پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Two Popes

دو پاپ فیلمی امریکایی در ژانر زندگینامه ای و درام و محصول 2019 است. این فیلم توسط فرناندو میرلس کارگردانی شده و فیلمنامه آن را آنتونی مک کارتن بر اساس نمایشنامه ای از خودش نوشته است. از بازیگران مطرح «دو پاپ» می توان به آنتونی هاپکینز و جاناتان پرایس اشاره کرد. فیلم اکران محدود خود را از تاریخ 27 نوامبر 2019 آغاز کرد و سپس از 20 دسامبر توسط شبکه اینترنتی نت فلیکس پخش شد. بازی هاپکینز و پرایس و همچنین فیلمنامه مک کارتن بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفتند و در نهایت همگی نامزد جوایز بفتا، گلدن گلوب و اسکار شدند.
نویسندگان:
آنتونی مک کارتن
عوامل:
فیلمبرداری: سزار شارلون
تدوین: فرناندو استوتز
موسیقی: برایس دسنر
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 89% را بر اساس 206 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/35 از 10 است: «دو پاپ با استفاده از دو بازی درخشان در نقش های اصلی اش لحظه ای حیاتی در تاریخ کلیسای کاتولیک را به تصویر می کشد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 75 از 100 را بر اساس نظر 39 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«فیلمنامه مک کارتن به شکلی عالی بین لحظات جدی و لحظات کمدی فیلم تعادل برقرار می کند»
- آدام مولینز خطیب (شیکاگو ریدر)


یادداشتی بر فیلم «دو پاپ»
دیدن فیلم هایی مثل دو پاپ باعث می شود آدم از خودش بپرسد که چرا همه فیلم ها به اندازه آن خوب نیستند. چرا باید اینهمه فیلمهای متوسط آزارمان بدهند تا به جواهری مثل این برسیم؟ آیا نت فلیکس را به خاطر فیلم های بد مایکل بی می توان مورد بخشش قرار داد؟
فیلم تازه فرناندو میرلس که آنتونی مک کارتن فیلمنامه آنرا نوشته، آخرین شماره از سه گانه غیررسمی فیلمهای ساخت نت فلیکس است که برای رقابت در جوایز سینمایی ساخته شده اند. این کمپانی در سال 2019 سه فیلم پرهزینه و با کیفیت تولید کرد تا بتواند در فصل جوایز خودی نشان دهد: مرد ایرلندی، داستان ازدواج و دو پاپ. دو پاپ درمورد خیلی چیزهاست و با دیدن تیزر آن چیزی دستگیرتان نمی شود. دو پاپ درمورد انتقال قدرت، نقش دین و اهمیت پیتزا در دوستی است اما بیشتر از هرچیزی درمورد دو پیرمرد تنهاست که رفاقت و وقت گذراندن با همدیگر را دوست دارند.
داستان فیلم حول سه جلسه بین شخصیت های آنتونی هاپکینز و جاناتان پرایس روایت می شود که نه تنها سه لحظه مهم در زندگی این دو نفر هستند بلکه تاثیر عمیقی روی کلیسای کاتولیک گذاشته اند. مکالمات این دو نفر بسیار تماشایی هستند و بازی آن ها در بالاترین سطح قابل تصور برای بازیگری قرار دارد. هر دو آنقدر خوب هستند که هیچ بازی دیگری را تحت تاثیر منفی قرار نمی دهد و برعکس باعث قدرت بیشتر کلام بازیگر مقابلش می شود. خشمی که زیر لحن آرام صحبت های آنتونی هاپکینز پنهان شده از هر مبارزه ابرقهرمانی ای قدرتمندتر است و آرامش صدای پرایس به اندازه صد فیلم عاشقانه عواطف بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد.
اما با وجود تمام جدیتی که در موضوع فیلم وجود دارد، میرلس اجازه نمی دهد فیلمش به این لحظات جدی محدود شود. برخی دیالوگ های هاپکینز و پرایس حتی موقعی که درمورد اعتقاداتشان حرف می زنند پر از شوخی های زیرکانه ای است که جدیت فضا را با کمدی تعدیل می کنند. میرلس (کارگردان) از تصاویر آرشیوی، عکس ها و کلیپ های خبری برای انتقال انرژی بیشتر به فیلم استفاده می کند. او همچنین فلش بک هایی از زندگی کشیش برگوگلیو در آرژانتین را با تصاویر سیاه و سفید پخش می کند که استفاده از آنان باعث کامل تر شدن وجه سیاسی فیلم می شود. دو پاپ فیلمی درمورد گناه و بخشش است. هم رتزینگر و هم برگوگلیو اشتباهاتی در زندگیشان مرتکب شده اند؛ آنها از اصولشان عقب نشینی کرده اند و با رهبران سیاسی فاسدی کنار آمده اند و این توانایی کارگردانی میرلس است که می توانند بیننده را به ورای این سطوح ظاهری شخصیت آنها ببرد و انسانیت آنها را نشان دهد.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 88%
نظر مثبت:
چطور فیلمی که همش بر پایه دیالوگه میتونه آدم رو اینقدر مجذوب خودش کنه. موقع تماشای فیلم سه بار گریه کردم... بازی های فیلم اونقدر خوبن که هیچ واژه ای نمیتونه کیفیتشون رو توصیف کنه.
نظر منفی:
داستان فیلم واقعی نیست و نویسنده برای جذاب کردن این داستان دست به هرکاری زده. هیچوقت اتفاق نیوفتاده. حیفه که این داستانای تاریخی مهم با همچین فیلمای ضعیفی روایت بشن.

دیالوگ برگزیده:
پاپ فرانسیس: وقتی هیچ کس رو نمیشه مقصر دونست باید همه رو مقصر دونست.

جزئیات:
جاناتان پرایس درمورد شباهت ظاهری اش به پاپ گفته است: «روزی که اعلام شد پاپ فرانسیس رهبر جدید کلیساست اینترنت پر شده بود از عکسای من! جاناتان پرایس پاپ شده؟ حتی پسرم بهم پیام داد و نوشت باید زودتر به ما میگفتی که میخوای پاپ بشی!»
واتیکان اجازه استفاده از کلیسای سیستین چپل را به نت فلیکس نداد و آنان در عرض 10 روز فضای مورد نیازشان از آن کلیسا را ساختند.
ابتدا نام فیلم «پاپ» بود اما پس از اینکه آنتونی هاپکینز به فیلم اضافه شد به درخواست مدیر برنامه های او نام فیلم به «دو پاپ» تغییر کرد.
هیچ کدام از بخش های فیلم در واتیکان فیلمبرداری نشده اند چراکه اجازه فیلمبرداری در آنجا به آنان داده نشد.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دو پاپ

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری