پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم A Hidden Life

«یک زندگی پنهان» فیلمی امریکایی در ژانر درام تاریخی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط کارگردان بزرگ امریکایی ترنس مالیک کارگردانی شده و از بازیگران آن می توان به آگوست دیل، والری پاچنر و ماتیاس شونائرتس اشاره کرد. فیلمنامه «یک زندگی پنهان» توسط خود ترنس مالیک نوشته شده است و او عنوان آن را از رمانی از جرج الیوت برداشته است. اولین اکران فیلم در می 2019 و در جشنواره کن انجام شد و سپس در 13 دسامبر همان سال در سینماهای امریکا به نمایش درآمد. فیلم از نظر فیلمنامه و کارگردانی بسیار تحسین شده است.
نویسندگان:
ترنس مالیک
عوامل:
فیلمبرداری: جورگ ویدمر
تدوین: رحمان نزار علی، سباستین جونز، جو گلیسون
موسیقی: جیمز نیوتون هاوارد

بودجه کلی: $7,000,000
فروش جهانی: $4,100,000
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 80% را بر اساس 211 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/44 از 10 است: «این فیلم با تصاویر شگفت انگیزش بار دیگر نبوغ ترنس مالیک را به نمایش می گذارد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 78 از 100 را بر اساس نظر 43 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«مالیک داستانی مربوط به دوره جنگ جهانی دوم را به مسائل دنیای امروز مربوط می کند و این کار را به شکلی هنرمندانه به انجام می رساند»
- پیتر دبروژ (ورایتی)
یادداشتی بر فیلم «یک زندگی پنهان»
عنوان فیلم جدید ترنس مالیک از رمان میدل مارچ اثر جرج الیوت برداشته شده است. در جایی از رمان الیوت به زیبایی می نویسد: «بخش بزرگی از بهبود جهان مدیون کارهایی است که در تاریخ ثبت نشده اند، این کارها که نزد ما اینقدر عجیب و سخت به نظر می رسند به نظر عده قلیلی که یک زندگی پنهان و پر از ایمان را گذرانده اند آسان است. کسانی که در قبرهایی ناشناس به آسودگی خوابیده اند». شخصیت اصلی رمان میدل مارچ زنی است که رویایش برای تبدیل شدن به یک فعال اجتماعی را رها می کند تا وظایف مادری و همسری اش را به انجام برساند. امیلی اصفهانی سالها پیش در نیویورک تایمز مقاله ای درمورد این بخش از کتاب الیوت نوشت و در آنجا معنی آنرا اینگونه تفسیر کرد: «این یکی از زیباترین قطعات تاریخ ادبیات است و به خوبی بیان می کند که یک زندگی با معنا چگونه است: برقرار کردن ارتباط و از خود گذشتگی برای چیزی فراتر از خود حالا این ارتباط هر شکلی که میخواهد داشته باشد.»
«یک زندگی پنهان» دقیقا بر چنین ایده ای از زندگی استوار شده است. این که پافشاری بر اصول اخلاقی شخص و تسلیم نشدن در مقابل فشار بیرونی یکی از شریف ترین اعمال انسانی است، وقتی چنین عملی در شرایط بسیار سخت انجام شود و عملاً تاثیری بر تغییر وضعیت بیرونی نگذارد انگار متواضعانه تر می شود چرا که دیگر هیچ تلاشی برای شهرت و افتخار در آن وجود ندارد. در زمانه ما و در دورانی که همیشه هدف وسیله را توجیه می کند انجام دادن عمل درست تنها برای اینکه «درست است» عملی افراطی و عجیب حساب می شود! البته که این رفتار توسط اربابان قدرت تشویق می شود چرا که تمام قدرت آنها از این ناشی می شود که شهروندان به خاطر نفع شخصی اصول اخلاقی شان را زیر پا بگذارند و در مقابل ظلم و بی عدالتی سکوت کنند. فیلمنامه ترنس مالیک که بر اساس نامه های دو شخصیت اصلی فیلم فرانز و فانی نوشته شده شبیه به آثار قبلی او روایتی شاعرانه دارد. استفاده همیشگی ترنس مالیک از گفتار روی تصویر (نریشن) در اینجا هم وجود دارد اما حجم آن کم تر است و به گونه ای نوشته شده که فهم آن برای مخاطب آسان تر باشد.
زمان سه ساعته فیلم برای کسانی که با سینمای مالیک آشنایی ندارند ممکن است زیاد به نظر برسد اما با وجود قسمت های اضافی به لحن کلی فیلم کمک می کند. این فیلمی نیست که منتظر پایانش باشید و باید از مسیر آن لذت ببرید. مسیری که موسیقی زیبا و تصاویر خیره کننده اش اجازه نمی دهند فیلم به تکرار بیافتد. اگر به فیلمهای شاعرانه و خاص ترنس مالیک علاقه دارید از دیدن این فیلم پشیمان نخواهید شد.



واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 72%
نظر مثبت:
یک شاهکار دیگه از ترنس مالیک. اگر واقعا میخواید یه تجربه سینمایی کاملا متفاوت داشته باشید این فیلم رو ببینید. کارگردانی مالیک به حدی خوبه که موقع دیدن فیلم احساس می کنید دارید یه تجربه روحانی مثل عبادت رو انجام میدید، همچین تجربه هایی به ندرت توی سینما میتونن انجام بشن.
نظر منفی:
اگر از طرفدارهای سینمای مالیک نباشید این فیلم شکنجه تون میده، یک فیلم سه ساعته بسیار کند که هیچ پیشرفتی توی داستانش نداره و فقط تصویربرداریش قشنگه.

دیالوگ برگزیده:
فرانز یاگرستتر: فرق زیادی هست بین رنجی که مجبوریم تحمل کنیم و رنجی که به انتخاب خودمون اون رو می پذیریم.

جزئیات:
ترنس مالیک برای تدوین این فیلم سه سال وقت گذاشته است.
این اولین فیلم ترنس مالیک پس از «جهان تازه» (2005) است که روایتی خطی دارد.
این فیلم آخرین بازی های برونو گانز و مایکل نیکویست را در خود دارند آنها به ترتیب در سالهای 2017 و 2019 از دنیا رفتند.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

یک زندگی پنهان

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری