنبه های آن با کیفیت و وسواسی مثال زدنی ساخته شده اند.»
- ریچارد روپر (شیکاگو سان تایمز)
«داستانی مثل اسکای واکر که اینهمه شخصیت و فضاهای مختلف دارد می تواند بیننده را سردرگم کند اما این فیلم نه تنها سردرگمتان نمی کند بلکه تصاویرش آنقدر خیره کننده هستند که ممکن است حتی اهمیتی به این ندهید و فقط به تماشای جنبه های فنی فوق العاده آن بپردازید»
- تاد مک کارتی (هالیوود ریپورتر)

یادداشتی بر فیلم «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر»
به دنبال اتفاقات فیلم آخرین جدای این فیلم داستان ری، پو دمرون و فین را پی می گیرد که در حال مبارزه با کی‎لو رن و فرست اوردر هستند. خیزش اسکای واکر آخرین فیلم سه گانه اسکای واکر است و این خط داستانی از جنگ ستارگان را به پایان می رساند. بزرگترین چالش این فیلم و کل سه گانه اسکای واکر این است که باید داستان شخصیت های قدیمی دوست داشتنی ای مثل لوک اسکای واکر (مارک همیل)، هان سولو (هریسون فورد) و لیا اورگانا را به پایان برساند و همزمان شخصیت های جدیدی را به دنیای جنگ ستارگان اضافه کند. همزمان با همه این کارها این فیلم وظیفه دارد طرفداران پرشور این مجموعه را راضی کند و ادای دین آبرومندی به کل سری جنگ ستارگان باشد که 42 سال پیش شروع شد. با در نظر گرفتن همه این چالش ها باید گفت فیلم نسبت به آثار قبلی این سری در برآورده کردن این اهداف موفق تر بوده است. 
یکی از نقاط قوت فیلم موسیقی جان ویلیامز است که به همه صحنه های فیلم روح و زندگی بخشیده است. همچنین کل جنبه های تکنیکی فیلم در اوج خودشان هستند، به خصوص طراحی صحنه، فیلمبرداری و جلوه های ویژه خیره کننده فیلم که ترکیبی از جلوه های بصری و جلوه های سر صحنه است. داستان بسیار گسترده و مفصل فیلم اجازه نمی دهد همه چیز به آرامی نشان داده شود و به بعضی اتفاقات فقط نگاهی انداخته می شود، به همین خاطر حتی با وجود این دستاوردهای تکنیکی و فضاسازی زمان کافی برای اینکه ارتباط مناسبی با بعضی صحنه ها برقرار کنید وجود ندارد.
بخش زیادی از داستان فیلم توسط شخصیت های کی‎لو رن و ری پیش برده می شود و نقش های این دو توسط آدام درایور و دیزی ریدلی به خوبی بازی می شوند. به خصوص صحنه هایی که با حضور هر دو آنهاست جذابیت خاصی دارند و درگیرکننده اند. همچنین رفاقت بین فین و پو توسط جان بویگا و اسکار آیزاک به خوبی تصویر شده و شوخی های بامزه زیادی بین این دو رد و بدل می شود. در پایان فیلم بیننده حسرت می خورد که چرا صحنه های بیشتری از آنها در فیلم گنجانده نشده بود. صحنه هایی در فیلم وجود دارند که تنها برای راضی کردن هواداران در آن قرار داده شده اند و ممکن است برای اکثر مخاطبان آنچنان جذابیتی نداشته باشند اما این صحنه ها در نهایت آسیب جدی ای به فیلم وارد نمی کنند. در نهایت این سکانس های اکشن فیلم هستند که در ذهن مخاطب می مانند و جذابیت اصلی فیلم را رقم می زنند.
مانند دو فیلم دیگر این سه گانه، خیزش اسکای واکر هم تلاش زیادی برای برانگیختن حس نوستالژی بینندگانش می کند. این فیلم نمادگرایی و داستان آشنای جنگ ستارگان را به گونه ای تکرار می کند که گره گشایی های داستانی اش در عین آشنا بودن تازه به نظر می رسند. آبرامز به نسبت رایان جانسون (کارگردان فیلم آخرین جدای) محافظه کار تر است و به همین خاطر فیلم جاه طلبی آخرین جدای را ندارد اما در تمام اهدافش به موفقیت می رسد. وقتی فیلم به پایان می رسد واقعا به این احساس می رسید که یک پایان خوب برای سه گانه اسکای واکر را دیده اید و داستان آنان به یک جمع بندی مناسب رسیده است.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 61%
نظر مثبت:
بعضی از طرفدارهای جنگ ستارگان نمیتونن درک کنن که لازم نیست ادامه های این فیلم دقیقا شکل فیلمای دهه 70 جنگ ستارگان باشن. حضور دیزنی و بودجه عظیم فیلم باعث شده استاندارد فنی اون به بالاترین سطح برسه و داستان طوری نوشته شده که هم مخاطبای عادی و هم طرفدارای پر و پا قرص رو راضی می کنه. 
نظر منفی:
فیلمهای جنگ ستارگان همیشه داستان ساده ای داشتن اما توی این فیلم اصلا داستانی وجود نداره. آدم ها با سرعت این طرف و اون طرف میرن و یه سری کار انجام میدن که اصلا هدفشون معلوم نیست. اگه فقط به زیبایی تصاویر یه فیلم اهمیت میدید و موسیقی فیلم از همه چیز براتون مهم تره این فیلم رو ببینید وگرنه وقتتون رو تلف نکنید.

دیالوگ برگزیده:
ری: بقیه میگن من رو میشناسن اما من مطمئنم اینطور نیست.

جزئیات:
تصاویر مربوط به کری فیشر از فیلمهای قبلی گرفته شده و به صورت دیجیتال برای این فیلم بازسازی و اصلاح شده اند.
جان ویلیامز اعلام کرده که این آخرین فیلم جنگ ستارگان است که او آهنگسازی اش را برعهده خواهد داشت. 
پیش از اکران فیلم یکی از طرفداران جنگ ستارگان در حال مرگ بر اثر یک بیماری قلبی بود و احتمالا به تاریخ اکران آن نمی رسید، به همین خاطر سازندگان فیلم یک اکران خصوصی با حضور بازیگران برای او ترتیب دادند.
برای لو نرفتن داستان حین فیلمبرداری این فیلم نکات امنیتی زیادی رعایت شده و در مواردی این نکات باعث ناراحتی مارک همیل شده است.
پس از جرج لوکاس، جی جی آبرامز تنها کارگردانی است که بیش از یک فیلم جنگ ستارگان را کارگردانی کرده است.
مدیر دوبلاژ: امیر حسین صفایی



 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

جنگ ستارگان: ظهور اسکایی واکر

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری